سلیمانی احمدی با بیان اینکه دهه فجر بهانه‌ای است که برنامه‌ی یکساله انقلاب اسلامی را برای بچه‌ها انتخاب و اجرا کنیم، گفت: ما به عنوان متولیان فرهنگی موظف هستیم اهداف انقلاب را به کودکان ونوجوانان با زبان شیوا و ظریف هنر آموزش دهیم.
کد خبر: ۹۲۱۱۷۵۵
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان ،ناهید سلیمانی احمدی در جلسه کارگروه هفته ملی کودک ونوجوان دهه مبارک فجر، ضمن بزرگداشت یاد و خاطره امام راحل و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: باید نسلی را تربیت کنیم تا در راستای اهداف انقلاب اسلامی حرکت کنند و آن‌ها را ذخیره انقلاب حضرت مهدی (عج) قرار دهیم.

 

وی افزود: توجه پرچمدار انقلاب اسلامی امام خمینی( ره) به این نکته بود که انقلاب برای تغییر نگرش‌ها و فرهنگ است، انقلاب اسلامی نیز بخاطر تغیر فرهنگ وایجاد هویت اسلامی ایرانی برپا شد.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان هرمزگان بیان کرد: وقتی نگاه جامعه از فرهنگ تجمل‌گرایی به سمت عدالت اجتماعی معطوف می‌شود همه افراد در نسیم زیبای عدالت قرار می‌گیریند.

 

سلیمانی احمدی گفت: تفاوت انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب‌ها این است که انقلاب ما بر پایه و اساس مبانی دینی برپا شده است و با تاکید کلام پرچمدار انقلاب اسلامی که فرمودند: انقلاب اسلامی باید به همه جهان صادرشود ، بنابراین باید هدف از آموزه‌های انقلابی به کودکان ونوجوانان به صورتی باشد که بتوانیم این اهداف را بر اساس و مبانی دستورات اسلامی به همه‌ی دنیا صادر کنیم.

 

وی با تاکید بر این‌که ما به عنوان متولیان فرهنگی موظف هستیم اهداف انقلاب را به کودکان ونوجوانان با زبان شیوا و ظریف هنر آموزش دهیم، افزود: زیرا زبان هنر زبان مشترک همه ملل می‌باشد که می‌توان از طریق آن مفهوم انقلاب را به آن‌ها آموزش دهیم.

 

سلیمانی با بیان اینکه دهه فجر بهانه‌ای است که برنامه‌ی یکساله انقلاب اسلامی را برای بچه‌ها انتخاب و اجرا کنیم، اظهار کرد: باید انتخابمان هدفمند باشد و در انتخاب اهداف باید به باطن و مغز مفهوم انقلاب توجه نماییم و هدفمان تنها پرداختن به موضوع انقلاب در دهه مبارک فجر نیست.

 

دبیر کارگروه کودک ونوجوان دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی هرمزگان افزود: در دهه فجر باید از تمامی شهدای انقلاب، شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم تقدیر کنیم زیرا حضور و رشادت‌های آن‌ها در پاسداشت از مرزها قابل ستایش است.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری هرمزگان، برنامه‌های دهه مبارک فجر کانون را معرفی شخصیت قهرمانان انقلابی شهدای مقاومت در مراکز کانون، آشنایی اعضا با شعارهای انقلابی و گفتگو در زمینه محتوای این اشعار، برگزاری کارگاه‌های ادبی با مضمون انقلاب، انتشار آثار اعضا انقلابی در فضای مجازی (پرتال کودک)، همکاری در نمایشگاه کتاب با برگزاری نشست تخصصی ادبی با حضور نویسنده کشوری ، برگزاری جنگ شادی ویژه دانش‌آموزان مدارس اعلام کرد.

 

وی افزود: اجرای نمایش عروسکی در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری، نمایشگاه دستاوردهای اعضا، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، اعزام قصه‌گوبه مدارس روستایی واجرای قصه‌گئیی با هدف آشنایی کودکان ونوجوانان با ارش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی، دعوت از مبارزین انقلاب اسلامی در مراکز کانون و گرامی‌داشت یاد وخاطره مبارزین انقلاب، برپایی نمایشگاه نقاشی و آثار هنری اعضای کانون، اجرای نمایش تئاترکوچک در مراکز استان ومدارس، اجرای جنگ شادی و برنامه‌های پرنشاط فرهنگی و آین بندری و برافراشتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در تمامی مراکز فرهنگی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این ایام است.

 

ارسال نظرات