خبرهای داغ:
عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی بیرجند:

رفع موانع شرکت های دانش بنیان انتظار دانشگاهیان از نمایندگان منتخب مجلس است

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی بیرجند گفت: انتظار می رود نمایندگانی که به مجلس ورود پیدا می کنند بتوانند با توجه به شرایط روز مشکلات را برطرف کنند. امروزه فضای کاری به سمت شرکتهای دانش بنیان پیش می رود حتما نسبت به رفع موانع تاسیس شرکت های دانش بنیان باید در مجلس اقدامات اساسی انجام شود.
کد خبر: ۹۲۲۰۰۸۰
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸

دکتر ایزدخواه عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی بیرجند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی با اشاره به شناخت نمایندگانی اصلح و در تراز انقلاب اسلامی اظهار داشت: نمایندگانی را روانه مجلس شورای اسلامی کنیم که نگاهشان حل مسایل و مشکلات مردم به ویژه دانشجویان باشد. دغدغه اصلی دانشجویان و جوانان اشتغال و ازدواج است که تسهیلاتی برای این امر فراهم شود.


وی عنوان داشت: انتظار می رود نمایندگانی که به مجلس ورود پیدا می کنند بتوانند با توجه به شرایط روز مشکلات را برطرف کنند. امروزه فضای کاری به سمت شرکتهای دانش بنیان پیش می رود حتما نسبت به رفع موانع تاسیس شرکت های دانش بنیان باید در مجلس اقدامات اساسی انجام شود.


استاد دانشگاه صنعتی بیرجند خاطرنشان کرد: مورد تاکید رهبری بحث اقتصاد مقاومتی است که یکی از مصادیق آن شرکت های دانش بنیان است یعنی شرکت هایی که در مسائل اقتصادی بدون وابستگی به نفت میخواهند ورود پیدا کنند و اگر اقتصاد کشور بدون وابستگی به نفت قرار است پیش برود حتما باید موانع و مشکلات شرکت های دانش بنیان برطرف شود و این مرتبط به فضای دانشگاهی و جوانان است.


وی یادآور شد: رهبر انقلاب در دیدار اخیرشان در جمع مردم تبریز اشاره کردند که حضور در انتخابات تکلیف شرعی است و هر کس که غیرت ملی ، دینی و انقلابی دارد حتما برای دفاع از هویت دینی باید در انتخابات شرکت کند و این به منزله حکم شرعی وظیفه همه ما است.


ایزدخواه گفت: یک نماینده باید توجه داشته باشد که دشمنان کشور ما در زمینه جنگ نرم ، مسائل عقیدتی ، فکری و تبلیغات خیلی سرمایه گذاری می کنند و در این زمینه حتما در مجلس باید برنامه های متناسب در نظر گرفته شود تا آن مجلس قوی که مدنظر رهبری است تشکیل شود.


وی اظهار داشت: رقابت سالم و مردمی در آن نقد سازنده وجود دارد و باید نمایندگان و کاندیداها از تخریب همدیگر جلوگیری کنند چراکه تخریب نه به نفع خودشان و نه به نفع جامعه است. حتما جامعه بالنده و پویا نقدها را می پذیرد به شرط اینکه نقدها سازنده باشد و نقدها وارد سیاه نمایی و تخریب طرف مقابل نباشد.


عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی بیرجند افزود: شاخصه های فرد انقلابی را رهبری تاکید کردند و سه مولفه اصلی با ایمان بودن، شجاع بودن و کارآمد بودن است و با توجه به شرایط امروز کشور و اقداماتی که آمریکا و اروپا بر علیه ملت ایران انجام دادند مهمترین وظیفه فردی که به عنوان نماینده مجلس انتخاب شود این است که نسبت به تصمیمات و برنامه های دشمن شناخت داشته باشد و نباید برای حل مسایل، فقط داخل کشور را در نظر بگیرد بلکه حتما باید جایگاه بین المللی ایران در نظر گرفته شود.


وی متذکر شد: رهبری نیز تاکید کردند فردی را انتخاب کنید که وفادار به اسلام، مردم و انقلاب باشد و در مقابل دشمن احساس ضعف نداشته باشد و این مسئله مورد تاکید رهبری و فصل الخطاب برای مردم است. مردم بدانند خود فرد اهمیت دارد و قرار است تصمیم بگیرد و اینکه فردی به جریانی یا اشخاصی متصل است هیچ سودی ندارد.


ایزدخواه گفت: مسئولین و کاندیداها باید اطلاع داشته باشند که دشمن حتما برای انتخابات برنامه دارد و مسئولین باید حواسشان باشد که در برنامه دشمن نقش آفرینی نداشته باشند و اگر مجموعه انقلاب و رهبری راهبردی را مشخص می کنند از آن راهبرد دور نشوند و پازل دشمن را کامل نکنند.


وی اظهار داشت: اگر صحبت مسئولی ناامیدی و بی انگیزگی در مردم ایجاد کند قطعا به ضرر کشور و به نفع دشمن است. اگر کاندیداها برنامه ای برای حل مشکلات دارند مطرح کنند بدون اینکه جامعه را به سمت ناامیدی ببرند که نا امید کردن مردم به شدت مورد شماتت رهبری است.


عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی بیرجند گفت: شرکت عمومی و حداکثری مردم در انتخابات باعث محکم شدن جایگاه کشور از نظر داخلی و بین المللی می شود و با توجه به اتفاقات اخیر و شهادت سردار سلیمانی بسیار حساس خارج از کشور مسئله انتخابات را پیگیری می کنند و بر این اساس در انتخابات آمریکا تاثیرگذار است و کیفیت و چگونگی انتخابات داخل کشور با حضور حداکثری مردم و انتخابات سالم ان شا الله رقم بخورد.


انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها