طرح اعتلای بسیج همگام با عشایر در مناطق عشایری استان چهارمحال و بختیاری اجرا می شود.
کد خبر: ۹۲۲۵۰۷۶
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹

به گزارش بسیج عشایرخبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری نشست طرح اعتلای بسیج همگام با عشایر با حضور معاون هماهنگ کننده سپاه استان و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری و معاونتهای سازندگی، بسیج مهندسین کشاورزی، طرح و برنامه استان و ناحیه و اداره کل امور عشایر و جهاد کشاورزی استان برگزار شد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان در این نشست گفت: طرح اعتلای بسیج همگام با عشایر از طرف سازمان بسیج مستضعفین با هدف ثمردهی و بهره وری بیشتر در پرورش دام سبک ابلاغ شده است.
سرهنگ ایزدی با اشاره به مشکلات در پرورش دام عشایر تصریح کرد : فروش ۹۰ درصد دام با وزن کم، انجام دامداری به روش سنتی، بیمه احشام، مشکلات محیط زیست و منابع طبیعی، عدم تامین به موقع علوفه، سرگردانی در زمان کوچ و نحوه کوچ، عدم امکانات درمانی و بهداشتی را از جمله این مشکلات برشمرد.
وی اجرای این طرح را برداشتن گامی برای یک عزم ملی برای خدمت رسانی بهتر به عشایر عنوان کرد.
وی با اشاره به نحوه اجرای این طرح گفت: اصل و اساس این برنامه این است که با شناسایی گله دارهای منطقه که ۵۰ راس به بالا دام سبک دارند و تهیه و تنظیم شناسنامه برای گله های هدف، با حضور گروههای جهادی به همراه دامپزشک بتوانیم در تولید دام اقدامات خوبی داشته باشیم.
سرهنگ ایزدی جلوگیری از کاهش جمعیت عشایر کشور، جلوگیری از پایین آمدن توان تولیدات گوشت قرمز در کشور، معرفی دامداران موفق به عنوان الگو تولید و ترویج آن به سایر دامداران و تحقق شعار هر سیاه چادر عشایر یک کارگاه تولیدی را از دیگر اهداف طرح اعتلای بسیج همگام با عشایر عنوان کرد.
معاون هماهنگ کننده سپاه استان سرهنگ آذر نیز در این جلسه گفت: برای اجرای این طرح باید مشکلات و موانع احصاء شود و مسئولین مرتبط با ارائه راهکار و استفاده از ظرفیت سپاه و بقیه ارگانهای مرتبط و حمایت حقوقی از قشر غیور عشایر و آموزش و حمایت در عملی شدن این طرح بکوشند.

ارسال نظرات