خدمت رسانی طلاب جهادگر در دهستان موگویی

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: ۳۰ نفر از طلاب استان در قالب کاروان جهادیِ باقرالعلوم علیه السلام به دهستان موگویی اعزام شدند.
کد خبر: ۹۲۲۳۱۸۳
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵

 

به گزارش طبلی و روحانیون خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام دکتر مهدی طاهری با سفر به مناطق صعب العبور دهستان موگویی در جریان مشکلات مردم این منطقه قرار گرفت.

در این سفر حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، حجت‌الاسلام حسن امیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، مرتضی زمانپور، مدیرکل بحران چهارمحال و بختیاری و برخی از گروه‌های جهادی طلاب و بسیج استان نیز وی را همراهی می‌کردند.

وی افزود: گروه‌های اعزامی به این منطقه به دلیل بارش برف بسیار و مسدود شدن راه ارتباطی دهستان موگویی با مرکز شهرستان کوهرنگ، مجبور شدند برای حضور میدانی در روستا‌ها و کمک به مردم آن مناطق از طریق راه ارتباطی استان اصفهان وارد این منطقه شوند.

حجت‌الاسلام طاهری در این سفر پرکار و سخت، از روستا‌های چین، صالح کوتاه، سوه، خویه، سرآقاسید و بیراهگان بازدید کرد و از نزدیک با مردم دیدار و در جریان مشکلات آن‌ها قرار گرفت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: نبود راه ارتباطی مناسب مهمترین مشکل مردم این منطقه است که متأسفانه پس از گذشت سال‌ها و پیگیری‌های مجدانه هنوز مسئولان نتوانسته اند به فکر چاره اساسی برای این مشکل باشند.

وی با اشاره به اینکه هر ساله با آغاز فصل زمستان به دلیل بارش شدید برف در این منطقه راه ارتباطی بیش از ۴ هزار نفر از مردم استان با مرکز شهرستان و استان به صورت کامل برای چند ماه قطع می‌شود، افزود: به لطف الهی کار‌هایی انجام شده، اما به دلیل اینکه حجم کار بسیار بالا است باید به این مسأله نگاه ملی صورت گیرد تا مشکل مردم سریع حل شود.

حجت‌الاسلام طاهری از اعزام ۳۰ نفر از طلاب استان در این کار جهادی خبر داد و گفت: روحانیون و مبلغین در همه ی صحنه ها حضوری فعال دارند و میدان را خالی نگذاشته و نمی کنند که از این تعداد ۱۶ نفر معمم و ۱۴ نفر هم از طلاب حوزه های علمیه استان بودند.

وی گفت: در مجموع ۱۵۰ نفر در این اردوی جهادی سه روزه حضور داشتند که در قالب شش گروه، کمک های ارسالی از رهبر معظم انقلاب را بین مردم این منطقه توزیع کردند. این اقلام شامل مواد خوراکی و محصولات فرهنگی از جمله کتاب بود.

گفتنی است، این اردوی جهادی روز دوشنبه ۱۲ اسفند شروع و تا روز چهارشنبه ۱۴ اسفند ادامه داشت.

ارسال نظرات