ساعات کاری ادارات بوشهر دوباره تغییر یافت/ هیچ موردی از کرونا در استان دیده نشد

ساعات کاری ادارات استان بوشهر با تصویب ستاد استانی مقابله با کرونا که امروز با حضور استاندار بوشهر برگزار شد تا پایان هفته ۸ تا ۱۲:۳۰ است.
کد خبر: ۹۲۲۲۲۲۷
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۴:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، با تصویب ستاد استانی مقابله با کرونا که امروز با حضور استاندار بوشهر برگزار شد ساعت کاری ادارات استان تا پایان هفته از ۸ تا ۱۲:۳۰ خواهد بود.

ساعت کاری ادارات از شنبه به ۸ تا ۱۳ تغییر یافته بود و اکنون این زمان کاری نیم ساعت کمتر شده است.

تا کنون نمونه مثبت کرونا نداشته‌ایم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز پس از پایان جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا  در جمع خبرنگاران گفت: ۱۱ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌ها بستری هستند که بر اساس آخرین اطلاعاتی که از پاسخ آزمایش‌ها داریم که مربوط به نهم اسفند است، هیچ موردی از کرونا در استان نداشته‌ایم.

سعید کشمیری افزود: آزمایش‌ها در حال انجام است و به نوبت جواب آن‌ها در اختیار ما قرار می‌گیرد.

همه بیماران تنفسی به بیمارستان شهدای خلیج فارس منتقل نمی‌شوند

او درباره تعیین بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر به عنوان بیمارستان معین یا ریفرال استان، هم توضیح داد: تعیین این بیمارستان به عنوان بیمارستان معین به این معنی نیست که همه بیمارانم حاد تنفسی به اینجا منتقل می‌شوند بلکه به این معنی است که اگر بیماری که به دیگر بیمارستان‌ها مراجعه کرده پس از معاینه اولیه و حتی گرفتن عکس سینه و آزمایش، مشکوک به کرونا تشخیص داده شود و پزشک معین ما در بیمارستان شهدای خلیج فارس این نکته را تایید کند، بیمار به این بیمارستان انتقال می‌یابد وگرنه این طور نیست که بیماران تنفسی به طور مستقیم به این بیمارستان انتقال یابند.

همه بیمارستان‌ها افراد دارای مشکلات تنفسی را پذیرش می‌کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: همه بیمارستان‌ها موظفند افراد دارای مشکلات حاد تنفسی، شبه آنفلوانزا یا دارای نشانه‌هایی مانند تب، سرفه و بدن درد را پذیرش کنند و پس از معاینه لازم، اگر ظن به سمت تشخیص کرونا باشد با تهمیداتی بیمار به بیمارستان شهدای خلیج فارس منتقل می‌شود.

کشمیری تاکید کرد: به این علت این بیمارستان را به عنوان بیمارستان معین در نظر گرفته‌ایم که بالاترین آمادگی را برای درمان بیماران داشته باشیم.

بوشهری‌ها برای دریافت خدمات درمانی به دیگر بیمارستان‌ها مراجعه کنند

او گفت: برای این که بیمارستان شهدای خلیج فارس برای پذیرش بیماران حاد تنفسی آماده باشد، مجبور شدیم که ارائه برخی خدمات را به دیگر بیمارستان‌ها واگذار کنیم که از مردم بابت این قضیه پوزش می‌خواهیم وامیدواریم با ما همکاری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: مردم برای دریافت خدمات در زمینه کودکان و زنان و زایمان به بیمارستان حضرت قائم (عج)، برای خدمات داخلی به همه بیمارستان‌ها به ویژه بیمارستان پایگاه هوایی، و برای دریافت خدمات در زمینه تصادفات و ضربه مغزی به بیمارستان سلمان فارسی (تامین اجتماعی) مراجعه کنند. با اورژانس ۱۱۵ نیز هماهنگ شده که بیماران را با توجه به همین تقسیم بندی به مراکز درمانی انتقال دهند.

کشمیری از مردم خواست برای دریافت خدمات درمانی به هر بیمارستان که نزدیکشان است بروند و به بیمارستان شهدای خلیج فارس مراجعه نکنند.

او ابراز امیدواری کرد با رعایت نکات بهداشتی زنجیره انتقال ویروس کرونا در استان شکل نگیرد، اما تاکید کرد، با این وجود باید برای افزایش بیماری پیش بینی داشته باشیم و غافلگیر نشویم.

پایش کرونا تلفنی انجام می‌گیرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر درباره گروه‌هایی که قرار است با مراجعه به مردم ابتلای آنان را به کرونا بررسی کنند، گفت: اگر این طرح قطعی و ابلاغ شود در استان ما نیز گروه‌هایی برای اجرای آن در نظر گرفته می‌شود، اما مردم از نظر این که این گروه‌ها می‌توانند ویروس را انتقال دهند، نگران نباشند، زیرا بررسی‌ها تلفنی و از طریق پرونده الکترونیکی افراد خواهد بود.

کشمیری با اشاره به اینکه اکنون بیش از ۹۰ درصد مردم استان پرونده بهداشتی الکترونیک دارند، بیان کرد: بر اساس این پرونده، ابتدا افرادی که سنشان بالاست یا بیماری زمینه‌ای مانند بیماری قلبی دارند و بیشتر در معرض خطر هستند بررسی می‌شوند و عوامل اجرای طرح تلفنی با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند و سلامتی آن‌ها بررسی می‌شود.

کمک به تسریع در ساخت اورژانس هسته‌ای بوشهر

او همچنین در پاسخ به سوالی درباره روند ساخت اورژانس هسته‌ای بوشهر عنوان کرد: این مرکز درمانی صد تخت دارد و دارای چندین اتاق عمل و بخش‌هایی مانند زنان و کودکان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با اعتباری که استاندار از منابع استانی اختصاص داده و مبلغی که وزیر بهداشت کمک کرده، گروه‌های بیشتری الان در حال کار هستند و امیدواریم که در یکی دو ماه آینده کامل شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات