برگزاری عصر شعر شور منتشر شهید حاج قاسم سلیمانی در ایلام /هنرمندان با زبان هنر دستاوردهای انقلاب و دفاع مقدس را بازگو کنند

حجت الاسلام والمسلیمن اله نور کریمی تبار ، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ، در مراسم "عصر شعر شور منتشر شهید حاج قاسم سلیمانی " که عصر امروز در سرسرای سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۱۸۴۵۲
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج هنرمندان کشور، حجت الاسلام والمسلیمن اله نور کریمی تبار ، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ، در مراسم "عصر شعر شور منتشر شهید حاج قاسم سلیمانی " که عصر امروز در سرسرای سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام برگزار شد اظهار کرد : خداوند در آیات و احادیث مختلف معیارهای برای موفقیت انسان تبیین کرده ، که  لازمه آن  همت ، تلاش و کوشش و حرکت در مسیر الهی است.

 

وی ، با گرامیداشت اربعین شهادت سردار جبهه مقاومت "حاج قاسم سلیمانی" عنوان کرد : سردار سیلمانی  در زمان حیاتشان کارهای مهم و تاثیرگذاری برای جهان اسلام صورت دادند و اقدامات و فعالیت های ایشان به نحوی بود ، که بعد از شهادتشان نیز اتفاقی بزرگ  و عظیم روی داد و وحدت جهان اسلام برای مبارزه با استکبار جهانی و نابودی صهیونیست دوچندان شد .

 

روحانی برجسته استان با بیان اینکه سردمداران آمریکایی با این خیال باطل که با شهادت سردار سلیمانی راه رسیدن به منافع و خواسته هایشان تسهیل خواهد شد شادمانی کردند خاطرنشان کرد: همگان مشاهده کردند که بعد شهادت این فرمانده بزرگ و همرزمانشان، انقلابی دیگر نه تنها در جهان اسلام بلکه در تمامی قاره ها رخ داد و  وحدت بیشتر جهان اسلام را در پی داشت.

 

امام جمعه ایلام تصریح کرد : بسیاری از انسانها برای کسب شهرت و خودنمایی ، به  مادیات و چیزهای بی اساس و مادی روی می آورند اما سردار سلیمانی هیچگاه دنبال کسب شهرت نبود ، چراکه این مجاهد تمام عمر با خداوند معامله کرد و نتیجه آن عزت و جلالی بود  که در سراسر جهان طنین انداز شد و روسیاهی دیگری برای آمریکا و حامیانشان باقی گذاشت.

 

نماینده ولی فقیه در استان ایلام ادامه داد : خداوند متعال در آیات متعددی نویدبخش ظفر و پیروزی چنین انسانهای وارسته ای بوده واز سردار سلمیانی هم از جمله آن دسته انسانهایی است که بر سر عهدی که با خدا بست جانانه ایستادگی کرد و تا لحظه شهادت مدافع مرزهای ملی و جهان اسلام بود.

 

 حجت الاسلام کریمی تبار ، در بخش دیگری از اظهارات خود با گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی عنوان کرد : انقلاب اسلامی یک پدیده نوظهور و بی بدیل در جهان است ، چراکه تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ کسی انتظار روی کار آمدن یک انقلاب با تفکر شیعی و الهی  و بدون الگو ، پشتیبان و عدم وابستگی به شرق و غرب را نداشت ، اما همچنان می بینیم که بعد از گذشت چهار دهه ، همچنان با قدرت و عزت در مقابل فشارها و تهدیدات مختلف ایستادگی و مقاومت کرده و به الگویی بی بدیل برای کشورهای آزادی خواه جهان تبدیل شده است .

 

وی ، با بیان اینکه آمریکا و حامیانشان بعد از چهار دهه به این نتیجه رسیده اند که توان رویارویی با ایران و انقلاب اسلامی را ندارند اظهار کرد : در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی شرایط به نحوی بر آمریکا و متحدانش سهمگین بود که از هر ترفندی برای خارج کردن عوامل داخلی و خارجی خود از خاک ایران استفاده می کردند که به فضل الهی با ناکامی های متعددی روبرو شدند و بعد از گذشت چهل سال  همچنان تحریم ها، تهدیدها و سناریوهای آنها محکوم به شکست و نابودی است.

 

حجت الاسلام کریمی تبار در پایان اظهارات خود  بر نقش بی بدیل هنرمندان در بیان حماسه ها و حماسه آفرینان انقلاب اسلامی اشاره و عنوان کرد : کارها و فعالیت های هنرمندان خصوصاً شعرا در بیان دغدغه های جامعه و حماسه سازان  بسیار ارزشنمند است چراکه شاعران آثاری را خلق می کنند که نام  نام آوران و دلاوران را در دنیا گسترش می دهد .

 

وی ، با بیان اینکه نعمتی که خداوند به شاعران داده گنجی گرانبها است که نیاز به کار و استخراج دارد تصریح کرد: در کشور شهدای زنده اما ناشناخته و گمنام بسیاری داریم که برای جهان اسلام و کشور افتخار آفرینی می کنند و در این فضایی که دشمن ناجوانمردانه تمام تلاش خود را به کار بسته که ما را بی هویت جلوه دهد ، باید هنرمندان با زبان فاخر هنر دستاوردهای انقلاب و دفاع مقدس را برای همگان بازگو و تبیین نمایند .

 

گفتنی است در این مراسم تعداد 20 نفر از شاعران جوان و پیشکسوت ایلام به قرائت سروده های خود در وصف سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پرداختند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار