واکنش جامعه مداحان به برگزیده شدن شاعر هتاک در جشنواره شعر فجر

جامعه مداحان به برگزیده شدن شاعر هتاک در جشنواره شعر فجر واکنش نشان داد.
کد خبر: ۹۲۱۲۹۶۲
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰

به گزارش  سرویس بسیج مداحان کشور خبرگزاری بسیج، در پی برگزاری جشنواره شعر فجر و برگزیده شدن شاعر هتاک در این جشنواره، جامعه مداحان واکنش نشان داده و بیانیه ای صادر نمودند. متن بیانیه بشرح ذیل می باشد؛

سال‌هاست "دهه فجر" و جشنواره‌هایش به جولانگاه عناصر مغرض و کسانی که چندان به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی پایبند نیستند، تبدیل شده و در جایی که این عرصه باید توسط نیروهای انقلابی مدیریت شود کسانی که نسبت به ارزشها وزنی ندارند ورود کرده‌اند.

امسال در چهاردهمين جشنواره بين‌المللي شعر فجر نام خانمی كه در شبكه‌هاي اجتماعي مجازي اهانت و هتاكي‌هاي مكرر به انقلاب و ارزش‌هاي اسلامي داشته به‌عنوان یکی از برگزیدگان شعر دهه فجر انتخاب شده است .

 سوال جدي از وزارت فرهنگ و ارشاد و داوران جشنواره‌اي كه نام فجر انقلاب اسلامي را يدك مي‌كشند، مطرح است كه چرا به فردي که در تنفر از نظام مقدس جمهوري اسلامي ایران، بي‌ارزش دانستن مقدسات و ضروريات دين و زیر سوال بردن اعتقادات جدي ايرانیان و... فعالیت دارد جايزه اهداء می‌شود؟

چرا  امور  ومدیریت "جشنواره شعر فجر" به افرادی که عرق و تعصب انقلابی لازم را ندارند و بعضاً انگیزه غیرهمسو با نظام و مصالح ملی را دارند سپرده می‌شود؟

تأسف انگیزتر از این نمی‌شود، که باوجود صدها شاعر خوش‌آوازه و خوش فکر، با آثاری فاخر و تفکرات انقلابی و همسو با نظام، " جشنواره دهه فجر " مأمن و مأوای به اصطلاح شاعره‌ای ضدانقلاب و ضددین می‌شود؛ آن‌هم فردی که با نگرش ضدانقلابی، حضور در تجمعات علیه امنیت کشور،  فحاشی به اندیشه دینی و اعتقادی جامعه، تحریک ضد نقلاب و حضور در تجمعات فتنه‌گران در کارنامه ننگین خود دارد.

لذا در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همه دست‌اندرکاران و مدیران " جشنواره دهه فجر " عملکرد مخرب این گروه غیرفرهنگی را بازبینی نمایند و برای جلوگیری از تکرار این مسائل، دستان مخرب عناصر غیرفرهنگی و آلوده را از عرصه‌های فرهنگی کشور قطع نماید تا فرهنگ که به مثابه هوا برای تنفس جامعه است سالم بماند.

 

ارسال نظرات