باید با برنامه‌ریزی و اقدامات عملی ضمن ایجاد سدی محکم در برابر تحریم‌ها، در اقتصاد و زندگی مردم هم تغییرات محسوسی صورت بگیرد.
کد خبر: ۹۲۲۷۰۶۲
|
۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸

تولید؛ رونق و جهش: تغییر محسوس در زندگی مردمبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، رهبر معظم انقلاب اسلامی با نامگذاری‌های اقتصادی در چند سال اخیر از جمله «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل»، «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال»، «حمایت از کالای ایرانی»، «رونق تولید» و نامگذاری سال 99 به «جهش تولید» نشان دادند بر اهمیت مقوله اقتصاد در زندگی مردم توجه ویژه‌ای دارند و ریل‌گذاری منظمی برای همه دست اندرکاران نظام ایجاد کردند تا برای مقابله با توطئه‌های دشمن در زمینه اقتصادی و تحریم‌ها و همچنین تغییر محسوس در زندگی مردم اقدامات عملی را انجام دهند.

عبور از شرایط سخت فعلی که دشمن به تحریم‌های گسترده‌ای برای به زانو درآوردن ملت ایران روی آورده است و حتی از تحریم اقلام پزشکی هم دریغ نمی‌کند نشان از جهت‌گیری صحیحی است که مقام معظم رهبری از سال‌ها قبل بر روی مقوله اقتصاد تاکید داشته‌اند و باید با برنامه‌ریزی و اقدامات عملی ضمن ایجاد سدی محکم در برابر تحریم‌ها، در اقتصاد و زندگی مردم هم تغییرات محسوسی صورت بگیرد.

همان‌گونه که رهبری هم فرمودند تحریم علاوه بر ضررهایی که داشت سودهایی هم دارد و آن توجه به تهیه لوازم زندگی و نیازهای کشور از طریق امکانات داخلی هست که فرصت مغتنمی برای کشور است. عوامل مختلفی را می‌توان در جهش تولید موثر دانست که معظم له در این زمینه معقتدند «لازمه تحقق این هدف برنامه‌ریزی است و بخش‌های مختلف مانند سازمان برنامه، مجلس و مرکز تحقیقات آن، قوه‌قضائیه، مجموعه‌های دانش‌بنیان و گروه‌های پر شمار جوان، مبتکر و فعال باید در این برنامه‌ریزی‌ها شرکت کنند».

جهش تولید و متکی بودن به اقتصاد داخلی ضمن اینکه اثرات تحریم را از بین می‌برد، می‌تواند تجربه ایران اسلامی را به عنوان الگویی بزرگ در چشمان جهانیان قرار دهد و این بعد از الگو شدن هست که نظام‌های استکباری از آن واهمه دارند. همان طور که جمهوری اسلامی توانست با ایجاد نظامی با اصول و مبانی دینی، بر نظریاتی که ایجاد حکومتی دینی را غیر ممکن می‌دانستند غلبه کند هم اکنون هم می‌تواند با تکیه بر ظرفیت داخلی از این برهه حساس هم عبور کند. البته تحقق این مهم نیازمند برنامه‌ریزی منظم، همکاری دستگاه‌های مختلف، به کارگیری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، توجه به فکر و اندیشه جوانان، جلوگیری از واردات غیر ضروری و غیر قانونی و حذف عوامل و قوانینی که سد راه جهش تولید هستند، است که به فضل الهی با کار ده‌ها برابری نتایج ملموسی را در زندگی مردم شاهد باشیم.

یادداشت از: جواد قاسم آبادی - مدیرعقیدتی حوزه شهید مبارکی

انتهای پیام/

ارسال نظرات