خبرهای داغ:
عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند با اشاره به انتظار مردم از نمایندگان منتخب در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه در سالهای اخیر سطح بیکاری در جامعه افزایش یافته و از طرفی توان خرید مردم کاهش پیدا کرده مهمترین خواسته مردم کاهش مشکلات اقتصادی در جامعه است.
کد خبر: ۹۲۲۰۲۳۳
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳

سید جواد حسینی واشان عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به آغاز چله دوم انقلاب یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اولین انتخاباتی است که ما در گام دوم انقلاب برگزار کردیم.

 وی اضافه کرد: به ویژه با وجود اتفاقات اخیر و شهادت سردار دلها شهید سلیمانی و اینکه بسیاری از مستکبران ، اسرائیل، آمریکا و مرتجعین عرب در منطقه انتظار داشتند پس از شهادت سردار سلیمانی یکپارچکی مردم و مقاومت آنها در عرصه بین المللی کاهش پیدا کند و محور مقاومت در سطح بین الملل تضعیف شود ولی حضور پرشور مردم در تشییع جنازه سردار سلیمانی مهر باطلی بر اوهاماتی بود که دشمنان نظام اسلامی در ذهن خودشان می پروراندند.

 حسینی واشان خاطرنشان کرد: حالا نیز حضور پرشور و حداکثری همه اقشار از دانشگاهیان، حوزویان، صنعتگران، بانوان ، جوانان، معلمین، قضات، وکلا و پزشکان بسیار موثر بوده است و اینکه جایگاه ایران در بین کشورهای دنیا ارتقاء پیدا می کند و در سطح بین المللی آنچه مدنظر مقام عظمای ولایت است به عنوان ایران قوی و سربلند ان شاء الله به زودی محقق شود.

 وی با اشاره به انتظار مردم از نمایندگان منتخب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به اینکه در سالهای اخیر سطح بیکاری در جامعه افزایش یافته و از طرفی توان خرید مردم کاهش پیدا کرده مهمترین خواسته مردم کاهش مشکلات اقتصادی در جامعه است.

عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند عنوان داشت: مشکلات اقتصادی در بسیاری از رویکردهای مردم اثرگذار بوده است حتی وقتی درصد ازدواج، طلاق و امید به آینده و زندگی در جامعه بررسی می شود همه تحت تاثیر مشکلات اقتصادی قرار گرفته است.

وی متذکر شد: انتظار مردم و اولین شاخص در انتخاب نمایندگان مجلس، رفع مشکلات اقتصادی است. مسئله فرهنگ نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و با وضع قوانینی می توان مشکلات و چالش های اقتصادی را کمتر کرد، مسائل فرهنگی را ارتقاء داد و بسیاری از قوانینی که در کشور اشکال دارد از جمله قوانین انتخابات و مسائل دیگر برطرف شود می تواند امیدواری را در جامعه افزایش دهد.

حسینی واشان تصریح کرد: فرد منتخب مردم باید به خواسته های مردم توجه داشته باشد اما متاسفانه مشکلی که الان در بین نمایندگان مجلس وجود دارد که بعضی از مردم احساس ناراحتی و خستگی از بعضی مسائل دارند به دلیل این است که برخی نمایندگان منتخب و مدیران معمولا به فکر جیب خودشان و حزب و گروه خودشان هستند و بعد از انتخاب شدن مردم را فراموش می کنند.

وی اظهار داشت: اگر فردی که انتخاب می شود فرد صالح، مومن، ولایتمدار و استکبارستیز باشد، درد مردم را احساس کرده باشد، خودش زجر کشیده باشد و در بطن انقلاب باشد امید داریم بعد از انتخاب شدن مسائلی که در مورد بسیاری از نمایندگانی که بیشتر در سطح ملی اتفاق افتاده در استان ما اتفاق نیفتد و مردم امیدوار به انتخاب نماینده اصلح باشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند با تأکید بر اینکه برای برگزاری انتخابات سالم یکی از ملاک های اصلی که باید در قوانین اصلاح شود برگزاری قوانین مناظرات است گفت: مسائلی که در انتخابات مطرح می شود باید قابل بحث باشد و از نظر مراجع قضایی به ادعاهای افراد بعد از انتخابات و زمان تبلیغات اگر ادعای به حق نباشد بررسی شود و با افرادی که تشویش اذهان عمومی می کنند  برخورد شود.

وی ادامه داد: اگر قاطعیت در جامعه وجود داشته باشد اجازه اینکه افراد دروغ منتشر و مردم را ناامید کنند و یا به همدیگر افترا بزنند کاهش پیدا می کند و از دلایل اتفاق افتادن فتنه 88 گرچه مسئله اصلی کشورهای استکباری آمریکا و اسرائیل بودند که در پشت پرده وجود داشتند و به افراد ناآگاه خط می دادند اما موضوع دیگر بحث های مطرح شده در مناظرات بود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها