هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق

به مناسبت گرامیداشت شهادت عباسعلی خمری امروز به سراغ زندگینامه این شهید رفتیم.
کد خبر: ۹۲۱۰۸۸۷
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از زاهدان، به مناسبت سالگرد شهادت عباسعلی خمری بخشی از زندگی نامه این شهید را مرور می کنیم.


شهید عباسعلی خمری در سال 1342 در یکی از روستاهای زابل دیده به جهان گشود. 3سال دوران ابتدایی را در روستای کرباسک زابل با موفقیت گذراند و در سال 1350 به دلیل مشکلات اقتصادی برای امرار معاش و کار به شهرستان زاهدان می رود و در این شهرستان مشغول به تحصیل می شود.

در سال 1356 برای ادامه تحصیل وارد هنرستان شده و در رشته برق مشغول به تحصیل شد. از همان ایام به مطالعه و خرید و جمع اوری کتاب و تشکیل کتابخانه علاقمند بود به طوری که در همان سالها به تشکیل کتابخانه شخصی در منزل پرداخت که بعدها مورد استفاده عموم قرار گرفت. او در دو بعد معنوی و سیاسی در جمع دوستان و همسالان برجستگی ویژه ای داشت. در ایام پیروزی انقلاب مسئول انجمن اسلامی هنرستان فنی بود در خرداد سال 1360 موفق به اخذ مدرک دیپلم شد و بعد از آن به دلیل عشق به خدا، اسلام و انقلاب افتخار به پیوستن به نهاد مقدس و انقلابی سپاه را کسب می کند. شهید پس از پیوستن به اردوگاه حسین (ع) و اتمام دوران آموزش در واحد تبلیغات و انتشارات سپاه استان مشغول به خدمت و مسئولیت تبلیغات سپاه به ایشان واگذار می شود.

فعالیتهای شهید در پشت جبهه:

تلاش شبانه روزی برای افشای جنایات و شناساندن چهره زشت گروهک های ضد انقلاب به مردم و نسل جوان، رنگ آمیزی شهر و مزین نمودن آنها با آیات و روایات و فرمایشات حضرت امام (ره)، داشتن نقش محوری در برپایی نمایشگاه های بزرگ عکس، پوستر و آثار دفاع مقدس به مناسبت های مختلف، راه انداختن اردوهای چند روزه زیارتی-سیاحتی به شهرها، تهیه و چاپ تراکت، پوسترهای جالب و توزیع آن در بین اقشار مختلف مردم، تبلیغات گسترده در خصوص زنده نگه داشتن مساله جنگ به عنوان مساله اصلی کشور، از مهمترین فعالیتها و اقدامات فرهنگی شهید خمری در پشت جبهه بود. یکی از فعالیتهای مورد علاقه شهید برگزاری دوره های قرانی بود. شهید با یک طرح ابتکاری دوره های قران در ماه رمضان در منازل شهدا برگزار می کرد و با دعوت از برادران سپاهی و بسیجی هر روز به منزل یکی از خانواده شهدا می رفتند.

حضور در جبهه:

شهید خمری از جمله نیروهایی بود که نقش اساسی و ارزنده ای در اعزام بزرگ رزمی و ارسال هدایای مردمی به جبهه داشت. از این رو مسئولان وقت سپاه شدیداً از اعزام ایشان به جبهه مخالفت می کردند اما روح ناآرام و متلاطم شهید همیشه متوجه فضای معنوی و عطرآگین جبهه و جنگ بود لذا با اصرار و پافشاری و آخر بعد از موفقیت در جذب و اعزام کاروان های بزرگ نیروی رزمی و هدایای مردمی در جبهه موفق شد مسئولان سپاه را متقاعد کند که بیش از این توفیق حضور در جبهه محروم نماند.

عروج:

در عملیات کربلای 5 در منطقه شلمچه بر اثر انفجار نارنجک دشمن در سنگرش و با دست بریده و جراحت شدید در سینه به لقا ا... پیوست و به آرزوی خود رسید. او در لحظات آخر عمر ذکر یا زهرا (س) و یا حسین (ع) را بر لب داشت گاه گاهی چشمانش باز و بسته می شد در آخرین مرتبه که چشم باز کرد به گوشه ای خیره شد و با چشمانی گشوده و با صدایی رسا ذکر یا زهرا (س) بر زبان جاری ساخت و پس از آن برای همیشه پلک بر هم گذاشت و به وصال معبودش شتافت.


فرازی از وصیتنامه شهید عباسعلی خمری:


به دانش پژوهان بگویید تا تقوای ستیز را با زیباترین واژه های ماندنی در کلاس جهاد بیاموزند.

به معلمان بگویی تا با گچی به وسعت انفجار بر تخته پولادین زیر تانک سرمشق (مرگ بر آمریکا) را درشت بنویسندتا محصلان به مدرک رهبری نائل آیند.

به جوانان بگویید تا با عروس سرخ شهادت شالوده حیات جاودانی را پی ریزی نمایند که خدا نیز خطبه عقد را خواهد خواند.
و بالاخره به مردگان عمودی این انسان نماهای متحرک بی هدف بگویید به خود ایید و در ژرفای سنگر سرخ شهادت متولد گردید تا حیاتی پایان ناپذیر یابید زیرا شهادت جمله ان الانسان لفی خسر را تفسیر می کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار