اطلاعیه؛

بازگشت به خدمت ایثارگران

امور اداری و تشکیلات اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری، در خصوص بازگشت به خدمت ایثارگران، اطلاعیه ای صادر کرد.
کد خبر: ۹۲۲۰۶۸۱
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۸

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ متن اطلاعیه امور اداری و تشکیلات اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در خصوص بازگشت به خدمت ایثارگران،  بدین شرح است:

در اجرای بنـد (چ)و(ز) ماده 87 قانون برنامه پنـج ساله شـشم توسـعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسـلامی ایران و به استناد بخشنامه شماره 710/44 تاریخ 03/اسفند/98  معاونت برنامه ریزی و توسـعه منابع وزارت متبوع و به منظور بـازگشت به خـدمت جانبـازان مشـمول قانون، مقتضـی است مقتضی است ایثارگرانی که به استناد بند «چ» و «ز» ماده 87 و بند «ژ» ماده 88 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور قبل از تاریخ 06/اردیبهشت/96 بازنشسته گردیده و متقاضی اعاده به خدمت می باشند، در اسرع وقت به امور اداری منطقه/ناحیه خدمتی خود مراجعه نمایند.

1-جانبازانی که قبل از تصویب قانون فوق الذکر (1396/02/06) به صورت پیش از موعد یا عادی وبدون سـنوات ارفاقی بازنشسـته شده اند، با رعایت شرط سنی کمتر از 60 سال برای مشاغل غیرتخصصی و 65 سال برای مشاغل تخصصی، فقط برای یک بار میتوانند به خدمت اعاده و با تکمیل خدمت خود (حسب مورد 30 یا 35 سال) و با رعایت شرایط عمومی به بازنشستگی نائل آیند. پس از اشـتغال مجدد، امکان بازنشسـتگی پیش از موعد میسور نمی باشد (ملاک شـرط سـنی تاریخ1399/07/01 می باشد).

1-1- آن گروه از افرادی که با بازنشستگی پیش از موعد و با سنوات ارفاقی (اعم از سنوات ارفاقی موضوع قانون نحوه بازنشسـتگی پیش از موعد کارکنان دولت مصوب 86/06/05 و یا قانون نحوه بازنشسـتگی جانبازان انقلاب اسـلامی و جنـگ تحمیلی، معلولین عـادی و شـاغلین مشاغل سـخت و زیان آور مصوب 67/09/01 و اصلاحیه83/02/21) و بـا هر مـدرک تحصـیلی بـا مزایـای 30 سال کامل بازنشسـته شـده انـد، مطابق نامه های شـماره1520/530/540-96/03/01

معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید، 1453637-96/07/24 سازمان اداری واسـتخدامی کشور و 10678/د/220 - 96/06/29 صـندوق بازنشسـتگی کشوری، مشـمول مفاد بنـد (چ) قانون یادشده نبوده و اعاده به خدمت آنها موضوعیت ندارد.

2-1- با عنایت به شرایط عمومی بازنشستگی موضوع ماده 103 قانون مدیریت خدمات کشوری، جانبازانی که بامـدرک تحصـیلی فوق دیپلم و پایین تراز آن و با سابقه کمتر از 30 سال بازنشسـته شده اند تا تکمیل 30 سال سنوات خدمت، بازگشت به خدمت آنان بلامانع است. ولی همکارانی که با سابقه 30 سال یا بیشتر بازنشسته شده اند، مشمول اعاده به خدمت نمی شوند.

3-1- جانبازانی که با مـدرک تحصـیلی لیسانس و بالاتر از آن با سابقه خدمت کمتر از 35 سال طبق مستندات قانونی بازنشسته شده اند، اعاده به خدمت آنان تا تکمیل 35 سال بلامانع است.

    آزادگانی که به دلیل اسـتفاده از دو برابر شـدن سابقه اسارت زودتر از خـدمت سـی سال بازنشسـته شده اند،میتوانند برای یک بار و با رعایت موارد مندرج در بند (1) و لحاظ عین سوابق اسارت به بازنشستگی نائل آیند .

    به اسـتناد بند (ژ) ماده 88 قانون برنامه شـشم توسعه، همسران و فرزندان شهداء نیز مشمول بخشنامه اعاده به خدمت خواهند شد.

    افرادی که به موجب رأی صـادره از مراجع قضـایی یـا هیأت های رسـیدگی به تخلفات اداری و سایر مراجع قانونی مربوط، به دلیل محکومیت از برکنار شـده اند و سایر ایثارگران (رزمندگان، فرزندان جانباز و .) مشـمول این بخشنامه نخواهند بود.

    بازگشت به کار افراد واجد شرایط با توجه به نیاز نیروی انسانی و بر اساس رسته و رشته شغلی و بکارگیری صرفاً در گروه کارکنان آموزشی و با اولویت گروه معلمان مورد تأکید می باشد .

    با اخذ درخواست کتبی به تاریخ روز (صرفاً نمون برگ پیوست)، بررسی شرایط همه متقاضیان مجدداً صورت پذیرد. لازم به ذکر است ارائه درخـواست کتـبی به منزله اعـاده به خـدمت قطعی نمیباشـد.(اصـل نمـون برگ درخواست در پرونده پرسنلی افراد درج گردد)

    به اسـتناد تبصـره ذیل بند (چ) ماده 87 قانون برنامه شـشم توسـعه و رأی وحدت رویه شـماره 2917تاریخ98/10/17هیات عمومی دیوان عدالت اداری،

  در صورت دریافت پاداش پایان خـدمت در بازنشسـتگی اول،پاداش مـذکور و مرخصـی های ذخیره شـده مربوط به آن سـنوات، مجـدداً به این افراد تعلق نخواهد گرفت؛ بنابراین استرداد وجوه مذکور میسور نمی باشد.

ارسال نظرات