معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: زمانی برنده واقعی انتخابات مردم خواهند بود که نامزدها به سمت ارائه برنامه و حل مسئله بروند و نامزدی انتخاب شود که به دنبال حل مسائل اصلی کشور است.
کد خبر: ۹۲۱۸۸۲۲
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹

به گزارش سرویس بسیج دانشجویی خبرگزاری بسیج ،

حامد اقبالی معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج دانشجویی کشور صبح امروز در نشست خبری نقش‌آفرینی بسیج دانشجویی در عرصه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و رونمایی از کتاب بهارستان گفت: رویکرد سازمان بسیج دانشجویی مسئله محوری و راه افتادن نهضت مسئله محوری است، این رویکرد در تمام عرصه‌ها ظهور و بروز پیدا خواهد کرد و یکی از مهم ترین عرصه ها انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

وی افزود: در بحث انتخابات مجلس شورای اسلامی مسائلی مطرح می شود که حول این مسائل دوگانه‌هایی برجسته می‌شود؛ برخی از کاندیداها از دوگانه‌هایی که بعضا کاذب بوده و مصرف انتخاباتی دارند، برای کسب رای استفاده می کنند؛ بنابراین باید مسائل انتخابات را به سمتی هدایت کنیم که دو گانه‌های کاذب مجالی برای بحث پیدا نکنند و مسائل اصلی کشور طرح شود.

معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج دانشجویی کشور بیان کرد: سازمان بسیج دانشجویی با طرح شمسا، مسائل اولویت‌دار کشور از طریق جمع‌سپاری توسط دانشجویان شناسایی می‌شوند.

اقبالی اشاره کرد: در کتاب بهارستان مسائل مهم و اولویت‌دار کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی احصاء شده است، با مطالبه‌گری این موضوعات نامزدهای انتخاباتی به سمتی می‌روند تا برنامه‌های خود را پیرامون مسائل مهم و اولویت‌دار کشور تدوین و مطرح کنند.

وی عنوان کرد: چرا بیش از بستن برنامه به دنبال بستن لیست‌ها هستند؟ چرا ائتلاف‌ها برای حل مشکلات کشور برنامه‌های خود را ارائه نمی‌کنند؟ اکنون دغدغه جریان‌های سیاسی تنظیم لیست نامزدهای پیشنهادی‌شان است نه تمرکز بر حل مسئله و برنامه‌محوری داشتن.

معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج دانشجویی کشور اعلام کرد: زمانی برنده واقعی انتخابات مردم خواهند بود تا نامزدها به سمت ارائه برنامه و حل مسئله بروند و نامزدی انتخاب شود که به دنبال حل مسائل اصلی کشور است.

اقبالی خاطرنشان کرد: جریان دانشجویی باید به سمت مطالبه‌گری تخصصی بروند در این صورت مسائل اصلی در محور توجهات قرار خواهند گرفت و مردم نیز از این مطالبه‌گری و کنش‌گری نفع خواهند برد.

وی گفت: ضرورت دارد مسائل دقیق شناسایی شوند، چراکه مسائل جهت‌دار هستند و بعضاً به مسائل غیراولویت‌دار می‌پردازیم، لازمه شناسایی دقیق مسائل استفاده از بدنه نخبگانی جامعه است همانطور که سازمان بسیج دانشجویی در لایه‌های مختلف اقدام به شناسایی و احصاء مسائل و مشکلات کرده است و این شناسایی مسائل از سطح شهرستان‌ها تا سازمان شکل می‌گیرد.

معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج دانشجویی کشور تاکید کرد: رد صلاحیت 90 نماینده‌ای که چهار سال قبل صلاحیت گرفته بودند نشان از فسادزا بودن رویه‌های مجلس است و باید مجلس به دنبال اصلاح خود باشد.

اقبالی اظهار کرد: فضای مجلس به گونه‌ای نیست که جدال محتوایی در آن شکل نمی گیرد و این رکود ناشی از رویه‌ها، شیوه انتخاب و ساز و کارهای مجلس است.

گفتنی است کتاب بهارستان با موضوع مجلس، چالش‌ها و مسائل اولویت‌دار کشور به احصاء مسائل اولویت‌دار مجلس شورای اسلامی به تفکیک کمیسیون‌های تخصصی مجلس پرداخته است، این کتاب به همت معاونت پژوهش و فناوری سازمان بسیج دانشجویی به سرپرستی سیدعلیرضا فاطمی منتشر شده است.

ارسال نظرات