دو پروژه درمانی تامین اجتماعی در استان کرمان آماده افتتاح است

  دو پروژه عمرانی حوزه درمان تامین اجتماعی استان کرمان با اعتباری بالغ بر ۵.۸ میلیارد تومان آماده افتتاح شده و تا پایان بهمن ماه مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.
کد خبر: ۹۲۱۷۸۴۴
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از  اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر امین فخر مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمان در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا گفت: یکی از این طرحها استانداردسازی آشپزخانه بیمارستان امام علی(ع) شهرستان زرند با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان است که به عنوان پایلوت در سطح کشور و تحت استانداردهای روز اجرایی شده است.

وی از منازل مسکونی درمانگاه راور به عنوان طرح دیگر یاد کرد و  افزود: کلنگ احداث این ‌منازل اردیبهشت ماه سال ۹۸ با اعتباری بالغ بر ۱.۸ میلیارد تومان به زمین زده شد و این منازل در اختیار پزشکان قرار می‌گیرد.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمان با اشاره به ظرفیت‌ها و خدمات حوزه درمان تامین اجتماعی افزود: براساس آمار سال ۹۷جمعیت استان کرمان ۳ میلیون و  ۲۵۰ هزار نفر است که یک میلیون و ۴۳۰ هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.
وی از درمان مستقیم و غیرمستقیم تامین اجتماعی نام برد و افزود: خدمات درمان مستقیم در سه بیمارستان و ۱۴ درمانگاه و پلی کلینیک و درمان غیرمستقیم از طریق یکهزار و ۳۷۴ موسسه درمانی ارائه می‌شود.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه مراکز درمانی تامین اجتماعی استان کرمان دارای ۲ هزار و ۱۰۰ نفر پرسنل و۲۸۰ کادر پزشکی است گفت: در سال ۹۸ هزینه درمان مستقیم و غیرمستقیم ۸۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است.
دکتر فخر با بیان اینکه در درمان مستقیم سالانه ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر و در حوزه درمان غیرمستقیم ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار مراجعه داریم، تصریح کرد: سالانه ۶۳ هزار نفر در درمان مستقیم و ۱۱۰ هزار نفر در درمان غیرمستقیم بستری می‌شوند و از خدمات تامین‌ اجتماعی بهره‌ می‌گیرند.
وی با بیان اینکه سالانه در درمان مستقیم ۲۷ هزار مورد عمل جراحی برنامه‌ریزی می‌شود، گفت: تاکنون ۳۳۶ مورد عمل قلب باز، ۲ هزار آنژیوپلاستی و ۲هزار و ۸۰۰ آنژیوگرافی در بیمارستان پیامبراعظم(ص) کرمان انجام شده‌ که خدمات گران‌قیمت و ویژه‌ای است.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمان درصد اشغال تخت‌های مراکز بستری تامین اجتماعی استان کرمان را ۸۰ درصد عنوان کرد و افزود: متوسط اقامت بیماران ۲.۵ روز است و ۴۳ درصد سزارین‌ نیز در حوزه درمان مستقیم تامین اجتماعی انجام می‌شود.
وی با اشاره به ثبت رضایت‌مندی بیماران از مراکز درمانی تحت پوشش تصریح کرد: طی شش ماهه نخست امسال ۹۰ درصد رضایت‌مندی معطوف به خدمات بستری را داشته‌ایم.
دکتر فخر با اشاره به حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری افزود: پروژه‌های عمرانی متعددی در حوزه درمان مستقیم تامین اجتماعی استان کرمان در دست اجراست.
وی بیان داشت: پروژه توسعه و استانداردسازی زایشگاه، لنژری،csr و بخش اورژانس در بیمارستان غرضی سیرجان با اعتباری بالغ بر ۶.۵ میلیارد تومان از جمله این پروژه هاست.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه ساخت پلی‌کلینیک رفسنجان با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان و زیربنایی حدود ۴ هزار مترمربع از ابتدای امسال آغاز شده و ظرف ۱۸ ماه ادامه دارد، گفت: خیرین در تهیه زمین این مرکز مشارکت داشته‌اند.
وی با بیان اینکه با توجه به حجم مراجعات، توسعه اورژانس بیمارستان پیامبر(ص) با اعتبار اولیه ۲ میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: عملیات اجرایی این پروژه از اسفند ماه آغاز می‌شود.
دکتر فخر با بیان اینکه در حوزه نرم‌افزاری نیز توسعه خدمات الکترونیک در سازمان تامین اجتماعی با جدیت دنبال می‌شود، گفت: استقرار سیستم CRM، سیستم رسیدگی به شکایت و رضایتمندی و راه اندازی سیستم فراخوان پزشک جایگزین منشی برای ارتقابخشی به خدمات در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه تایید استراحت‌های پزشکی به صورت الکترونیک توسط پزشک معتمد در حال اجراست، گفت: تسریع در پذیرش الکترونیک با وب کیوسک انجام شده که از هشت به ۲۲ دستگاه افزایش یافته تا مردم در نوبت‌دهی و پذیرش الکترونیک مشکلی نداشته باشند.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمان خاطرنشان کرد: طرح نسخه الکترونیک در درمان مستقیم تامین اجتماعی به طور کامل در حال اجراست اما در حوزه درمان غیرمستقیم در حال رشد است.
دکتر فخر افزود: تشکیل پرونده الکترونیک مزمن برای بیماری‌های خاص ازقبیل دیابت اجرا می‌شود و سوابق بیمار در همه مراکز درمانی تامین اجتماعی ثبت می‌شود.
وی افزود: کاردکس الکترونیک پرستاری، وب سایت اطلاع‌رسانی خدمات بیمارستانی، استقرار تبادل و بایگانی تصاویر(سیستم پکس) از جمله خدمات مراکز درمانی تامین اجتماعی در حوزه نرم افزاری هستند.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه میز خدمت الکترونیک نیز در حوزه درمان تامین اجتماعی با جدیت دنبال می‌شود، بیان داشت: استقرار سامانه الکترونیک نیز در زمینه خدمات کمیسسون‌های پزشکی و شوراها نیز انجام شده که این امر منجر به کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها می‌شود.
دکتر فخر از افزایش دسترسی بیمه شدگان به کمیسیون مشاغل آزاد از ۶ مرکز به ۱۲ مرکز خبرداد و گفت: مدیریت درمان تامین اجتماعی استان کرمان در زمینه کیفی سازی خدمات، طرح استقرار مدل تعالی سازمانی را داشته که براساس آن دارای رتبه یک ستاره از سازمان مدیریت صنعتی در سطح کشور شد.
وی ادامه داد: حوزه درمان تامین اجتماعی استان کرمان با استقرار نظام خوشرویی و آراستگی و نظام پیشنهادات در زمینه حقوق شهروندی نیز موفق به اخذ رتبه برتر در سطح استان شد.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمان با اشاره به استقرار سیستم مدیریت منابع انسانی مدل ۳۴ هزار در مدیریت درمان گفت: براساس ارزیابی دانشگاه تهران امسال حوزه درمان تامین اجتماعی استان کرمان موفق به اخذ تندیس بلورین جایزه مدیریت منابع انسانی شد.
وی با اشاره به اینکه بحث استقرار مدیریت توسعه در مرکز تابع در حال اجراست، گفت: استاندارد آموزشی ۱۰۰۱۵ در سه بیمارستان تحت پوشش تامین اجتماعی استان، استقرار استاندارد ۱۰۰۰۲ رسیدگی به شکایت  و برنامه استراتژیک و ارزیابی عملکرد مراکز براساس مدل BSC در حوزه مدیریت درمان تامین اجتماعی استان انجام شده و مجموعه اقدامات منجر شد تا در سال ۹۷رتبه اول در جشنواره شهید رجایی را کسب کنیم.
 

ارسال نظرات