فرمانده سپاه شهرستان نور در گفتگو با «بسیج» با اشاره به اهدای ۱۰۰ کپسول اکسیژن به بیمارستان نورگفت: ۷۰۰ بسته معیشتی بین اقشار آسیب پذیر این شهرستان توزیع و همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۹۲۲۵۴۵۶
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران سرهنگ نعمت اسدی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به تشکیل قرارگاه پدافند زیستی در سپاه شهرستان نور به تشریح اقدامات پدافند زیستی سپاه این شهرستان پرداخت و اعلام کرد:‌۱۲ هزار ماسک بهداشتی تا به امروز توسط ستاد پشتیبانی از مدافعان سلامت تولید و در اختیار مراکز درمانی و بیمارستانی، بنیاد‌هایی مثل  جانبازان و  نیز  پایگاه‌های مقاومت بسیج جهت توزیع بین مردم قرار گرفت.

فرمانده سپاه شهرستان نور با اشاره به اینکه با همت خیرین ۷۰ توپ پارچه مخصوص در اختیار سپاه برای تولید ماسک بهداشتی قرار گرفت:، افزود:‌با توجه به جمعیت ۱۲۰ هزار نفری شهرستان تصمیم گرفتیم نیاز ۹۰ هزار مردم به ماسک بهداشتی را با تولید ۷۰۰ هزار ماسک بهداشتی تا آخر سال داشته باشیم.

اسدی در ادامه خبر از راه اندازی ۴ کارگاه خیاطی به طور رسمی و کارگاه‌های خانگی در شهرستان داد و اضافه کرد:‌با سپاه استان جهت صدور یک کارگاه دیگر در سپاه ناحیه هماهنگ کردیم تا بتوانیم خیاطان حوزه‌های مقاومت بسیج شهری را یک جا تجمیع کرده تا روزانه ۳۴۰۰ ماسک در روز تولید و در اختیار مردم قرار دهیم.

فرمانده سپاه شهرستان نور در بخش دیگری از سخنان خود به اهدای ۱۰۰ کپسول اکسیژن و ۱۰ تخت  به بیمارستان شهرستان اشاره کرد و گفت: ۷۰۰ بسته معیشتی هم با همت مجمع خیرین بین اقشار آسیب پذیر توزیع شد و این ادامه دارد؛ و همچنین ۲۰ بسته معیشتی برای کسانی که در بخش خدماتی بیماران مشغول به کار هستند، اهدا شد.

اسدی با اعلام برگزاری رزمایش پدافندزیستی با حضور گردان‌های امام حسین (ع)  افزود:‌۱۰۰ نفر از بسیجیان در قالب تیم‌های مدافعان سلامت اماکن پرتردد، معابر، ادارات  و بیمارستان و مراکز درمانی را به صورت گسترده ضدعفونی کردند.

به گفته این مقام مسئول ۷۲ قرارگاه پدافند زیستی در روستا‌های نور با عضویت فرمانده پایگاه، بهروز و شورای محل تشکیل شده است تا برای مقابله با کرونا ویروس اقدامات گندزدایی و ضدعفونی، و همچنین آموزش‌های پیشگیری از ابتلا به این ویورس منحوس را داشته باشند.

فرمانده سپاه نور در ادامه  به تولید محلول‌های ضدعفونی اشاره  کرد و  یادآور شد:‌با یک تولید کننده اتانول در شهرستان در حال حاضر صحبت کردیم که قرار شد با امضای تفام نامه‌ای تولید محلول‌های ضدعفونی را تا پایان ریشه کنی کرونا داشته باشم.

به گفته اسدی بسته‌های بهداشتی هم به مراکز بهزیستی این شهرستان توزیع و تداوم خواهد شد.

فرمانده سپاه نور با اشاره به اینکه ۵ جسله با روسای اتحادیه‌ها و اصناف  برای کنترل و نظارت بر بازار برگزار کردیم، ادامه داد:‌با خبازی‌ها  هماهنگ  شدتا یک نفر برای دریافت پول از مشتری آن هم با پنس، بکارگیری شود.

اسدی در پایان با اشاره به محدودیت‌های تردد در ورودی و خروجی مبادی شهرستان و با اعلام مصوبه شورای تامین شهر  برای کنترل تردد مسافران افزود:‌بنا به دستور دادستانی تمامی هتل‌ها و مهمانپذیر‌ها  تعطیل است. همچنین  برای مراقبت از سلامت مردم و مسافران شورای تامین تصمیم گرفت اگر ملاحظات تردد در برخی شهرک‌ها صورت نگیرید و همچنان مسافران به تردد خود در برخی شهرک‌ها  ادامه دهند، آب و برق این شهرک‌ها را قطع کند.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها