خبرهای داغ:
معاون اداره فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی :

اجرای 52عنوان برنامه توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی

معاون اداره فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی گفت: 52برنامه فرهنگی، هنری و قرآنی توسط اداره کل ارشاد و ادارات ارشاد شهرستانهای تابعه در طول دهه فجر برگزار می شود.
کد خبر: ۹۲۱۰۷۶۶
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، محمود رمضانی  معاون  اداره فرهنگ و ارشاد استان صبح امروز در نشست خبری  اظهار داشت: به مناسبت دهه فجر یک سری برنامه ها توسط اداره کل انجام می شود و یک سری برنامه ها به صورت کمیته فرهنگی ستاد دهه فجر استان انجام می شود.

وی با بیان اینکه کمیته فرهنگی هنری ستاد دهه فجر استان را با حضور ادارات مختلف فرهنگی فعال کردیم عنوان داشت: کمیته فرهنگی هنری در 10 شهرستان غیر از بیرجند نیز فعال کردیم  و 500 برنامه فرهنگی و هنری توسط اعضای  کمیته ها در سراسر استان اجرا می شود که 100 برنامه در مرکز استان و 400برنامه در شهرستانها است.

 معاون  اداره فرهنگ و ارشاد استان  افزود: 52برنامه فرهنگی، هنری و قرآنی توسط اداره کل ارشاد و ادارات ارشاد شهرستانهای تابعه در طول دهه فجر برگزار می شود. برنامه ها شامل شب شعرها، نمایشگاه های عکس نمایشگاه های تجسمی و نمایشگاه های خوش نویسی و کتاب است.

وی خاطرنشان کرد: از برنامه های شاخص دهه فجر فرهنگ و ارشاد می توان به جشنواره  فیلم فجر اشاره کرد که از 15 تا 21 بهمن ماه اکران می شود در محل سالن ایثار صبح ها برای کودکان و نوجوانان و عصرها برای عموم مردم.

رمضانی اظهار داشت: جشنواره استانی شعر فجر و شب شعر استانی سردار دلها با کمک ادارات مختلف و تولید و اجرای نمایش در سالن گلبانگ و نمایشگاه آثار تجسمی فجر در نگارخانه استاد اسماعیلی و اختتامیه جام باشگاه های کتاب و کتابخوانی برگزار می شود.

وی بیان داشت: برنامه های حوزه عمرانی است که پلاتوی قاین با اعتبار یک میلیارد و 200میلیون تومان در دهه فجر افتتاح می شود که ظرفیت این پلاتو 340متر مربع زیر بنای پلاتو است است که 100میلیون تومان اعتبارات ملی و یک میلیارد و 100میلیون تومان از اعتبارات استانی هزینه ده است.

معاون  اداره فرهنگ و ارشاد استان گفت: افتتاح پلاتوی طبس در دهه فجر داریم که 350میلیون تومان هزینه شده است که 120 مترمربع زیربنا دارد که 300میلیون تومان اعتبارات استانی و 50میلیون تومان از اعتبارات ملی بوده است.

وی ادامه داد: فاز 1 مجتمع فرهنگی هنری بشرویه با اعتبار 650میلیون تومان افتتاح می شود که 450متر مربع زیربنا دارد  و کلنگ زنی پردیس سینمایی امید در شهرستانها طبس با اعتبار 3میلیارد تومان با همکاری شهرداری طبس انجام می شود و به جز طرح و نقشه 700میلیون تومان از اعتبارات ملی است و بقیه اعتبارات از شهرداری طبس است.

رمضانی عنوان داشت: یک سری برنامه ها برای روستا ها داریم توسط کانونهای فرهنگی هنری مساجد اجرا و اعلام می شود و آنها نماینده ما در روستاها هستند.

وی بیان داشت: جام باشگاه های کتاب و کتابخوانی اختتامیه است برنامه ای است که از تیرماه شروع شده و کارگاه های مختلفی با حضور استانید کشوری و ملی در بیرجند و شهرتانها و روستاها تشکیل شده است.

معاون  اداره فرهنگ و ارشاد استان گفت: در شهرستان بیرجند 2نمایش در سالن گلبانگ و استاد آقای کامرانی مسک است و در شهرستانها 6نمایش اجرا می شود . برخی فیلم های فجر به استانها ابلاغ نشده است .

وی خاطرنشان کرد: مشکلاتی در سالن ها پیش آمده که برنامه ریزی شد از ظرفیت همه سالن های شهر استفاده شود سال گذشته در سالن بهمن بود و بنا شده از ظرفیت سایر سالن های شهر استفاده شود.سال آینده سالن فردوسی آماده شود در آنجا برگزار می شود.

وی با بیان اینکه آثار تجسمی فجر در حوزه عکس است افزود: شاخص های برنامه ها مسابقات کتابخوانی، رونمایی از کتاب، مسابقات فرهنگی هنری و شب شعر ، اکران فیلم و نمایشگاه های مختلف از جمله عکس و کتاب و تجسمی نقاسشب خوشنویسی است.

معاون  اداره فرهنگ و ارشاد استان گفت: در طبس افتتاح کافه کتاب در محل باغ گلشن توسط شهرداری و ارشاد است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها