سید ساجد یعقوبی
مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان اردبیل:
مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان اردبیل بیان اینکه فضای مجازی برای صدا و سیما رقیب نیست بلکه یک مکمل است، گفت: می‌توان با همکاری رسانه ملی و فعالین فضای مجازی در مقابل حمله‌های دشمنان مقابله کرد.
کد خبر: ۹۲۱۰۹۶۷
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳
فضای مجازی رقیب صدا و سیما نیست
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، علی ملا احمدی در همایش فعالان فضای مجازی که در سالن ولایت اردبیل برگزار شد گفت: طبق آمار رسمی جهانی در سال ۲۰۱۸ بیش از ۴ میلیارد کاربرد اینترنت در جهان وجود دارد که بیش از ۳ میلیارد از فضای مجازی استفاده می‌کنند.

وی به جمیعت ۸۱ میلیون نفری کشور اشاره کرد و با بیان اینکه ایران از لحاظ تعداد جمعیت در رده هجدهم جهان قرار دارد، گفت: ۷۵ درصد جمیعت کشورمان، بالغ بر ۶۱ میلیون نفر از اینترنت استفاده می‌کنند.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان اردبیل گفت: در خال حاضر ۱۳ میلیون نفر مشترک اینترنت ثابت در ایران وجود دارد که این تعداد به طور تقریبی از ۸۸ میلیون گوشی هوشمند استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه طبق آمار اعلام شده مراکز معتبر سنجش در کشور ۵۳ درصد جمعیت کشور از فضای مجازی استفاده می‌کنند، گفت: میانگین استفاده از اینترنت روزانه ۵ الی ۹ ساعت است.

ملا احمدی به تشریح استفاده مردم ایران از شبکه‌های اجتماعی پرداخت و گفت: حدود ۴۰ میلیون نفر از برنامه تلگرام، ۲۴ میلیون کاربر از اینستاگرام استفاده می‌کنند.

وی در ادامه سخنان خود به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با فضای مجازی اشاره کرد و گفت:فضای مجازی این کارزار فکری به هیچ وجه به زیان ما نیست بلکه به سود ما است و که اگر وارد این عرصه شویم حتما پیروز خواهیم شد.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان اردبیل به مخاطبان اخبار در کشور اشاره کرد و با بیان اینکه فضای محازی مکمل صدا و سیما است گفت: طبق نظرسنجی‌ها انجام شده ۵۵ درصد از طریق صدا و سیما و ۱۳ درصد از طریق اینترنت پیگیر اخبار انتخابات هستند.

ملااحمدی با بیان اینکه فضای مجازی برای صدا و سیما رقیب نیست بلکه یک مکمل است، گفت: می‌توان با همکاری رسانه ملی و فعالین فضای مجازی در مقابل حمله‌های دشمنان مقابله کرد.
ارسال نظرات