رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس منتشر کرد:

ماجرای نگرانی شهید احمد کاظمی در عملیات والفجر مقدماتی

شهید احمد کاظمی در عملیات والفجر مقدماتی کاملاً بهم ریخته، ناراحت و عصبانی، از اینکه به عمق دشمن رسیده و کاملاً لشکرش موفق بوده ولی یگان سمت راست او ...
کد خبر: ۹۲۱۶۱۴۸
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳

به گزارش   خبرگزاری بسیج ، سردار دکتر علی‌محمد نائینی رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس همزمان با سالروز عملیات والفجر مقدماتی در صفحه اینستگرام خود نوشت:

ماجرای نگرانی شهید احمد کاظمی در عملیات والفجر مقدماتی


هفدهم بهمن‌ماه سالروز عملیات بزرگ و گسترده والفجر مقدماتی است که متأسفانه با عدم فتح مواجهه شد؛
صبح روز مرحله دوم عملیات، شهید احمد کاظمی که یکی از چند فرمانده کاملاً موفق جنگ و فرمانده لشکر ۸ نجف بود، وارد قرارگاه شد، بنده هم در قرارگاه بودم. از خط درگیری با عراق آمده بود، کاملاً بهم ریخته، ناراحت و عصبانی، از اینکه به عمق دشمن رسیده و کاملاً لشکرش موفق بوده ولی یگان سمت راست او موفق به پیشروی و الحاق نشده بود، و به یگان‌ها دستور عقب‌نشینی داده‌شده است. اعتراض داشت و اعتراض او این بود که چرا از تصمیم به عقب‌نشینی دیر باخبر شده است. ازاین‌جهت، نگران شهادت و اسارت بسیجی‌های سه گردان نیروهای خودش در عمق خاک عراق بود. با تمام وجود نگران جان تک‌تک بسیجی‌های لشکر بود که با توجه به ناموفق بودن عملیات، چگونه این‌ها بدون تأمین جناح خواهند توانست، سالم برگردند. فریاد می‌زد. شهید مجاهد و عارف بزرگوار شهید میثمی نماینده حضرت امام خمینی (ره) در قرارگاه خاتم‌الانبیاء صلوات‌الله‌علیه او را بغل کرد و آرام نمود.
خوشبختانه در روزهای بعد به‌تدریج ۸۰-۹۰ درصد بسیجی‌های لشکر ۸ برگشتند.
یاد و خاطره شهیدان والفجر مقدماتی به‌ویژه شهید حسن باقری و شهید مجید بقایی که چند روز قبل از عملیات به شهادت رسیدند، گرامی باد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار