مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه، حل مشکلات کشور و مردم را در گرو انتخاب نمایندگان اصلح برای قوه مقننه دانست.
کد خبر: ۹۲۱۹۰۸۶
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین علی شیرازی در گفتگو با خبرنگار بسیج، اظهار کرد: حضرت امام خمینی(ره) یک انقلابی را شکل داد که منجر به مردم سالاری دینی شد. یک حکومتی که بر اساس نگاه دینی ما ریشه در اسلام دارد و مردم در حاکمیت نقش مستقیم دارند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه افزود: مردم هم در انتخاب خبرگان، هم در انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی، هم در انتخاب رئیس جمهور و هم در انتخاب اعضای شورای شهر و روستا، خودشان تصمیم می گیرند که چه کسی رئیس جمهوری و چه کسی وکیل باشد و هم بعضی از مسئولین کشور هم مانند وزرا بر اساس انتخاب غیرمستقیم و با رأی مردم توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتخاب می شوند. رهبری نیز توسط مجلس خبرگان که منتخب مردم هستند انتخاب می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: مردم نقش مستقیم در حاکمیت دارند و اگر انتخاب ها اصولی باشد، افرادی که انتخاب می شوند در طراز جمهوری اسلامی باشند، مشکلات کشور و مشکلات مردم کمتر می شود؛ هرچند در هیچ زمانی مشکلات صفر نمی شوند؛ اما کمتر می شود.

حجت الاسلام والمسلمین شیرازی، خاطرنشان کرد: شورای نگهبان هم برای این است که بر اساس ضوابط دینی و بر اساس ضوابطی که قانون اساسی بر عهده شورای نگهبان گذاشته است، این ضوابط در انتخاب مردم رعایت بشود.

وی، تصریح کرد: دشمنان اسلام هم از مردم سالاری واهمه دارند و هم از اسلام واهمه دارند.  هم از انتخاب درست؛ چون که هرچقدر انتخاب مردم محکم تر و قوی تر و منطبق با مبانی باشد، دشمن از این انتخاب ضربه و آسیب بیشتری می بیند؛ لهذا تلاش می شود هم شورای نگهبان را تضعیف کند و هم ارکان نظام را تضعیف کند. هم با جنگ روانی و شبهه آفرینی دنبال این است که در انتخابات اثربگذارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه گفت: دشمن تلاش می کند در حاکمیت از طریق انتخابات نفوذ کند. همه این جنجال ها علیه انتخابات و شورای نگهبان برای باز شدن راهی برای نفوذ در ارکان حاکمیت و زدن ریشه انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین شیرازی افزود: شورای نگهبان محکم وجود  دارد. 41 سال است که دشمنان تلاش کرده اند این حرکت را تضعیف کنند، نتوانسته اند؛ لذا از این به بعد هم همین است. ان شاءالله در انتخابات پیش رو هم مردم با بصیرت کامل و با توجه به ویژگی هایی که حضرت امام و مقام معظم رهبری، برای نماینده اصلح بیان کرده اند، مردم وارد عرصه خواهند شد و بهترین نمایندگان را وارد قوه مقننه خواهند کرد. نمایندگانی که بتوانند مشکلات مردم را حل کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم هم توجه دارند و هم باید توجه داشته باشند هرچقدر انتخابشان دقیق تر باشد، قطعاً مشکلات کشور کمتر خواهد شد.

ارسال نظرات