مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج در گفتگو با«بسیج»:

تضعیف شورای نگهبان یک عمل ضد انقلابی است

حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی، تضعیف شورای نگهبان را یک عمل ضدانقلابی خواند و گفت: شورای نگهبان عامل صیانت از جمهوریت و اسلامیت نظام است.
کد خبر: ۹۲۱۲۹۲۰
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج که میهمان مردم ولایتمدار استان چهارمحال و بختیاری در ایام الله دهه فجر بود، طی یک گفتگوی کوتاه اختصاصی با خبرنگار ما پیرامون علت هجمه های دشمنان انقلاب به شورای نگهبان گفت: در طول حیات پربرکت انقلاب اسلامی، همیشه مراکزی از مجموعه های داخل نظام مورد هجمه دشمن بودند از جمله؛ بسیج، سپاه، شورای نگهبان و نهادهای انقلابی.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا تویسرکانی افزود: قطعا شورای نگهبان عامل صیانت هم جمهوریت نظام و هم اسلامیت نظام است.

این مقام مسئول، ادامه داد: اینکه بعضی ها می گویند شورای نگهبان از اسلام دفاع می کند، حرف غلطی است. شورای نگهبان هم نگهبان اسلامیت و هم نگهبان جمهوریت نظام است.

وی خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد مردم سالاری دینی در جامعه محقق شود، مشروط به عمل موفق مجموعه شورای نگهبان است. لذا  شورای نگهبان یک مجموعه بسیار حساس، خطیر و سرنوشت ساز است.

حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی تصریح کرد: تضعیف شورای نگهبان، هجو شورای نگهبان و زیرسؤال بردن عمل شورای نگهبان یک عمل ضد انقلابی است؛  البته انتقاد مشفقانه از شورای نگهبان و انتقاد سازنده اشکالی ندارد.

این مقام مسئول افزود: همچنان که شورای نگهبان یک مجموعه انسانی است و امکان دارد خطا و اشتباه در این مجموعه انسانی رخ بدهد؛ به خاطر همین هم وقتی که عدم احراز صلاحیت یا عدم تأیید صلاحیت را اعلان می کنند، مدتی را برای اعتراض و بازنگری می گذارند و خیلی از افرادی را که اینها عدم احراز صلاحیت یا عدم تأیید صلاحیت زده اند، دوباره خودشان اینها را تأیید صلاحیت می کنند.

وی گفت: اینها نشان می دهد که این فعل و انفعالات طبیعی است در مجموعه شورای نگهبان، که کسی رد بشود و احراز صلاحیت نشود و بیاید اعتراض بزند و در فرآیند قانونی به اعتراض خود رسیدگی کند. ممکن است خطا یا اشتباه برخی از افرادی که در شورای نگهبان کار می کنند مشخص شود. این یک بحث جداست؛  ولی زیر سؤال بردن، هجو و مسخره کردن شورای نگهبان یک امر ضد انقلابی است.

حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی در سؤال دیگر پیرامون انتخابات و توصیه به نیروهای انقلابی گفت: نیروهای انقلابی دو تا وظیفه مهم در انتخابات دارند. وظیفه اول اینکه یک عمل جهادی انجام دهند و مردم ایران را به حضور در پای صندوق ها تشویق و ترغیب کنند و ایجاد انگیزه کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین، افزود: نیروهای انقلابی باید حساسیت های موضوع حضور در پای صندوق ها را برای مردم تبیین کنند و ضررها و مشکلاتی را که عدم حضور برای نظام و مردم به بار می آورد را بیان کنند.

وی، وظیفه دوم نیروهای انقلابی را روشنگری در میان مردم و بیان اینکه چه نمایندگانی با چه ویژگی ها و خصوصیاتی نافع مردم خواهند بود عنوان کرد و افزود: روشنگری یعنی شاخص های نماینده اصلح را تبیین کنند.

ارسال نظرات