به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) برگزار شد؛

جشن میلاد کوثر و روز مادر در لردگان

به مناسبت میلاد با سهادت حضرت فاطمه(سلام الله علیها) و روز زن، مراسم جشنی به همت حوزه مقاومت بسیج حضرت زینب(سلام الله علیها ) لردگان برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۱۸۳۹۷
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در این مراسم که در نماز خانه ناحیه برگزار شد، مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت لردگان ضمن تبریک میلاد دختر پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) گفت: حضرت فاطمه سلام الله علیها الگوی تمام عیاربرای زنان است.

حجت الاسلام کریم پور افزود: حضرت فاطمه سلام الله علیها در همه عرصه ها  یک الگوی تکرار ناشدنی برای بشریت است و زندگی این بزرگوار از زمان تولد تا شهادت سراسر درس زندگی و اخلاق است.

سید مهران کریم پور به الزامات رفتاري در محيط خانواده اشاره كرد و گفت: مهمترين ركن فضاي امن در يك خانواده است و همانطور كه امنيت در بيرون محيط خانواده از مولفه هاي اساسي استمرار بستر جامعه محسوب مي شود در درون خانواده نيز لازمه قوام و استمرار اين بستر است.

وي در ادامه ضمن بيان وظايف متقابل زن و شوهر در محيط خانواده اظهار كرد: محبت طرفيني، گذشت و ايثار، صبر و بردباري، كسب حلال و رسيدگي به امورات فرزندان،  از مولفه هاي حفظ امنيت داخل خانواده است.

کریم پور به آسيب شناسي خانواده به عنوان محيط تربيتي فرزندان اشاره كرد و گفت: سست شدن باورهاي اعتقادي و متزلزل شدن بنيان هاي فكري ديني تأثيري منفي در تربيت فرزندان به عنوان ثمره هاي اصلي زندگي مشترك خواهد گذاشت.

کریم پور در پايان انتخاب الگوهاي غلط رفتاري براي كودكان،تحقير و سرزنش كودكان و افراد خانواده، انتظارات و توقعات خارج از عرف را زمينه ساز بحران هويتي و رفتاري در خانواده خواند و گفت: آشنايي با روشهاي درست تربيتي، صداقت و رفاقت طرفيني، رواج مسائل اعتقادي، رأفت و مهرباني ، باعث استحكام خانواده و تربيت صحيح فرزندان مي شود.

پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، اجرای گروه سرود، پخش شیرینی ، توزیع آش نذزی و تجلیل از مادران برتر از دیگر برنامه های این جشن بود.

ارسال نظرات