حجت‌الاسلام‌ و المسلمین نکونام:

پایان رقابت های انتخاباتی همدلی و رفاقت باشد

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال ‌و بختیاری با اشاره به حضور مردم پای صندوق های رأی و انتخاب دشمن شکن آنان، خواستار همدلی و رفاقت پس از پایان رقابت های انتخاباتی شد.
کد خبر: ۹۲۱۹۹۷۷
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در خطبه های امروز نماز عبادی سیاسی جمعه شهرکرد، با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه انبیاء، اظهار کرد: خداوند در سوره مبارکه انبیاء می‌فرماید، ما برای شما ابزار آماده می‌کنیم، شما قدردان باشید و از این قدرت استفاده کنید.

امام جمعه شهرکرد افزود: اینکه امروز مقام معظم رهبری از ما می‌خواهند کشوری قوی داشته باشیم و در همه حوزه‌ها کشور را تقویت کنیم به همین دلیل است و امروز هم به همین منظور إن‌شا‌ء الله مجلسی قوی شکل می‌دهید که این‌ها همه لازمه یک نظام نبوی است و انبیاء الهی موظف بودند همه را برای مومنان مهیا کنند.

وی ادامه داد: عملکرد برخی افراد که از دستورات الهی فاصله دارند و دلیل ساخت سلاح‌های نظامی را بیهوده می‌بینند تعجب‌آور است. خداوند، ساخت زره توسط حضرت داوود علیه السلام را در قرآن مطرح می‌کند، تا امتش قوی شود و وسیله دفاعی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه خداوند ضعف امت اسلامی را نمی‌پسندد، افزود: قوت‌بخشی در نظام انبیاء یک تکلیف است، زیرا که این قوت‌بخشی سبب ترس دشمن می‌شود حتی اگر سلاح ندارید باید قوت خود را با رجزخوانی به دشمن نشان دهید که این صلابت، قدرت و شجاعت در زبان مورد پسند خداست.

نماینده ولی‌فقیه در استان اظهار کرد: اگر در برابر دشمن کوتاه بیاییم و در برابرش سست و چند پهلو صحبت کنیم باعث قدرت دشمن می‌شود که خداوند این عملکرد را دوست‌ ندارد، پس از همان کاری که حضرت داوود علیه السلام در برابر ظلم انجام داد، باید الگو بگیریم و این درس ما از قرآن و انبیاء است.

وی با اشاره به آیات ۱۶ و ۱۷ سوره مبارکه هود، ادامه داد: خداوند در قرآن برای مؤمنان دو راه بلند‌مدت و کوتاه‌مدت قرار داده است که در این دو آیه عاقبت این دو راه را تشریح می‌کند. دنیا با همه عظمت و نعمات قبل و بعدش، راه کوتاه‌مدت است هر کس در این دنیا بماند پاداشی دریافت می‌کند اما کامل نیست زیرا که در ادامه این، راه بلندمدتی نیز وجود دارد که هدف نهایی نام ‌دارند و این راه انتخاب درست است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد گفت: امروز، روز سرنوست ملت است و مردم با حضور در پای صندوق رأی باید بکوشند تا انتخاب‌گر خوبی باشند و آن چه مهم است اینکه ان‌شاءالله به حول و قوه الهی امروز این انتخابات به زیبایی می‌گذرد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام افزود: مردم ایران اسلامی پای صندوق‌ها می‌آیند و یک انتخاب دشمن‌شکن خواهند داشت و مهم بعد از امروز و پایان انتخابات است. با پایان رقابت‌های انتخاباتی و پس از آن نوبت همدلی و رفاقت است.

نماینده ولی فقیه در استان تاکیدکرد: در پایان این انتخابات هرکسی برگزیده مردم شود، نماینده منتخب است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام افزود: منتخب باید نماینده همه باشد و همه جانبه نگاه کند و باید به همه مردم چه آن‌هایی که به او رأی دادن و چه برعکس، خودش را در برابر همه خادم بداند و خدمت کند و یک نگاه جمعی داشته باشد.

وی تصریح کرد: ان‌شاءالله به فضل پروردگار تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌ها این است که مجلسی که این دفعه شکل می‌گیرد متفاوت از دیگر مجالس است و مجلس خدمتگزار، گره‌گشا، کاری و در تراز انقلاب خواهد بود که باید کمک و یاری بشود و از همین الان هم باید این فضای همدلی و رفاقت حاکم شود تا مجلسی که شکل می‌گیرد بتواند به خوبی وظیفه‌اش را انجام بدهد.

امام جمعه شهرکرد تاکیدکرد: مردم هم به منتخب به عنوان نماینده خودشان نگاه کنند که ما امروز شدید نیازمند این نگاه هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ماه رجب گفت: ماه رجب ماه بسیار شریف و انسان‌ساز است و سه ماه رجب، شعبان و رمضان ماه های نورانیت ‌آفرین و انسان‌ساز هستند، که می توان با بهره گیری از آن گذشته‌ها و تیرگی‌ها و ظلمت‌ها را جبران کرد.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: از خدا توفیق بخواهیم تا این فرصت‌های زیبا را درک کنیم و گذشته‌ها را جبران کنیم و این پرونده‌های ظلمانی به نور و شقاوت‌ها به سعادت تغییر پیدا کند که تحقق همه این‌ها به ماه رجب و شعبان و رمضان مرتبط است؛ پس خودمان را برای این ماه‌ها آماده کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام افزود: سعی کنیم امسال متفاوت با این ماه برخورد کنیم و خودمان را از همین الان برای روزه گرفتن‌ها، ذکر، استغفار و تقویت پاکی‌ها و فضائل در درون ، انس و ارتباط بیشتر با خدا، کمک به نیازمندان ، رفع مشکلات جامعه ، ارائه خدمات اجتماعی و آماده کنیم .

امام جمعه شهرکرد در پایان با اشاره به مشکلات مردم در دهستان موگویی، گفت: آخرین نکته هم راجع به این دهستان موگویی است، که در استان ما همه ساله چند ماه راه ارتباطی‌اش بسته می شود.

وی، با بیان اینکه؛ ما در این استان یک خانواده هستیم، مسئله قطع ارتباط بیش از 4هزار نفر از اهالی دهستان موگویی را مورد اشاره قرار داد و از مردم و مسئولین خواست به فکر اهالی این منطقه باشند و بیشتر از آنها دلجویی کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار