مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام تأکید کرد: زندگی ما باید علوی و فاطمی باشد و از سیره معصومان الگو بگیریم.
کد خبر: ۹۲۱۸۲۵۲
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و گرامیداشت روز زن و مقام مادر با حضور خواهران شاغل سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در حسینیه آیت الله بهاءالدینی ستاد فرماندهی سپاه استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در این مراسم با تبریک میلاد دخت نبی مکرم اسلام و روز زن، سالروز ولادت حضرت امام خمینی(ره) را نیز تبریک گفت و افزود: حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم خطاب به دختر گرامی خود حضرت زهرا سلام الله علیها می فرمودند؛ فداها ابوها؛ که بیانگر عمق علاقه پیامبر به ایشان و دارای یک اقیانوس معناست.

حجت الاسلام والمسلمین سیدامان الله حسینی صدر، ادامه داد: سبک زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها بر اساس فرمایشات حضرت علی علیه السلام، اینگونه بوده که مولای متقیان می فرمایند؛ فاطمه سلام الله علیها در هیچ امری قدمی خلاف میل باطنی من برنداشت. هرگاه به رفتارش نگاه می کردم، تمام غصه و دردهایم برطرف می شد و برایم مرهمی بود.

وی گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها نیز می فرمایند؛ هرگاه به رفتار امیرالمؤمنین نگاه می کردم، همه خستگی ها از تنم بیرون می رفت.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی تصریح کرد: جای بسی تأسف است که ما در زندگی خود از سیره حضرت زهرا سلام الله علیها و حضرت علی علیه السلام بهره کافی را نمی بریم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر، در ادامه با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم، خاطرنشان کرد: افزون کردن توشه برای راه دوری که ما آدمیان در پیش داریم، فروگذاشتن بارِ مشکلات و مصیبت ها و سبک کردن بار که راه باریک است و عمل را خالص گرداندن برای حساب رسی که بیناست، گذاشتن خفتن خویش برای درون قبر و قرار دادن میل برای بهشت، و راحتی و آسایش برای جهان آخرت از سفارش های نبی گرانقدر اسلام به ماست.

وی در ادامه به برخی از مشکلات درون خانواده ها اشاره کرد و گفت: فخرفروشی  از مشکلات در بین برخی خانواده هاست که باید کنار گذاشته شود و در زندگی خویش باید عفت اسلامی را از حضرت زهرا سلام الله علیها بیاموزیم و درک متقابل داشته باشیم.

حسینی صدر، با بیان اینکه زندگی ما باید علوی و فاطمی باشد، افزود: باید سعی کنیم اخلاق اسلامی و عقاید اسلامی را در زندگی خودمان به نمایش بگذاریم و از سیره معصومان الگو بگیریم.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به سیره زندگی شهدا بویژه سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و ادامه داد: این شهید بزرگوار اوج اخلاص را در زندگی شخصی و کاری خود داشت و همواره خود را سرباز صفرِ ولایت می دانست.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: معیارهای نماینده اصلح در فرمایشات امامین انقلاب به صورت صریح و شفاف بیان شده است و باید ملاک ما نیز برای رأی دادن به افراد طبق این شاخصه ها باشد.

حسینی صدر، ادامه داد: کارآمدی، تفکر معقول و شجاعت در عمل، خستگی ناپذیری و روحیه جهادی، پایبندی به مبانی و ارزش های انقلاب اسلامی و آرمان های ملت، استکبار ستیزی و مؤمن و باتقوا بودن و ساده زیستی و پرهیز از فساد و اشرافی گری، در نظر گرفتن مصالح کشور و منافع ملی، پایبندی به اقتصاد مقامتی و عدم نگاه به بیگانگان، عدالت جویی و بصیرت؛ از شاخصه های  نامزد اصلح به شمار می روند.

وی، با تأکید بر اهمیت تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور برای عبور از توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی، اظهار کرد:  رمز موفقیت در اقتصاد مقاومتی و پرهیز از نگاه به بیگانگان و تکیه بر ظرفیت های درونی کشور است، که مطالبه جدی مقام معظم رهبری نیز می باشد.

در این مراسم یکی از ذاکران اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام به مولودی خوانی پرداخت و در پایان از خواهران شاغل که نامشان فاطمه و زهرا بود به میمنت سالروز میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها هدایایی تقدیم شد.

ارسال نظرات