مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر اعلام کرد: همه محورهای ارتباطی استان اعم از بین شهری و روستایی تا شروع سفرهای نوروزی با استفاده از خط کشی، نصب علائم و آشکارسازی نقاط حادثه خیز ایمن سازی می شود.
کد خبر: ۹۲۲۰۵۷۲
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، سید حمیدرضا علم در چهارمین نشست شورای راهداری استان بوشهر افزود: در استان بیش از ۴ هزار و ۴۳۴ کیلومتر راه شامل ۶۷۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۷۲ کیلومتر راه اصلی، ۸۴۵ کیلومتر راه فرعی و ۲۲۴۶ کیلومتر راه روستایی وجود دارد که بخش راهداری و حمل و نقل جاده ای با تلاش شبانه روزی سعی دارد تا همواره آماده تردد به ویژه برای  مسافران نوروزی باشد.

وی تصریح کرد: با شروع عملیات راهداری تا کنون ۵۰۰ کیلومتر از راه های استان خط کشی شده است و بقیه محورهای نیازمند خط کشی نیز تا پایان سال خط کشی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر افزود: علاوه بر شستشوی همه علائم موجود، برای آشکار سازی نقاط حادثه خیز و همچنین راهنمایی دقیق مسافران نوروزی حدود ۱۲۰۰ متر مربع بنر اطلاع رسانی چاپ و در سطح محورها نصب خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برای سنجش توانمندی و همچنین ارتقاء سطح دانش فنی و عملیاتی عوامل راهداری و سایر نیروهای امدادی مشغول فعالیت در ایام نوروز در نیمه دوم اسفند ماه سال جاری مانورآمادگی ساعت صفر با حضور همه دستگاه های مسئول امر ایمنی برگزار می شود.

این مسئول اضافه کرد: ۱۸ ایستگاه شبانه روزی راهداری و بیش از ۳۰ اکیپ گشت این نیرو از ۲۵ اسفند سال جاری تا پایان تعطیلات نوروزی در کنار محورهای ارتباطی مستقر می شوند تا با ارائه خدمات به مردم بپردازند.

علم بیان کرد: ستاد نوروزی ویژه حمل و نقل مسافر نیز در بخش حمل و نقل با هدف نظارت بر دفاتر فروش بلیط سفر، کنترل  و تامین ناوگان مسافری لازم با همکاری دست اندرکاران بخش مسافر استان راه اندازی می شود تا بر جریان جابجایی مسافر با ناوگان عمومی در ایام نوروز نظارت کند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر عنوان کرد: امسال هم همانند سالهای گذشته همه ظرفیت بخش اتوبوسی استان برای جابجایی مسافرین نوروزی بسیج خواهد شد تا کسانی که سفر با ناوگان عمومی را به سفر با خودرو شخصی ترجیح می دهند ارائه خدمات دهد.

سید حمیدرضا تصریح کرد: تعداد ۵۰۰ دستگاه اتوبوس حدود ۲۸۰ دستگاه مینی بوس و همچنین ۴۰۰ دستگاه سواری کرایه در سطح استان مشغول خدمات هستند که همزمان با اجرای طرح نوروزی از لحاظ فنی، بهداشتی و بیمه کنترل خواهند شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظرات
پر بیننده ها