«در این حمله نه‌تنها به پایش ماهواره‌ای از بالا نیاز بود، بلکه لازم بود که اطلاعاتی نیز از عوامل اطلاعاتی روی زمین مخابره شود زیرا وقتی هواپیمای ژنرال سلیمانی وارد بغداد می‌شد، مهم بود که افرادی از روی زمین تأیید کنند که خود او از هواپیما پیاده شده است.
کد خبر: ۹۲۲۰۱۳۴
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، یک رسانه نزدیک به کنگره آمریکا در گزارشی از نحوه ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهانش، از نقش رژیم صهیونیستی در این اقدام تروریستی پرده برداشت.

نقش رژیم صهیونیستی در ترور سردار سلیمانی

 

 پایگاه خبری هیل که از رسانه‌های نزدیک به کنگره آمریکاست روز پنج‌شنبه در گزارشی فاش کرد که رژیم صهیونیستی در عملیات تروریستی فرودگاه بغداد که به شهادت سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس و تنی چند از همراهان ایشان منجر شد، با آمریکا همکاری اطلاعاتی داشته است.
پایگاه خبری هیل در بخشی از این گزارش نوشت: «در این حمله نه‌تنها به پایش ماهواره‌ای از بالا نیاز بود، بلکه لازم بود که اطلاعاتی نیز از عوامل اطلاعاتی روی زمین مخابره شود زیرا وقتی هواپیمای ژنرال سلیمانی وارد بغداد می‌شد، مهم بود که افرادی از روی زمین تأیید کنند که خود او از هواپیما پیاده شده است.
با همکاری اسرائیل، آمریکا شبکه‌هایی برای انجام این کار [اطلاعاتی] در اختیار داشت.»
بامداد جمعه سیزدهم دی‌ماه سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب و «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده نیروهای حشد‌شعبی و تنی چند از دیگر اعضای این سازمان در حمله پهپادی ارتش آمریکا که به دستور شخص ترامپ انجام شد، در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغدادبه شهادت رسیدند.
سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در دورانی که بخش‌های وسیعی از عراق و سوریه هدف تاخت و تاز تروریست‌های تحت حمایت آمریکا و متحدانش قرار گرفته بود، توانست با سامان دادن به جنبش‌های مردمی در این دو کشور نقش مهمی در مبارزه با گروه‌های تروریستی به‌ویژه داعش و آزادسازی شهرهای عراق و سوریه ایفا کند. به گزارش تسنیم، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه هجدهم دی در واکنش به ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد، این پایگاه را که بزرگ‌ترین پایگاه نیروهای آمریکایی در عراق و یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های آنها در منطقه به‌شمار می‌رود موشک‌باران کرد.
به گزارش کیهان، در پی این حمله موشکی، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که هیچ‌ یک از نظامیان این کشور در پایگاه عین‌الاسد آسیب ندیده‌اند و صرفاً خسارات جزئی به تجهیزات وارد شده است؛ ادعایی که در روزهای بعد پوچ بودن آن با افشاگری‌ رسانه‌ها مشخص شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها