در جلسه کمیته امنیتی انتخابات و رصد فضای مجازی شهرستان قدس مطرح شد؛

هشدار پلیس فتا به مدیران کانال های فعال در فضای مجازی که مقررات انتخابات را نادیده بگیرند

خبرگزاری بسیج: معاون سیاسی-امنیتی فرمانداری شهرستان قدس گفت: مدیران کانالهای فضای مجازی از انتشار اخبار کذب بپرهیزند.
کد خبر: ۹۲۱۱۵۵۱
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج،از غرب استان تهران، هشتمین جلسه کمیته امنیتی انتخابات و اولین جلسه رصد فضای مجازی پیش ظهر امروز به ریاست حسینعلی حیدری، معاون سیاسی-امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان قدس، با حضور اصحاب رسانه،داداستان این شهرستان،اعضای شورای شهر،نمایندگان تأمین، پلیس فتا،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران سایت ها و کانالهای فضای مجازی در سالن جلسات فرمانداری شهرستان قدس برگزار شد.

آسیب های فضای مجازی و سوق دادن مردم در انتخابات پیش رو از مباحث مهم در این نشست بود، حسینعلی حیدری، معاون امنیتی-سیاسی فرماندار قدس با بیان اینکه تأثیر فضای مجازی در افکار عمومی جامعه اهمیت زیادی دارد، اظهار داشت:انتخابات نیاز به وحدت ملی، انسجام و آرامش و ایجاد فضای امن حقیقی و مجازی در جامعه دارد.

حیدری، از کانالها و سایتهای خبری خواست از نشر اکاذیب،تهمت وافتراء،تخریب و بی اخلاقی پرهیز کنند و اولویت رسالت خبری خود را جذب مشارکت مردم در انتخابات  قرار دهند.

در ادامه این جلسه،نماینده پلیس فتا با هشدار به کانالهای فعال مجازی و رسانه های اجتماعی نسبت به تبلیغات زود هنگام خاطرنشان کرد: فعالیت کسانی که مقررات انتخاباتی را نادیده بگیرند، به دقت رصد می شود و با این افراد برخورد قانونی صورت می گیرد.

 

  حسین کشاورزیان،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی،نیز گفت:ادارات، فضای خبری و‌مصاحبه های خود را با استعلام از اداره ارشاد انجام دهند، تا ازناهماهنگی ها در سطح شهر جلوگیری شود.

در بخش دیگری از این نشست،دادستان عمومی و‌انقلاب شهرستان قدس،ضمن اخطار به برهم زنندگان نظم اجتماعی،انتشار مطلب توهین آمیز،نشر اکاذیب،تشویق و ترغیب افراد به کاهش شرکت در انتخابات را جرم خواند و تأکید کرد: قانون، تبعات انتشار اخبار کذب را برای ما مشخص کرده است و برابر قانون با افراد خاطی برخورد جدی خواهد شد.

 

انتهای پیام//

ارسال نظرات