خبرهای داغ:
حبیبی گفت: اگر تا فردا وضعیت بازار طبق خواسته مردم نباشد، رئیس سازمان صمت استان باید پاسخگو بوده و قطعا به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۲۰۷۵۳
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، منوچهر حبیبی معاون سیاسی استاندار قزوین در ستاد پیشگیری از بیماری کرونا در جمع مدیران استانی بیان کرد: شیوع کرونا در کشور بحرانی را در کشور ایجاد کرده و به ویژه شیوع این بیماری در چند استان همجوار ما لزوم همراهی و تعامل همه دستگاه ها را دوچندان کرده است.

وی گفت: به دستور رئیس جمهور، ستاد ملی مدیریتبیماری کرونا با مسوولیت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را صادر کرده و براین اساس تمام وزارتخانه ها مکلف شدند که تمامی امکانات خود را در اختیار این ستاد قرار دهند.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان قزوین اظهار کرد: باید تمامی دستگاه ها در استان ها با رئیس دانشگاه علوم پزشکی تمکین نمایند و هرگونه امکاناتی که در اختیار دارند به این امر اختصاص دهند. هیچ چیزی بالاتر و مهمتر از سلامتی مردم نیست. سلامت مردم در اولویت اول بوده و همه ما باید به این مهم، یاری رسانیم.

حبیبی با انتقاد از صدا و سیما در تهیه برنامه هایی جهت اطلاع رسانی از عملکرد دستگاه ها به ویژه شبکه درمان استان عنوان کرد: تمامی امکانات ادارات باید در اختیار مهار این بیماری قرار گیرد و هیچ کار مهمتر از این موضوع در حال حاضر در استان وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه سلامت مردم خط قرمز مسوولان است افزود: دانشگاه ها و مدارس تعطیل شده و اگر لازم باشد ادارات را نیز تعطیل خواهیم کرد چرا که سلامت مردم از هر چیزی برای ما مهمتر است. حتی واحدهای تولیدی و حوزه اقتاد را تعطیل می کنیم اما سلامت مردم خط قرمز ماست. لذا ایجاد امید در جامعه با بیان عملکرد و حساسیت مسوولین استان نسبت به مهار این بیماری بسیار مهم است.

معاون سیاسی استاندار قزوین تصریح کرد: مسوولیت هرگونه کمبودی از جمله ماسک، مواد شوینده و الکل به عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوده و در صورت کمبود باید پاسخگو باشد. اگر تا فردا وضعیت بازار طبق خواسته مردم نباشد، رئیس سازمان صمت استان باید پاسخگو بوده و قطعا به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

وی اضافه کرد: با سلامت مردم نمی توان بازی کرد. پنجاه درصد شوینده های کشور در استان قزوین تولید می شود اما امروز که مردم استان نیازمند آن هستند، نمی توانند آن را تهیه کنند. سازمان صنعت باید پاسخگو باشد و علوم پزشکی استان در صورتی که تا فردا مشکل ماسک و شوینده استان رفع نشود مکلف است که رئیس سازمان صمت استان را به مراجع قضایی معرفی نماید.چرا که سلامت مردم خط قرمز ما بوده و ما در هر شرایطی مسوول سلامتی مردم هستیم.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان خاطرنشان کرد: سازمان صمت استان باید روزانه گزارشی از عملکرد تهیه ملزومات مهار بیماری را به دانشگاه علوم پزشکی استان ارائه دهد و تا فردا باید شرایط بحران تهیه ماسک و ملزومات مهار بیماری کرونا در استان به مسوولیت سازمان صمت استان برطرف شود.

حبیبی تاکید کرد: هرگونه درخواست که دانشگاه علوم پزشکی از هر دستگاهی طلب کرد بدون وقفه و توجیه باید در اختیار این دانشگاه قرار گیرد. تمامی امکانات از هر دستگاه و ارگانی باید در اختیار ستاد مدیریت بیماری کرونا قرار گیرد و در صورت مشاهده هرگونه عدم تمکین از سوی دستگاهها باید از سوی دانشگاه علوم پزشکی به ما ارائه شود.

معاون سیاسی استاندار قزوین بیان کرد: باید مراکز درمانی تامین اجتماعی، بهداشت و درمان سپاه، ارتش، هلال احمر باید تحت امر دانشگاه علوم پزشکی باشند و هرگوننه ماموریتی از سوی این دانشگاه به آنها واگذار شد باید بدون وقفه انجام دهند. دستگاه های تخصصی جلسات تخصصی بایکدیگر انجام دهند و با تقسیم کار، مسوولیت اجرای برنامه ها بین این دستگاه ها تقسیم شود.

وی ادامه داد: فروشگاه ها، واحدها و داروخانه هایی که از ارائه خدمات به مردم خوددااری می کنند علنا و به طور رسمی و عمومی به مردم معرفی می شوند. تعزیرات حکومتی و سازمات صمت استان علنا واحدهای محتکر و گرانفروش را در رورنامه ها و رسانه های عمومی معرفی نمایند. کسی که سلامت مردم را ملعبه سود خود می کند مستوجب و مستحق برخورد جدی و بدون بخشش است و این امر باید روزانه از سوی این دو دستگاه گزارش شود.

وی یادآور شد: تعزیرات حکومتی استان، باید روزانه گزارش عملکرد خود را به دانشگاه علوم پزشکی ارائه دهد و آموزش همگانی با تعامل دانشگاه علوم پزشکی و صدا و سیما به صورت روزانه و مداوم از شبکه استانی ارائه شود

حبیبی گفت: در سطح ملی هیچ توقعی نباید داشت و هر استانی خود، مدیریت پیشگیری و درمان این بیماری را برعهده دارد.چشم امید به هیچ چیزی خارج از استان نبندند و از ظرفت داخلی استان استفاده شود و مردم نیز بدانند مسوولین برای مهار این بحران در تلاش هستند و این عملکرد روزانه به اطلاع مردم خواهد رسید.

1010/گ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها