خبرهای داغ:

همسر شهید لشکری دارفانی را وداع گفت

منیژه لشکری همسر سیدالاسرای ایران، سرلشکر خلبان شهید حسین لشکری به علت ایست قلبی به لقاءالله پیوست.
کد خبر: ۹۲۱۱۳۷۵
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰

  به گزارش خبرگزاری بسیج، «منیژه لشکری» همسر سیدالاسرا سرلشکر خلبان شهید «حسین لشکری» دار فانی را وداع گفت و به همسر شهیدش پیوست.

 

همسر سیدالاسرای ایران لقاءالله پیوست

منیژه لشکری همسر سیدالاسرای ایران، سرلشکر خلبان شهید حسین لشکری به علت ایست قلبی به لقاءالله پیوست.

مراسم تشییع این همسر شهید بزرگوار فردا، سه‌شنبه، هشتم بهمن‌ماه ساعت ۱۰ صبح از پایگاه مهرآباد به سمت بهشت‌زهرا(س) تهران برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود که سرلشکر خلبان شهید حسین لشکری متولد ۱۳۳۱ در ضیاءآباد استان قزوین به دنیا آمد و در تیرماه ۱۳۵۶ با درجه ستوان دومی خلبانی فارغ‌التحصیل شد و در یگان‌های نیروی هوایی دزفول، مشهد و تبریز دوره شکاری را تکمیل کرد.

با آغاز جنگ تحمیلی به خیل مدافعان کشور پیوست، پس از انجام ۱۲ مأموریت، هواپیمای وی مورد اصابت موشک دشمن قرار گرفت و در خاک دشمن به اسارت نیروهای بعثی عراق درآمد.

وی در سه‌ ماهه اول دوران اسارت در سلول انفرادی بود و پس از آن در مدت ۸ سال در کنار ۶۰ نفر از دیگر هم‌رزمان در یک سالن عمومی و دور از چشم صلیب سرخ جهانی نگهداری می‌شد اما پس از پذیرش قطعنامه ایشان را از سایر دوستان جدا کردند که دوران اسارت انفرادی وی ۱۰ سال طول کشید.

لشکری سرانجام پس از ۱۶ سال اسارت به نیروهای صلیب سرخ معرفی شد و دو سال بعد در ۱۷ فروردین ۱۳۷۷ به خاک مقدس وطن بازگشت، در بدو ورود به وطن لقب «سیدالاسرای ایران» را از مقام معظم رهبری دریافت کرد.

به گزارش ایسنا، وی پس از سال‌ها تحمل رنج و آلام ایام اسارت بامداد روز دوشنبه نوزدهم مرداد ۱۳۸۸ در بیمارستان لاله تهران به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

«روزهای بی‌آینه» روایت ۱۸ سال صبر و عشق

کتاب «روزهای بی‌آینه» در بردارنده خاطرات منیژه (حوا) لشکری از زندگی و ۱۸ سال صبر در فراق همسرش شهید حسین لشکری است. در این کتاب منیژه لشکری زندگی‌اش را روایت می‌کند: ساده، واقعی و بدون شاخ و برگ. از هجده سال انتظار و زندگی سخت در انتظار مردی که تا سال‌ها حتی نمی‌داند زنده است، می‌گوید. از زنی می‌گوید که تمام این سال‌ها را صرف زندگی پسر کوچکش که سخت به او نیاز دارد، می‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار