دبیرکل کنگره ملی نقش امام (ره)و 6200شهید استان مرکزی مطرح کرد:

کنگره ملی شهدا فرصتی مناسب برای بیان عملکرد استان در دفاع مقدس/ همایش ملی با رویکرد علمی فرهنگ ایثار و شهادت و حقوق شهروندی در دانشگاه پیام نور برگزار می شود

فرمانده سپاه روح الله گفت:برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی یک فرصت مناسب برای ما قرار داد که بتوانیم عملکرد استان را در دفاع مقدس به طور ویژه تبیین کنیم.
کد خبر: ۹۲۲۰۳۸۸
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛سرتیپ دوم پاسدارمحسن کریمی فرمانده سپاه روح الله دبیرکل کنگره ملی نقش امام خمینی(ره)و 6200شهید استان مرکزی در ۲۱ مین نشست گام دوم کنگره گفت:خوشبختانه با عنایت خود شهدا از سال ۹۳ یک سری اقدامات ویژه جهت تبیین عملکرد استان در دفاع مقدس انجام شده که نیاز است این کار ادامه پیدا کند و با ابتکار و خلاقیت ویژه برای جوانان بازگو شود.

وی افزود: در ذیل کنگره شهدا کار گروه هایی با همت و اراده خود افرادی که دغدغه و دلسوز بودند از ۵ سال گذشته شکل گرفت که توانستند این عملکرد را دوباره بازخوانی کنند و الحمدلله به دستاوردهای مناسبی هم رسیدیم.

سردارکریمی بابیان اینکه  کار گروه ویژه به جهت تبیین عملکرد استان در دفاع مقدس از ۵ سال گذشته تشکیل شد یادآورشد: کارگروه ها  طی این مدت توانستند به یک ساختار و سازمان ویژه ای برای ادامه کار دست پیدا کنند.

فرمانده سپاه روح الله بیان کرد:زمانی که کار تبیین عملکرد استان را طی چند سال انجام می دادیم به اجلاسیه های تخصصی رسیدیم که بسیاری از کارها را در ذیل اجلاسیه ها انجام دادیم که تنها بیش از یک هزار کار فرهنگی و بسیاری از فعالیت های محرومیت زدایی را در ذیل اجلاسیه ها انجام دادیم.

وی بااشاره به اینکه در گام دوم کنگره در نظر داریم علاوه بر اینکه فعالیت های ذیل اجلاسیه ها از جمله برنامه های محرومیت زدایی و فرهنگی متناسب با امام و شهدا را ادامه دهیم افزود: جلسات ستاد عملکرد استان مرکزی در دوران دفاع مقدس را با قوت به شکل تخصصی برگزار خوایهم داد

دبیرکل کنگره ملی نقش امام خمینی(ره)و 6200شهید استان مرکزی  تصریح کرد:همت و اراده قوی پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس استان مرکزی و دغدغه مندی که نسبت به تبیین عملکرد استان داشتند سبب شد ما به دستاوردهای بسیار چشمگیری دست پیدا کنیم.

سردارکریمی عملکرد استان مرکزی در دفاع مقدس بسیار چشمگیر دانست وگفت: و نباید به سادگی از اقدامات استان در دفاع مقدس گذشت و نیاز است همانگونه که تاکنون رزمندگان همراهی کردند این موضوع را تحقق ببخشند.

وی عنوان کرد:به دلیل اینکه رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس طعم سختی های عملیات ها را چشیده اند و مستقیما در صحنه حضور داشتند می توانند عملکرد استان را به خوبی تبیین کنند.

فرمانده سپاه روح الله  تاکید کرد:فرصتی که دروس دفاع مقدس در سیستم آموزشی داریم باید به خوبی استفاده شود و نیاز است در این جهت کلیه رزمندگان و دلسوزان که در امر دفاع مقدس استان نقش داشتند یک کتاب جامع برای آموزش دانش آموزان و سایر مقاطع تحصیلی تدوین کنند.

دبیرکل کنگره ملی نقش امام خمینی(ره)و 6200شهید استان مرکزی  باتاکید براینکه تدوین یک کتاب با محتوای دانش آموزی همراه با ابتکار و خلاقیت یک ضرورت است گفت:تا بتوانیم تاثیرگذاری مناسبی در این خصوص برای نوجوانان داشته باشیم.

وی اظهارکرد:اگر بتوانیم کتاب را با محتوای در نظر گرفتن ۴ سطح مختلف ابتدایی،راهنمایی،دبیرستان و دانشگاهی تدوین کنیم تا بتوانیم برای رده های مختلف سنی تاثیرگذار باشیم.

سردارکریمی بابیان اینکه آن چیزی که امروز باید سرلوحه رفتار بسیجیان باشد تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس است افزود: و این موضوع در ادارات و مساجد استان اهمیت دوچندان دارد.

وی عنوان کرد:پیشکسوتان هم باید برای انتقال تجربیات خود به جوانان نیز اهتمام داشته باشند و جوانان را برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس به زبان امروزی به کارگیری کنند.

فرمانده سپاه روح الله گفت:متاسفانه برخی ها با ایجاد دوقطبی سازی در جامعه و مطرح کردن حزب و گروه های سیاسی به دنبال جداکردن جوانان هستند که اینها شگرد دشمن برای از بین بردن شور و اشتیاق آنها هستند که باید از آن جلوگیری کرد.

دبیرکل کنگره ملی نقش امام خمینی(ره)و 6200شهید استان مرکزی  بیان کرد:کاری که در کنگره شهدا به جهت به کارگیری کلیه افراد از همه گروه ها و سلیقه ها انجام شد باید سرلوحه همه کارهایمان قرار گیرد.

وی گفت: آن چیزی که باید برای آن در گام دوم اهمیت دهیم بحث محتوا سازی است که همه باید برای تهیه آن تلاش کنند چراکه بسترهای مناسبی ایجاد شده که باید از آن ها به درستی استفاده کنیم.

سردارکریمی خاطرنشان کرد:برگزاری همایش ملی با رویکرد علمی فرهنگ ایثار و شهادت و حقوق شهروندی توسط دانشگاه پیام نور و چاپ ۲۲ مین جلد فرهنگ نامه شهدا از جمله مباحث دیگر در این نشست بوده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار