خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

مدیران در راستای فرهنگ اسلامی تلاش و کوشش کنند/ پست و لباس برای انسان آبرو نمی آورد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مدیریت های الهی، اسلامی و اخلاقی فرصت هایی در زندگی ما محسوب می شوند، شما باید برای فرهنگ عزیز اسلامی، الهی و انسانی کوشش و تلاش کنید.
کد خبر: ۹۲۱۹۲۰۴
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند، صبح امروز در جلسه درس اخلاق مدیران دستگاه های اجرایی استان گفت: پشیمانی وقتی حاصل می شود که خودِ انسان، خود را مورد ارزیابی قرار می دهد، نفس لوامه همان وجدان است، یعنی آن لحظه ای که انسان به خودش فرصت می دهد بر روی خود، فکر، عملکرد و رفتار خودش، حساب باز کند.

 

وی عنوان داشت:  اولین دادگاهی که ما را محاکمه می کند خود طبیعت است، ما لحظه به لحظه در عکس العمل خودمان در حال بازی کردن هستیم، اما می خواهیم با سرگرمی آن را رها کنیم و خیال می کنیم که هنر می کنیم در حالی که اینگونه نیست.

 

حجت الاسلام عبادی افزود:  یکی از فیلسوفان غربی می گوید که ما اصلا نمی دانیم که چرا آمده ایم و به کجا می رویم اما اجمالش این است که در این چند روزی که زندگی می کنیم هرچه از آن خوشمان بیاید همان است، چنین نظریه ای مایه ی ننگ است.

 

وی خاطرنشان کرد:  سرگرمی یعنی سم، متاسفانه ما عمر بسیار با ارزش خود را با سرگرمی رسانه ها و انواع و اقسام جریانات هرز می دهیم، در صورتی که باید بدانیم خیلی از چیزهایی که از آن خوشمان می آید به خیر و صلاحمان نیست.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: انسان عاقل است و باید بر اساس خیر و شر تنظیم شود نه بر اساس تفکر لیبرال دموکراسی غرب.

 

وی اظهار داشت:  یک انسان مومن از سختی های زندگی هم لذت می برد، جنگ های حزبی و گروهی و... کار انسان عاقل نیست، زیرا این موارد در مکتب اسلام معنی نمی دهد.

 

حجت الاسلام عبادی گفت:  وقتی اصول انسانیت رها شود، ماهیت انسان نیز تغییر پیدا می کند، انسانی که مثل گرگ فکر می کند دیگر انسان نیست.

 

وی یادآور شد: ما در اسلام و قرآن دارای گنج های معنوی بسیاری هستیم که متاسفانه با آن بیگانه و فاصله گرفته ایم، که امیدواریم نفس لوامه و وجدانمان پیش از آنی که فرصت از دست برود ما را برگرداند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی متذکر شد: لباس برای آدم آبرو نمی آورد و آن چیزی که در نزد خدا مطرح است تقوا است.

 

حجت الاسلام عبادی افزود: مدیریت های الهی، اسلامی و اخلاقی فرصت هایی در زندگی ما محسوب می شوند، شما باید برای فرهنگ عزیز اسلامی، الهی و انسانی کوشش و تلاش کنید.

 

وی ادامه داد:  ما همه چیز داریم لذا بیاد قدر آن را بدانیم، امروز می بینید آنهایی که راه های کج رفته اند، دنیا را به کجا کشانده اند، این ها انسان نیستند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار