خبرهای داغ:

توزیع ۱۶۰ هزار اصله نهال در شاهرود

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان سمنان گفت: ۱۶۰ هزار اصله نهال تولید مرکز تحقیقات کشاورزی استان در شاهرود توزیع شد.
کد خبر: ۹۲۲۱۹۴۶
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، احمد دزیانیان اظهار کرد: امسال ۶۰ هزار اصله نهال مثمر هسته دار و دانه دار مانند زردآلو، آلبالو، بادام، آلو، سیب، گلابی، انگور و گردو و ۱۰۰ هزار نهال پسته تولید شده است.
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه همه نهال‌های تولیدی در این مرکز دارای شناسه است و در فرایندی ژنتیکی شناخته شده تولید شده اند افزود: این نهال‌ها در سال اول بذر آن‌ها کاشته شده، در سال دوم پیوند زده شده و در سال سوم توزیع می‌شود.
به گفته دزیانیان، توزیع نهال‌های تولیدی این مرکز در صوت مساعد بودن هوا تا اوایل فروردین ادامه دارد.
وی گفت: امسال ۶۰ هزار اصله نهال مثمر هسته دار و دانه دار مانند زردآلو، آلبالو، بادام، آلو، سیب، گلابی، انگور و گردو و ۱۰۰ هزار نهال پسته تولید شده است.
رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه همه نهال‌های تولیدی در این مرکز دارای شناسه است و در فرایندی ژنتیکی شناخته شده تولید شده اند افزود: این نهال‌ها در سال اول بذر آن‌ها کاشته شده، در سال دوم پیوند زده شده و در سال سوم توزیع می‌شود.
به گفته دزیانیان، توزیع نهال‌های تولیدی این مرکز در صوت مساعد بودن هوا تا اوایل فروردین ادامه دارد.
متقاضیان می‌توانند با مراجعه به مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان سمنان واقع در جاده شاهرود – بسطام نهال‌های درخواستی خود را خریداری کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار