فروغی از جوانان هم نسل خود خیلی جلوتر است چرا که توانسته با هنرش به یک جهان ثابت کند در لابلای تلخندهای تصویری می شود حرفهای زیادی گفت.
کد خبر: ۹۲۲۴۸۴۸
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰

 آرش فروغی؛هنرمند لرستانی که الان دیگر چهره ای بین المللی به شمار می آید یکی از معدود هنرمندانی است که هنر را به متعالی ترین شکل آن بکار گرفته است تا چهره کریه دژخیمان زمانه را با رندی تمام به تصویر بکشد.فروغی از جوانان هم نسل خود خیلی جلوتر است چرا که توانسته با هنرش به یک جهان ثابت کند در لابلای تلخندهای تصویری می شود حرفهای زیادی گفت.این هنرمند بین المللی که افتخار لرستانی هاست این روزها در کسوت هنرمند بسیجی به عنوان مسئول انجمن تجسمی سازمان بسیج هنرمندان لرستان تجربه های موفق خود را به هنرمندان این عرصه عرضه می کند. دریافت بیش از 50 جایزه از جشنواره های بین المللی و ملی ؛ تنها گوشه ای از افتخارات این هنرمند پرافتخار بسیجی است. گفت و گوی کوتاهی با این هنرمند ارزشمند داشته ایم که در ذیل شرح آن آمده است:

-         با تشکر از وقتی که دراختیار ما گذاشتید درمورد کارهای اخیرتان که سوژه های به روزی هم هستند توضیحی بفرمایید:

-         اگر بخواهم به آثار شاخصی که در طول یک سال گذشته خلق کرده ام اشاره کنم باید اول به پرتره نخست وزیر رژیم اشغالگر اسرائیل اشاره کنم که در اوایل سال ۹۸ توانست جایزه اول جشنواره جهانی کاریکاتور کشور سوریه را کسب کند و بعد از آن کاریکاتوری با موضوع انتقادی به جنگ طلبی آمریکا از چهره ترامپ بود که بعنوان تنها برنده ایرانی جشنواره بسیار معتبر و جهانی "ترامپیسم" انتخاب شد .اما ویژه ترین اثری که خلق کردم تصویرسازی از سردار دلها "شهید حاج قاسم سلیمانی" بود. اثری که می توانم بگویم تنها اثرم بوده که حس معنوی عجیبی داشتم .در تک تک لحظات خلق آن بخاطر علاقه فراوانی که به این مرد بزرگ داشتم و خدا را شاکرم که اثر بازخورد خوبی داشت و مورد رضایت خانواده عزیز و محترم سردار واقع شد.

-         موفقیت هایی که اخیرا داشته اید چه ملی و چه بین المللی را توضیح بفرمایید:  

-         در طول چندسال اخیر جوایز زیادی کسب کردم که همگی از جشنواره های معتبر بین المللی بودند. اگر بخواهم مثال بزنم جایزه سوم و تنها برنده ایرانی جشنواره جهانی ترامپیسم ۱۳۹۸ _ جایزه اول برای پنجمین سال متوالی از جشنواره جهانی کاریکاتور کشور سوریه ۱۳۹۸ _ جایزه سوم جشنواره بسیار معتبر طنز آمازون برزیل ۱۳۹۷ _ تنها برنده ایرانی تاریخ ۶۰ ساله برگزاری دوسالانه جهانی تولنتینو ایتالیا در سال ۹۷ و انتخاب شدنم بعنوان هنرمند سال انقلاب در سال ۹۶ _ مدیر تنها نمایشگاه ستارگان کاریکاتور جهان در سال ۹۷ و ...

-         به عنوان یک هنرمند بسیجی به نظرتان هنر متعالی چه ویژگی هایی می تواند داشته باشد؟

-          ما در یک جنگ رسانه ای بزرگ هستیم و من خودم سالهاست در خط مقدم این جنگ درحال فعالیت هستم . با آثاری که داشتم حتی از طرف رژیم اشغالگر اسرائیل تهدید به محدودیت ورود به کشورهای حامی این رژیم شده ام. اثر هنری باید صادقانه و بااخلاص خلق بشود و بتواند جامعه و افکار مردم را به سمت حق و حقیقت راهنمایی کند. چون الان رسانه های بسیاری تلاش دارند افکار مردم را گمراه کنند و اینجا وظیفه هنرمندان هست که پا پیش بگذارند و با خلق آثار فاخر و تاثیرگذار با حمله دشمنان مقابله کنند.

-         اقداماتی که به عنوان رئیس انجمن تجسمی بسیج هنرمندان لرستان داشته اید را توضیح بفرمایید:

-         می توانم بگویم از زمانی که همکاری خودم را با این مرکز شروع کردم همه فعالیت های هنری ام را شامل می شود که از مهمترین آنها برپایی نمایشگاه کاریکاتور "ترامپیسم "برای اولین بار در استان بوده است .به دنبال کسب مقام سوم در جشنواره جهانی ترامپیسم ،خلق آثار متعدد در حوزه استکبار ستیزی که بازتاب جهانی داشتند و اتفاقات خوش دیگر که بزودی اطلاع رسانی خواهیم کرد.

-         در حوزه بسیج هنرمندان و اقدامات و حمایت های رئیس این سازمان در استان توضیحاتی بفرمایید :

خوب شد این سوال را پرسیدید چون خیلی دوست داشتم فرصتی باشد تا هرچند اندک از زحمات برادر عزیزم پاسدار بزرگوار و با غیرت کشورمان حاج فریدون کریمی تشکر کنم مردی که بحق نمونه تمام و کمال یک مدیر لایق و بادرایت و هنرمندهستند.کسی که بارها گفته ام ما به چند شخص مانند ایشان برای اداره مراکز مهم فرهنگی و هنری استانمان نیازمندیم . درواقع با کلمات نمی شود بیان کرد؛ میزان توانمندی و اخلاق و منش  ایشان بی نظیر است. جا دارد مثالی ذکر کنم که در برپایی نمایشگاه کاریکاتور ترامپیسم برای اولین بار شاهد بودم یک مدیر ارشد فرهنگی پا به پای هنرمند بیاید و در تک تک مراحل برپایی و آماده سازی نمایشگاه مشارکت تمام و کمال داشته باشد به جرات می گویم کمتر کسی مثل ایشان دیدم در طول این سالهایی که فعالیت هنری دارم و جا دارد حتما از زحمات ایشان که باعث رونق و درخشش سازمان بسیج هنرمندان استان شدند و جذب نوابغ هنری به این سازمان تشکر و قدردانی بشود.

-         درپایان سخن خاصی دارید درخدمتتان هستیم:

-         اول آرزوی سلامتی دارم برای تک تک کسانی که دارند خالصانه در سازمان بسیج هنرمندان تلاش می کنند و واقعا اتفاقات بزرگ و ارزشمندی رقم زدند و اینکه امیدوارم همه ما بتوانیم همواره در راه حق و حقیقت قدم برداریم و قلم بزنیم. با آرزوی سلامتی برای شما و همه هموطنان عزیزم.

ارسال نظرات