کلنگ­ زنی مدرسه رویش انقلاب در بوشهر انجام شد

کلنگ ­زنی مدرسه 12 کلاسه رویش انقلاب وابسته به ناحیه سپاه مالک اشتر بوشهر در زمینی به مساحت 1000 متر مربع با حضور سردار علی رزمجو فرمانده سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر در عالی آباد شهر بوشهر انجام شد.
کد خبر: ۹۲۱۹۱۰۳
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱

کلنگ­ زنی مدرسه رویش انقلاب در بوشهر انجام شدبه گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، مسئول معاونت پشتیبانی عمومی سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر در این آئین گفت: این مدرسه در زمینی به مساحت 1000 متر مربع با عرصه 5 هزار و 600 متر در دو طبقه ساخته می ­شود که جمع کل احداث ­های ما در این مدرسه با احتساب سرایداری و سایر موارد، یک هزار و 200 متر مربع می ­شود.

کلنگ­ زنی مدرسه رویش انقلاب در بوشهر انجام شد

سرهنگ عبدالکریم دانش آموز اظهار کرد: این مدرسه دارای آزمایشگاه، کلاس کامپیوتر، اتاق اساتید و ریز فضاهای فنّی مورد نیاز است که سعی داریم با تأمین اعتبار در یک بازه زمانی 18 ماهه ساخت این پروژه را به اتمام برسانیم.

وی تصریح کرد: تمام مباحث فنّی اعم از مباحث ایمنی، 13، سازه و نظام مهندسی در ساخت این مدرسه مورد نظر قرار می گیرد و در هنگام ساخت و در تهیه نقشه ­های اجرایی این مدرسه با سازمان تجهیز و نوسازی مدارس هماهنگی ­های لازم را انجام می ­دهیم.

این مقام مسئول یادآور شد: اولویّت ما در ساخت مدارس، مناطق محروم شهر بوشهر است که قصد داریم این مدارس هم در موضوعات تربیتی و هم در موضوعات عمرانی، مدارسی در تراز انقلاب اسلامی باشند.

مسئول معاونت پشتیبانی عمومی سپاه امام صادق علیه السلام افزود: ان شاءالله قرار است چندین مدرسه دیگر نیز با همکاری آموزش و پرورش در سایر نقاط استان ساخته شود که در آینده ثمرات آن­ ها را به خوبی مشاهده می­ کنیم.

سرهنگ دانش آموز تأکید کرد: ما در ساخت این مدارس دنبال مالکیّت نیستیم بلکه دنبال یک مبحث تربیتی هستیم که از دغدغه ­های مسئولین نظام از رهبری تا سایر مسئولان است چرا که در موضوعات تربیتی حساسیّت­ هایی وجود دارد که ما تلاش می­ کنیم این مباحث را با کیفیّت بهتری انجام دهیم.

سه مدرسه رویش انقلاب در بوشهر راه­ اندازی شده است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه مالک اشتر شهرستان بوشهر نیز در این آئین کلنگ ­زنی گفت: خوشبختانه ما در سال 1399-1398 شاهد راه­ اندازی سه مدرسه پسرانه و دخترانه رویش انقلاب در شهرستان بوشهر بوده ­ایم.

کلنگ­ زنی مدرسه رویش انقلاب در بوشهر انجام شد

سرهنگ غلامرضا شهابی اظهار کرد: مدرسه دخترانه رویش انقلاب 1 در مقطع ابتدایی دوره اوّل به همراه پیش دبستانی در چهارراه شیلات، مدرسه پسرانه رویش انقلاب 2 در مقطع ابتدایی دوره اوّل و دوّم به همراه پیش دبستانی در عالی آباد و پیش دبستانی ترکیبی رویش انقلاب 3 در شهرک شهید باهنر شهر بوشهر قرار دارد.

وی استفاده از نیروهای جوان و با انگیزه در این مدارس را از محاسن این مدارس برشمرد و تصریح کرد: تمام کسانی که در این مدارس تدریس می­ کنند نیروهای جوان با مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند که توسط آموزش و پرورش مورد ارزیابی قرار گرفته و دوره آموزشی 9 ماهه­ ای را نیز در این زمینه گذرانده ­اند.

این مقام مسئول یادآور شد: حقوق معلّمان این مدارس برخلاف سایر مدارس مشابه که به صورت حق التدریس پرداخت می شود بر اساس حقوق اعلامی وزارت کار پرداخت می ­شود که این موضوع، رضایت ­مندی خوبی را در بین این معلّمان ایجاد کرده است و این خود مزیتی نسبت به سایر مدارس مشابه محسوب می­ شود.

فرمانده ناحیه بسیج سپاه مالک اشتر شهرستان بوشهر افزود: استفاده از الگوهای تربیتی اسلامی و ایرانی، استفاده از امکانات، تجهیزات و ظرفیّت­ های سپاه استانی، بکارگیری معلّمان و مربیان مرد برای مدارس پسرانه و معلّمان و مربیان زن برای مدارس دخترانه و کسب امتیاز 120 از 137 امتیاز ممکن در نظرسنجی میدانی که این نظرسنجی بین اولیاء دانش آموزان صورت گرفته است، از دیگر محاسن مدارس رویش انقلاب است.

مسئول معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در این مراسم گفت: قطعاً ایجاد مراکز و مؤسسات با نگاه توسعه مراکز آموزشی و پرورشی، مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که این سند خواستار توسعه مدارسی است که بتواند رسالت تربیت را به خوبی پیش ببرد و اجرای آن مورد عنایت و دقّت ویژه مقام معظم رهبری است.

سیروس فتحی اظهار کرد: این مجموعه ­ها و این مدارس از آن دست مراکزی هستند که این فرصت را برای ما در آموزش و پرورش فراهم می­ کنند تا بتوانیم از ظرفیّت سایر بخش ­ها نهایت بهره را ببریم که خوشبختانه سپاه دقّت و توجّه ویژه ­ای به کیفیّت آموزش و پرورش و رشد و بالندگی فرزندان این سرزمین دارد.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش با توجّه به نگاه خیرخواهانه، مشفقانه و دلسوزانه سپاه، در این مسیر با افتخار در کنار آن ­ها می­ باشد تا ما نیز بتوانیم در تحقق این نگاه ارزنده و این گام خیر و رو به رشد و تعالی، سهم داشته باشیم و امید داریم آن چه برای فرزندان این سرزمین با دستان و نگاه پرمهر و ارزنده شما به پیش می ­رود همان باشد که مورد توجّه مسئولین نظام مقدّس جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری باشد.

در حاشیه این مراسم، گروه سرود مدرسه رویش انقلاب 2 به اجرای سرود پرداختند.

کلنگ­ زنی مدرسه رویش انقلاب در بوشهر انجام شد

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار