حالا که فاطمه رهبر در بین ما نیست مردم می توانند بدون‌ موضع‌گیریِ سیاسی عملکردهای او را بخوانند و صحبت هایش را بشنود تابدین ترتیب با فاطمه رهبر بدون روتوش آشنا شوند، بانویی انقلابی که لحظه ای برای رسیدن به اهداف بلند انقلاب از هیچ کوششی دریغ نکرد.
کد خبر: ۹۲۲۴۹۱۴
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳

به گزارش  سرویس بسیج جامعه زنان کشوری خبرگزاری بسیج،  زهرا باقری: خبر در یکی از شبکه های اجتماعی دست به دست در حال چرخیدن بود، خبری که در این روزهای کرونایی تا حدی نگران کننده بود، مضمون خبر این طور بود که فاطمه رهبر حال چندان مساعدی ندارد.
او به دلیل ابتلا به بیماری کرونا با ریه های ضعیفی که داشت، در بیمارستان مسیح دانشوری بستری شد و یکی از کاربران شبکه های اجتماعی نوشته بود: «دوستان و مومنین گرامی، با سلام و تبریک میلاد جوادالائمه(ع)، طبق خبری که هم اکنون دریافت کردم خواهر عزیزمان خانم فاطمه رهبر، در شرائطی قرار گرفته اند که نیاز شدید و جدی به دعای مومنین دارند. خواهشمندم از همین الان متوسل به امام رضا(ع) شوید و از ایشان شفای این بانوی مومنه و انقلابی و سایر بیماران را به عنوان عیدی تولد فرزند عزیزشان طلب نمایید. ملتمس دعا»
ماجرا به همین جا ختم نمی شد، بعضی متوسل به امام رضا(ع) شدند و برایش ختم ذکر مبارک «یاجوادالائمه ادرکنی»، «ختم قرائت ۷۰ مرتبه سوره مبارکه حمد به نیت شفا» و «ختم صلوات» را گرفتند و تقاضا کردند که از همین لحظه، هر کسی که متن پست را می خواند شروع به قرائت کند تا خداوند به دعای مومنین، نظر لطفی بنماید.
فاطمه رهبر از ۱۵ اسفندماه به کما رفته بود و اخبار ضد و نقیض از وضع حال ایشان، منتشر می شد، هرچند که مدام اخبار تکذیب می شد، اما سرانجام در ۱۷ اسفندماه خبر بر روی خروجی سایت های خبری قرار گرفت: «فاطمه رهبر، منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم بر اثر ابتلا به بیماری کرونا دار فانی را وداع گفت.»
مرحومه فاطمه رهبر نماینده ادوار هفتم، هشتم و نهم در مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بود و ۳ سال نیز در کمیته امداد امام خمینی(ره) فعال بود و حالا که به قول سیده راضیه حسینی، خودش نیست پس بدون‌ موضع‌گیریِ سیاسی و با خیال راحت می توان این مطالب را خواند چراکه دیگر نه انتخابات است و نه این صحبت ها به کار او می آید.
فاطمه رهبر را می توان بی روتوش حتی در گوشه ای از فعالیت هایش که به تازگی منتشر می شود، شناخت؛ این بانوی انقلابی که با وجود بدحال بودنش در آخرین جلسه و آخرین فرصت برای بیمه زنان خانه دار، طرحی که مخصوصا برای زنان سرپرست خانواده بسیار مهم بود و باید در صحن مجلس دفاع می شد، حضور پیدا کرد و با دفاعش توانست طرح را با رأی بالایی تصویب کند؛ اما وقتی می رفت دستش تا نوک انگشت، سیاه شده بود.
‏پس از مجلس نیز در کسوت معاون حمایت و سلامت خانواده وارد کمیته امداد امام خمینی(ره) شد و اقدامات شایانی داشت که پنهان بود، در ‏سیل گلستان که زندگی خانواده‌ها را سیل برد، در وسط میدان بود، بدون اینکه جایی در رسانه‌ها حتی خبری از حضورش باشد و این انتهای کارش نبود، حضور او در ایلام، ماژین، خوزستان و لرستان نیز جایی ثبت نشد، او دردهای زن‌ها و خانواده‌ها را می‌شنید و برای درمانشان شب و روز را به هم وصل کرده بود.
در طول سه سال مسئولیتش، تمام مددجوهای کمیته امداد بیمه شدند و برای اشتغال و تأمین معیشت زنان سرپرست خانواده کارهای موثری انجام داد و تنها دلیلش برای خروج از کمیته امداد امام خمینی(ره)، شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استعفا داد.
اخلاقش برای بسیاری ناشناخته بود، اما در لابه لای رسانه ها می شد بخشی از آن را یافت، آنجایی که اشتباه می کرد، ابایی از پذیرش اشتباهش و عذرخواهی کردن نداشت، این را از واکنشش نسبت به انتشار پیام توئیتری اش می توان فهمید که به دلیل انتشار پیام توئیتر خود درباره گفت‌وگوی تلفنی استاندار کرمانشاه با معاون اول رییس‌جمهوری در شب زلزله کرمانشاه، از دولت و معاون اول آن، آقای اسحاق جهانگیری عذرخواهی کرد.
چه خاضعانه در پایان پیامش نوشته بود: «بنده به هر حال در مقابل چنین اشتباه غیرعمدی احساس مسئولیت می‌کنم و از دولت و به‌خصوص شخص جناب دکتر جهانگیری معذرت‌خواهی می‌کنم».
موضعش با وطن فروش ها مشخص بود، آنجا که مسیح علی نژاد در سازمان ملل از وی به هر بهانه ای خواست مصاحبه بگیرد و او تنها یک پاسخ داد: من با شما مصاحبه نمی کنم!
رفتارش طعم همان رفتارهایی را داشت که ما از نمایندگان مجلس توقع داریم، صریح، قاطع و انقلابی که با هیچکس رودربایستی ندارد، شاهد مثالمان مناظره انتخاباتی ایشان با سهیلا جلودارزاده نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی در بهمن ماه است، مناظره ای که ناتمام ماند زیرا جلودارزاده سالن را ترک کرد، در حالیکه رهبر به او گفت: «تشریف داشته باشید و گزارش عملکرد مجلس را بدهید!» و جلودارزاده در پاسخ گفت: «من اصلا عملکردی ندارم!»
از واکنش های شخصیت های سیاسی مانند غلامرضا مصباحی مقدم، مصطفی میرسلیم و زهره الهیان و شخصیت های هنری مانند سیدمحمود رضوی که بگذریم، واکنش های کاربران در شبکه های اجتماعی پس از شنیدن خبر وفاتش دیدنی است و همچنان هم ادامه دارد.
از هر طیفی همه یک صدا در فراغش داغدار بودند، یکی از خوبی هایش می نوشت از اینکه تازه در دوران انتخابات با وی آشنا شده بود و متانت و ادب ایشان فراموش نشدنی است، بانویی بسیار فعال و پر انرژی و برایش آرزو کرده بود که ان شاءلله با حضرت زهرا(س) همنشین باشد.
کاربر دیگری نوشته بود: «خانم دکتر فاطمه رهبر را سال ها می شناختم و همیشه با خودم می گفتم متانت و وقار ایشان ستودنی است. اما وقتی چندباری در حرم مطهر امام رضا(ع) در قامت خادمی بی ادعا که گوشه ای به زائران خدمت می کردند، دیدمشون ارادتم خیلی بیشتر شد و امروز...»
این محتوای متن بسیاری از کاربران بود اما برخی در مورد مجلس آینده، بدون حضور او تحقق آرزوهای زنانه توسط او در مجلس آینده حرف زدند و از جای خالیش گفتند که در مجلس یازدهم جبران نخواهد شد!
شیرزنی که خار چشم ضد انقلاب بود، رخ در دل خاک نهاده است و آن هایی که این بانو را از سر عقده قضاوت می کردند ماندند و خدا و چه زیبا یکی از کاربران نوشته بود: «اگر کسی پشت او حرفی زده، توبه کند!»

ارسال نظرات