به مناسبت روز مهندس اتفاق افتاد؛

اکران خصوصی مستند شهید مدافع حرم مهندس رضا دامرودی در شهرستان سبزوار خراسان رضوی

اکران خصوصی مستند شهید رضا دامرودی با عنوان خاله پسر به مناسبت روز مهندس در شهرستان سبزوار استان خراسان رضوی برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۲۰۹۱۵
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ مهندس رضا دامرودی اولین شهید مدافع حرم شهرستان سربداران  در  سال ۱۳۶۷ متولد شده و در تاریخ ۱۳۹۴ در حلب سوریه به شهادت نائل شده و پیکر مطهرش در روستای دامرود به خاک سپرده شده است.

 این مراسم با حضور جانشین قرارگاه منطقه‌ای ثامن الائمه و مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی و مسئولین شهرستان سبزوار و همچنین خانواده شهید برگزار شد.

در این مراسم جانشین قرارگاه منطقه‌ای ثامن الائمه سبزوار گفت: انقلاب اسلامی در واقع اسلام را زنده کرد و مظهر قدرت ایران شهدا هستند.

 سردار حسن زاده افزود: شهدای مدافع حرم  هم مهاجر و هم شهید و هم مجاهد هستند و ما به وجود شهدا افتخار می‌کنیم.

وی گفت: شهید دامرودی رزمنده‌ای از شهرستان سبزوار که دلداده به انقلاب و اسلام و اهل بیت بوده  است و این‌ها گنج‌هایی هستند که باید به نسل جوان معرفی شوند.

سردار حسن زاده عنوان کرد: حماسه‌های بی بدیلی در دفاع مقدس صورت گرفت و همین حماسه ها  در دفاع از حرمین مقدس نیز شکل گرفت که جز با ایمان و ولایت پذیری و اخلاص و دلدادگی نبود.

وی با بیان اینکه حماسه‌هایی افریده شد که فقط استکبار جهانی می‌داند چه بود افزود:  همه مدافعین حرم یل واحدی شده بودند و همین باعث شد رحمت الهی هم سرازیر شود و صحنه‌هایی خلق شود که جز با وجود اخلاص و ایمان شکل نمی‌گرفت.

 در این مراسم حجت الاسلام سرور که نماینده نهاد رهبری در قرارگاه منطقه‌ای ثامن الائمه بود نیز در مورد شهید مدافع حرم ایراد سخنرانی کرد.

اهدای تندیس یادمان به خانواده شهید از دیگر برنامه‌ای این مراسم بود و همچنین خانواده شهید مدافع حرم تندیس‌هایی را به مسول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و همچنین سازندگان فیلم تقدیم کردند. مستند خاله پسر که گوشه‌هایی از زندگی مهندس شهید رضا دامرودی را روایت می‌کند به سفارش سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی تولید شد.

تندیس یادمان  و فیلم اصلی به خانواده شهید اهدا شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها