مسئول بسیج جامعه زنان کُردستان هدف از برگزاری دوره را معرفی الگوی سوم نسل زنان انقلابی به دختران و زنان کنونی جامعه عنوان کرد.
کد خبر: ۹۲۲۰۷۸۹
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، بتول سرکانی مسئول بسیج جامعه زنان استان کردستان  در دوره توانمند سازی الگوی سوم زن که با حضور مربیان و سرمربیان توانمند شجره طیبه صالحین در سنندج برگزار شد؛ هدف از برگزاری این دوره را معرفی الگوی سوم نسل زنان انقلابی به دختران و زنان کنونی جامعه عنوان کرد: همانطور که در پیام رهبری کنگره ۷۰۰۰ زن شهیده کشور در سال ۹۱، زن در تعریف غالبا شرقی همچون عنصری در حاشیه و بی نقش در تاریخ سازی و در تعریف غالبا غربی به مقابه موجودی است که جنسیت او برانسانیت او می‌چربد و بعنوان ابزار جنسی در دست سرمایه داری جدید است لذا شیر زنان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نشان دادند الگوی سوم زن نه غربی و نه شرقی است.

وی گفت: زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی را پیش چسم زنان جهان گشود و ثابت کرد می‌توان زن بود، عفیف بود، محجبه و شریف بود و در عین حال در متن و مرکز هم بود می‌توان محیط خانواده را پاک و پاکیزه نگاه دانست و در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی نیز سنگر سازی کرد و فتوحات جدیدی را به ارمغان اورد.


وی افزود: زنانی که اوج احساس را با روح جهاد و شهادت و مقاوت در هم امیختند مردانه‌ترین میدان‌ها را با شجاعت و اخلاص و فداکاری خود فتح کردند و بعنوان الگوی سوم معرفی شده اند.

مسئول بسیج جامعه زنان کردستان درادامه به نقش زنان در طول دوران مبارزه پرداخت و عنوان گرد: در شرایط کنونی که استکبار جهانی تمام توان و تلاش خود را برای تخریب جوانان این مرز و بوم به کار گرفته و با استفاده از ابزار‌های مختلف سعی در از بین بردن تحکیم بنیان خانواده‌ها دارد بیش از هر زمان دیگری نیازمند نقش زنان انقلابی و مسلمان هستیم.

ضرورت تبیین نقش زنان در نهضت اسلامی برای نسل جوان


در ادامه سردار سید صادق حسینی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان اظهار کرد: زنان ما در تحقق نهصت اسلامی و حفظ ان، با بصیرت از جان و مال و عزیزان خود محافظت کردند تا نهال نوپاس انقلاب اسلامی روز به روز قدرتمند‌تر شود و پرچم توحید نه فقط درایران بلکه در سراسر جشم جهانیان به اهتزار در بیاید.


وی گفت: زنان ما در طول دوران دفاع مقدس و قبل از انقلاب چه با حضور خود در جبهه‌ها یا تشویق همسران و فرزندان خود چه به شکل غیر مستقیم درعرصه وسیع‌تر با تشویق سایر افراد جامعه یا حتی در ستاد پشتیبانی جبهه و جنگ نقش آفرینی کردند.


وی، بابیان اینکه با آغاز جنگ تحمیلی همه اقشار جامعه از پیر و جوان و زن و مرد دوشادوش هم در مقابل متجاوزان بعثی از کیان اسلامی دفاع کردند، اظهار کرد: رزمندگان اسلامی در جبهه‌های حق علیه باطل در خطم مقدم با دشمنان بعثی در جنگ سخت بوده و در این میان بانوان وزنان نقش مهمی در پشتیبانی از جبهه‌ها داشتند.


سردار حسینی، با تأکید بر اینکه زنان نقش بسیار تأثیرگذار و برجسته‌ای در انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس ایفا نمودند، تصریح کرد: زنان و بانوان جامعه در انقلاب اسلامی دوشادوش مردان انقلابی در مبارزه با رژیم ستم‌شاهی حضور داشتند و در شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار محوری و مؤثر عمل کردند.


سردار حسینی با اشاره به‌ضرورت تبیین نقش زنان در دوران دفاع مقدس برای نسل جوان و به‌ویژه بانوان و دختران امروز جامعه، خاطرنشان کرد: امروز دشمنان با ابزار‌های مختلف و شبکه‌های اجتماعی به دنبال ضربه زدن به‌نظام خانواده و ایجاد خدشه در بنیان خانواده و مخدوش کردن چهره و هویت زن ایران اسلامی است که باید مراقبت‌های لازم از سوی بانوان در این زمینه انجام شود.


وی در پایان گفت: زنان و دختران امروز ما در عرصه‌های مختلف اجتماعی سیاسی و اجتماعی و علمی نقش افرینی کردند و موفقیت‌های چشمگیری را به ارمغان اوردند، تمام کسانی که مایه افتخار جمهوری اسلامی شدند تا بتوانیم دستاورد‌های چهل ساله انقلاب اسلامی را در حوزه زنان به نمایش بگذاریم.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات