جانشین فرمانده لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا گفت:‌متاسفانه با شیوع کرونا ویروس، اعزام اردوی راهیان نور دانش آموزی و دانشجویی برای بازدید از یادمان شهدا تا اطلاع ثانوی لغو شد.
کد خبر: ۹۲۲۱۲۹۳
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، به نقل از روابط عمومی لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا مازندران، سرهنگ بهرام سبک ملک، جانشین فرمانده لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا مازندران با بیان این مهم که هفت تپه سکوی پرواز اکثر شهدای مازندران، گیلان و گلستان می‌باشد گفت: هفت تپه به عنوان عقبه لشکر ۲۵ کربلا مازندران در دوران دفاع مقدس به تقویت روحیه عملیاتی و رزمی در حیطه آموزش، پشتیبانی  از رزمندگان اسلام می‌پرداخت.

سبک ملک با اشاره به اینکه  به‌واسطه بمباران هوایی رژیم بعث عراق در چند مرحله از چند استان در منطقه هفت تپه، ۱۳۵ شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی شد، یادوآور شد: شاخص‌ترین شهدایی که د. رهفت تپه به شهادت نائل آمدند سردار جعفر شیرسوار فرمانده گردان ویژه شهدا بود.

جانشین فرمانده لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا مازندران باتاکید براینکه احیای یادمان هفت تپه به عنوان مشهد شهدای مازندران  باید بیش از پیش قوت بگیرد تصریح کرد: هفت تپه به دلیل قرار نگرفتن در مسیر دیگر یادمان‌های شهدا به نوعی در حال فراموشی بود که با پیگیری‌هایی که از سال ۱۳۹۳ توسط سردار حمید رستمیان و مساعدت و پشتیبانی سردار بابایی، فرمانده سپاه کربلا، ستاد جبهه مردمی مقاومت اسلامی، فرماندهان و مسئولین جهت بازنشرافکار و اندیشه‌های ارزشی انقلاب و دفاع مقدس صورت پذیرفت و با همت چشمگیر سرهنگ عباس جانی پور توانستیم فضای مناسبی به مساحت ۱۵ هکتار توسط اداره منابع طبیعی برای احیای یادمان شهدای هفت تپه اختصاص یابد.

سبک ملک با یادآوری این مطلب که نباید تلاش و پیگیری‌های سه شهید والامقام سید جلال حبیب الله پور، محمد بلباسی و رحیم کابلی که در منطقه خان طومان سوریه به فیض شهادت نائل شدند را در امر احیای یادمان شهدای هفت تپه نادیده گرفت بیان کرد: این شهدا در زمان‌های اعزام گروه‌های راهیان نور در این منطقه برای فضاسازی و پذیرایی از زائرین راهیان نور در خوزستان و هفت تپه مستقر می‌شدند و خدمت‌رسانی می‌کردند.

جانشین فرمانده لشکر ۲۵ کربلا در ادامه با اشاره به اینکه از نیمه دوم بهمن ماه، خادمین شهدا، همکاران و جهادگران بسیجی  در یادمان هفت تپه  مشغول ساخت و بازسازی از جمله تکمیل یادمان دو شهید گمنام، دیوار چینی، ساخت حسینیه و اقامتگاه برای استقرار زائرین شهدا دانش آموزی و دانشجویی  هستند، گفت: متاسفانه با شیوع کرونا ویروس، اعزام اردوی راهیان نور دانش آموزی و دانشجویی برای بازدید از یادمان شهدا تا اطلاع ثانوی لغو شد.

سبک ملک در پایان ابراز امیدواری کرد:‌ان شاء الله زمینه بازدید از یادمان شهدا برای مشتاقان و علاقه‌مندان فرهنگ ایثار و شهادت از مناطق عملیاتی جنوب فراهم و میسر شود.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها