استاندار گیلان گفت: در راستای اجرای طرح ملی کارورزی از مجموع 750 نفر تعهد استانی تاکنون 219 نفر جذب شدند که رضایت‌بخش نیست.
کد خبر: ۹۲۱۰۸۱۶
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، ارسلان زارع صبح امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی گیلان با بیان اینکه 70 درصد طرح‌ها و مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی استان تاکنون اجرایی شده است اظهار داشت: تاکنون 18 پروژه ستاد مقاومتی استان در سامانه نظام‌ یکپارچه پیشبرد و اقتصاد مقاومتی به ثبت رسیده است و پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها در 2 فصل آخر سال 98 بیشتر از 2 فصل نخست سال بود. 

استاندار گیلان با بیان اینکه دستگاه‌‌های اجرایی استان تا 15 بهمن فرصت دارند که طرح‌ها و برنامه‌های پیشنهادی جدید خود را ارائه دهند خاطرنشان کرد: طرح‌های جدید باید منطبق با اسناد بالادستی و معیارهای اعلام‌شده باشد.

زارع با اشاره به ضرورت توسعه استان براساس راهبردهای توسعه گفت: از جمله رویکردهای پروژه‌های جدید پیشنهادی باید میزان اشتغال، حل چالش‌ها و کاهش مشکلات استان، مشارکت بخش خصوصی و بهره‌گیری از سرمایه‌گذاری‌های جدید باشد البته طرح‌های دانش بنیان نیز به‌عنوان طرح‌های اولویت‌دار مورد توجه‌ باشد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه عملکرد بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات مربوط به تبصره 18 رضایت‌بخش نیست ابراز داشت: از مجموع 56 طرح معرفی‌شده به بانک‌ها تنها تسهیلات 14 طرح با مبلغ 54 میلیارد تومان پرداخت شد که در مجموع عملکرد بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات مربوط به تبصره 18 رضایت‌بخش نبود.

وی با اشاره به لزوم اجرای طرح‌ کارورزی و طرح مشوق‌های بیمه‌ای جهت ترغیب کارآفرینان گفت: در راستای اجرای طرح مشوق‌های بیمه‌ای نیز از مجموع 629 نفر تنها51 نفر جذب شدند و در طرح ملی کارورزی نیز از مجموع 750 نفر تعهد استانی تاکنون 219 نفر جذب شدند که رضایت‌بخش نیست.

استاندار گیلان برطرف کردن معضلات پسماند استان را ضروری دانست و افزود: پروژه‌های پسماند باید در اولویت باشد البته شهردار رشت در 6 ماهه نخست امسال عملکرد مناسبی برای تکمیل پروژه‌های پسماند رشت داشته اما باید تلاش‌ها برای افزایش پیشرفت فیزیکی پروژه‌های پسماند سایت لاکان و سراوان رشت بیشتر شود.

زارع با بیان اینکه پروژ‌ه‌های مهم دیگری مربوط به حوزه پسماند در شهرستان‌ها بوده که با توجه به ابلاغ اعتبارات نیازمند پیگیری مستمر هستند عنوان کرد: پروژه‌های حوزه پسماند با توجه به اهمیت آن نیازمند نظارت مستمر مشاوران و ناظران پروژه دارد و در واگذاری این پروژه‌ها نیز باید دقت شود تا پیمانکاران و شرکت‌های توانمندی برای تکمیل آن انتخاب شوند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان گیلان نیز در این جلسه اظهار داشت: برخی بانک‌ها، آمار طرح‌های مصوب و پرداخت تسهیلات آن‌ها برای طرح‌های مصوب یا معرفی شده همخوانی ندارد در صورتی‌که گزارشات بانک‌های استان به کمیسیون هماهنگی بانک‌ها مبنی بر آمار تسهیلات پرداخت شده باید دقیق باشد.

احد‌الله امیری با بیان اینکه برخی بانک‌های استان نظیر بانک کشاورزی و بانک توسعه تعاون در تصویب طرح‌های اقتصاد مقاومتی و پرداخت تسهیلات مربوط به آن عقب ماندند ابراز داشت: بانک مسکن امسال در حوزه تصویب و پرداخت طرح‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه بازآفرینی شهری عملکرد مناسبی داشته است.

به گزارش تسنیم، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و اولویت‌دار استان گیلان، افزایش ظرفیت تولید داخل، ارتقاء بهره‌وری عوامل توسعه، خط اشتغال، بهبود معیشت اقشار آسیب‌پذیر، بهبود محیط کسب و کار، افزایش صادرات غیرنفتی و ارتقاء میزان جذب سرمایه‌گذاران از جمله محورهای مهم پروژه‌های پیشنهادی در سال 99 هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات