رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود به مناسبت فرا رسیدن روز مهندس در پیامی تاکید کرد: تمدن بشری مدیون دست‌های پر ظرافت و ذهن خلاق مهندسین و انسان‌های با ذهن مهندسی از هزاران سال قبل بوده است.
کد خبر: ۹۲۲۰۷۵۲
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸
تمدن بشری مدیون دست‌های پر ظرافت و ذهن خلاق مهندسینبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، ریاست دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود به مناسبت روز مهندس پیامی به شرح ذیل صادر کرد:
بسم الله الرحمن الرحیم
پنجم اسفندماه زادروز عالم بزرگ خواجه نصیرالدین طوسی است که به پاسداشت مقام مهندسین روز مهندس نامگذاری شده است. هرچند پیش از خواجه نصیرالدین طوسی هم عالمان و استادان زیادی در این خطه دانش پرور در هنر و دانش مهندسی از خود آثار بدیعی ایجاد کرده اند. بر کسی پوشیده نیست که تمدن بشری مدیون دست‌های پر ظرافت و ذهن خلاق مهندسین و انسان‌های با ذهن مهندسی از هزاران سال قبل بوده است. مهندس همان کسی است که آنچه علوم پایه بیان می‌کنند را در جهت رفاه اجتماع به کار می‌گیرد و با خود هنر علم را عملی می‌کند. در عظمت مقام مهندس نیکو گفته اند که دانشمندان آنچه را که هست کشف می‌کنند، اما مهندسان آنچه می‌خواهند را خلق می‌کنند.
به زعم اینجانب بخش عظیمی از پیشرفت هر کشور مرهون مهندسین آن کشور است و تلاش ایشان است که می‌تواند جایگاه آن کشور را در عرصه علم و تکنولوژی تعیین کند. هرچند متأسفانه این قشر خلاق و با هوش، در ایران ما مورد ظلم واقع شده اند و به جایگاه خود آنچنان که شایسته ایشان است دست نیافته اند و به همین خاطر است که اگرچه به لحاظ علمی مقام ایران ما بالاست و در رشته‌هایی مثل نانوتکنولوژی، هسته ای، هوافضا و ... حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، اما از نظر تکنولوژی ایران ما کمی با آنچه شایسته آن است فاصله گرفته است. با این وجود من از شما دانشجویان و فارغ التحصیلان عزیز رشته‌های فنی و مهندسی خواهانم که مجدانه در تحصیل و فعالیت‌های علمی و عملی خود کوشا باشید، چون یقینا این شما هستید که می‌توانید ایران ما را به جایگاه شایسته خود در جهان صنعتی امروز برسانید.
من در پایان از طرف خودم و به نمایندگی از هیأت رئیسه دانشگاه روز مهندس را به شما فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته‌های فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود تبریک می‌گویم و برای شما آرزوی سلامتی، موفقیت و ارزشمندی دارم که همانا موفقیت و سربلندی شما سرافرازی کشور ما را به دنبال خواهد داشت.
دکتر سید احمد ابوالقاسمی فر
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود
ارسال نظرات
پر بیننده ها