خبرهای داغ:
مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر خراسان جنوبی:

نخستین مهرواره ادبی استانی با عنوان "خداحافظ سردار" برگزار می شود

مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر خراسان جنوبی گفت: در دهه فجر امسال نخستین مهر واره ادبی استانی با عنوان "خداحافظ سردار" برگزار می شود که این فراخوان ارسال شده و اختتامیه را در دهه فجر داریم. قالب آثار خواسته شده شعر، داستان و قطعه ادبی است.
کد خبر: ۹۲۱۱۱۳۲
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳

به گزارش خبرنگار خحبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حمیدی مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت:  ایام الله دهه فجر فرصت مغتنمی است که بتوان دستاوردها و خدمات نظام را برای کودکان به خوبی ترسیم کنیم. کودکان گرچه در آن دوران حضور نداشتند اما با امانت گرفتن این انقلاب تلاش می کنند تا از آن حفظ و حراست کنند.

مسئول کمیته کودک و نوجوان گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تلاش بر این است تا با برنامه ریزی دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی برای همه کودکان و نوجوانان تبیین و ترویج دهد این دستاوردها را و با ایجاد هماهنگی بین دستگاه ها زمینه را فراهم کند که برنامه های با کیفیت برای کودکان داشته باشیم.

 وی عنوان داشت: امسال بر پیشانی کمیته کودکان و نوجوانان دهه فجر نام سردار دلها می درخشد و در این زمینه برنامه های متعددی داریم و برای آشنایی کودکان با مقام و شخصیت سردار سلیمانی برنامه های متنوعی داریم.

حمیدی اظهار داشت:  نخستین مهر واره ادبی  استانی با عنوان "خداحافظ سردار" برگزار می شود. این  فراخوان ارسال شده و اختتامیه را در دهه فجر داریم. قالب آثار خواسته شده شعر، داستان، قطعه ادبی است.

وی افزود: همچنین برنامه کشوری فراخوان ملی مسابقه خوشنویسی و نقاشی با عنوان ( همچون پدر مهربان ) امسال در برنامه داریم، مسابقه ملی ویژه کودکان و نوجوانان است . فراخوان آن علاوه بر سایت کانون در روزنامه ها زده شده است و هدف این است که در پایان  از این آثار نمایشگاهی برای تقویت خلاقیت کودکان و فراهم نمودن زمینه درک عمیق تر و متنوع تری از شخصیت شهدا برای کودکان و نوجوانان راه اندازی شود. شرکت در این مسابقه برای عموم کودکان و نوجوانان مجاز است  که باید آثار خودشان را به دبیرخانه و اداره کل کانون پرورش فکری استان یا کشور بفرستند.

 مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر خراسان جنوبی اظهار داشت:  برنامه های متنوعی همزمان با ایام الله دهه فجر داریم از جمله تجدید میثاق با آرمان های نظام و امام راحل در شروع دهه فجر  با نواختن زنگ انقلاب در مراکز فرهنگی هنری کانون، انتشار پوستر کمیته کودک و نوجوان  و اهدای کتاب بازی و سرگرمی بین کودکان و نوجوانان را داریم.

وی ادامه داد: سیل اخیری که در سیستان و بلوچستان اتفاق افتاد پیک امید کانون کشور به آنجا اعزام شد و در کنار آن کانون امداد فرهنگی استان خراسان جنوبی به آنجا اعزام شد چون کودکان آنجا علاوه بر برآورده شدن نیازهای مادی خودشان به آرامش و شور و نشاط نیاز دارند .

حمیدی ابراز داشت: همکاران ما در سیستان و بلوچستان حضور دارند و با اجرای فعالیت های مختلف در آنجا از جمله قصه گویی،  نمایش فیلم و تئاتر و آموزش کار دستی و برنامه های متنوع دیگری برای کودکان و نوجوانان سیل زده دارند.

وی با بیان اینکه در این ایام اعزام پیک امید را در مناطق محروم استان خواهیم داشت گفت: تلاش داریم تا  شور و نشاط انقلابی را کودکان در مناطق مرزی روستایی و عشایری فراهم کنیم. در کنارش تجلیلی از کودکان و نوجوانان که فرزندان شهدا ، جانبازان، ایثارگران و شهدای مدافع حرم هستند و غبار روبی گلزار شهدا و جلسات متعدد با مسئولین ارشد اجتماعی، فرهنگی و سیاسی استان با حضور کودکان و نوجوانان برای بحث و هم اندیشی  داریم.

 مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر خراسان جنوبی افزود: شعار امسال کانون پرورش فکری "  تمرین زندگی " است کارگاه ها و برنامه های متعددی حول این شعار با محوریت انقلاب اسلامی و دستاوردهای نظام  است و فضا سازی ساده و هنرمندانه ای از حال و هوای پیروزی انقلاب در مراکز فرهنگی هنری کانون سطح استان داریم.

وی اظهار داشت: افتتاحیه  آسمان نمای دیجیتال استان در شهرستان بیرجند، افتتاح کتابخانه سیار روستایی شماره ۲ در شهرستان قاین و نیز افتتاح آسمان نمای دیجیتال در شهرستانهای فردوس و طبس ویژه کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه ها در دهه فجر است.

حمیدی ادامه داد: دیدار اعضای کمیته به همراه کودکان و نوجوانان با نماینده ولی فقیه در استان ، افتتاحیه سیاره عروسک ها در مرکز شماره ۲ کانون پرورش فکری کودکان  نوجوانان بیرجند و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب برای کودکان و نوجوانان در نشست ها و کارگاه ها داریم.

 وی بیان داشت: مهر واره استانی عروسک های بومی و محلی در شهرستان سرایان داریم و نمایشگاه های متعددی از اثار کودکان و نوجوانان  در مراکز کانونها داریم .

مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر خراسان جنوبیگفت:  حضور حداکثری کودکان و نوجوانان در راهپیمایی ۲۲بهمن داریم و ایستگاه نقاشی به سنت همه ساله در محل راهپیمایی برپا می شود که  با استقبال خوب کودکان و نوجوانان مواجه هستیم. 

وی اضافه کرد: برگزاری عصر شعر با موضوع انقلاب ، شهادت حضرت فاطمه و شهادت سردار سلیمانی و همرزمان ایشان را داریم  و در این ایام نمایشگاه عکس شهدا در مراکز کانون پرورش فکری سطح استان برپا می شود.

حمیدی ادامه داد: برخی دستگاه ها عضو کمیته کودک و نوجوانان استان هستند و برنامه های خاصی از جمله نواختن زنگ انقلاب در مدارس ، یادواره شهدای دانش آموز ، مسابقه دل نوشته کودکانه با عنوان من یک سردار سلیمانی ام ، نشست های کتاب خوانی ، مسابقه نقاشی ، کارگاه آشنا سازی کودکان با حرفه های بومی و صنایع دستی ، اکران  فیلم پرواز ممنوع و برگزاری مسابقات شعر ، نقاشی و کتابخوانی و دیدار و عیادت از  خانواده های دارای کودک بیمار صعب العلاج توسط ادارات مربوطه برگزار می شود.

وی ادامه داد: در مجموع بیش از ۴۰۰ برنامه شاخص برای کودکان و نوجوانان توسط کمیته کودک و نوجوان استان انجام می شود و ۲۵۰ برنامه خاص کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها