فعالیت سازمان بسیج سازندگی سیستان وبلوچستان جهت مقابله با شیوع کرونا

سراسر استان سیستان و بلوچستان توسط سازمان بسیج سازندگی ضدعفونی میشود.
کد خبر: ۹۲۲۳۱۵۸
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان، آخرین اقدامات مبارزه با کرونا را تشریح کرد و گفت: سازمان بسیج سازندگی استان جهت مقابله با ویروس کرونا اقدامات مهم و موثری را ایفا کرده است.
 
وی از جمله این اقدامات را ضدعفونی ۲۱ باب مسجد، اماکن مذهبی توسط گروه‌های جهادی و مردمی، ضدعفونی ۷ نقطه از معابر و اماکن توسط نیرو‌های اداری و غیر اداری، توزیع ۴۰۰ بسته بهداشتی شامل اقلام بهداشتی و ضدعفونی شامل ماسک دستکش و مواد ضد عفونی را از اقدامات انجام شده بسیج سازندگی سپاه سلمان در سطح استان برشمرد.
 
سرهنگ جعفری به کارگیری گروه‌های جهادی درمانی و بهداشتی که شامل دو گروه ۱۰ نفره گروه جهادی و گروه ۱۰ نفره جهت تهیه و توزیع بروشور آموزشی، برگزاری دوره‌های آموزشی جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در روستای مورد تهدید سیستان و بلوچستان و اعزام ۱۴ گروه جهادی شامل ۱۳۱ نفر جهادگربسیجی جهت گندزدایی مکان‌های عمومی زاهدان،را از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای مقابله با ویروس کرونا بیان کرد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه جهت تولید ماسک کارگروه‌های مختلفی تشکیل شده افزود: سازمان بسیج سازندگی قابلیت تولید ماسک را برای مردم سیستان و بلوچستان دارد، اما متاسفانه ما در این استان لوازم کافی برای تولید این ماسک‌ها نداریم.

این مسئول اظهار داشت: در مناطق سیل زده نیز گروه‌های جهادی حضور یافتند تا جو متشنج ویروس کرونا را آرامتر کنند و نکات پیشگیری را نیز به مردم این منطقه آموزش دهند.
 
جعفری ادامه داد: این جهادگران همان جوانانی هستند که چندی پیش بدون هیچ چشم داشتی در عرصه‌های مختلفی همچون عمران و آبادانی، بهداشت، درمان و آموزش با هدف محرومیت مشغول فعالیت بودند و امروز برای رفع کمبود تجهیزات بهداشتی مردم از هیچ کاری دریغ نمی‌کنند.

شایان ذکر است شب گذشته نیز پس از قرائت دعای هفت صحیفه سجادیه، ۱۴ گروه جهادی شامل ۱۳۱ نفر، در مساجد زاهدان کار گندزدایی و استریل مکان‌ها را انجام دادند و کماکان در سایر مساجد نیز این اقدام را ادامه خواهند داد.



ارسال نظرات
آخرین اخبار