خبرهای داغ:

آموزش و پرورش شاهرود در اجرای طرح حامی پیشرو در استان سمنان

در نشست اجرای طرح حامی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان شاهرود بر پیشرو بودن این شهرستان در اجرای طرح حامی در سطح استان سمنان تاکید شد.
کد خبر: ۹۲۲۱۰۶۲
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدمحمد موسوی در جلسه طرح حامی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان شاهرود بر توسعه عدالت آموزشی به عنوان جامانده‌ای دیده نشده به خاطر پذیرش عرفی ما نام برد و تذکری به اجرای طرح "حامی" یا "خواهرخواندگی مدارس" داد و افزود: این طرح بهتر بود نامی مثل مشارکت مدارس داشت تا اجرای این طرح به برداشت‌های احتمالی تحقیرآمیز و یا کاهش اعتماد به نفس مدرسه هدف و دانش آموز آن، منجر نشود!
معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: لازم است توجه هوشمندانه‌ای به این بخش بشود، بنابراین هرگونه کمک مالی باید جلوه‌ای از همکاری و تعامل در توسعه مهارت‌های اجتماعی دانش آموزان، خلق شادی و نشاط و اعطای فرصت‌های خوب فرهنگی و هنری باشد!
عصمت السادات سیف مسئول اجرای طرح حامی در آموزش و پرورش شاهرود نیز اجرای طرح حامی را از موفقیت‌های شاهرود در استان و پیشرو در مناطق و شهرستان‌های دیگر عنوان کرده و افزود: سال گذشته نیز بیشتر از سهمیه خود که چهار مدرسه بود عمل کردیم و امسال نیز این دو رخداد زیبا به عملکرد سال گذشته افزوده شد.
در این نشست دو مدرسه غیرانتفاعی و خاص حمایت از چهار مدرسه در روستا‌ها را بر عهده گرفتند.
لازم به ذکر است، مدارس چند پایه که در دوگانگی خاص خود قرار گرفته اند؛ و دقیقا در مرز حال خوب و بد قرار دارند؛ مدارسی که به شدت وابسته به شخصیت یک نفر (مدیر آموزگار) هستند؛ و از پشتوانه فرهنگی و مادی نه چندان رضایت بخش و ضعیف خانواده‌های خود اندک بهره‌ای دارند! در چنین شرایطی می‌تواند وجود معلم برای آن‌ها دری از سعادت بگشاید یا برعکس، تغییری مثبت رخ ننماید!
این مدارس به شدت نیازمند حمایت ویژه! هستند! به ویژه در بخش فرهنگی چرا که همگان تصور می‌کنند که مادیات درد ماست این در حالی است که هرگز اینچنین نیست بلکه فقر مادی؛ فقر فرهنگی را بهتر نشان می‌دهد یا زمینه‌های شکل گیری آن را توسعه می‌بخشد مهر مادری را می‌دزد و شأن پدری را می‌کاهد؛ فقر اینگونه است! و در تعامل با آثار فرهنگی امروز؛ دانش آموز را از تعاملات اجتماعی سازنده؛ فرهنگ مداری و برخورداری از عناصر بیرونی آن، چون کتابخانه؛ سینما؛ کلاس‌های هنری و ... محروم می‌دارد!
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار