«بسیج» گزارش می‌دهد؛

۲۵۰ پیشکسوت جهاد و شهادت در میدان دفاع از سلامت

پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، پیشکسوت مبارزه با کرونا هم شدند، همان‌هایی که در جنگ تحمیلی و در بخش بهداری سپاه به مداوای مجروحین جنگی می‌پرداختند. امروز هم برای پرستای و مراقبت از بیماران کرونایی دوباره روپوش پرستاری را روی لباس خاکی شان پوشیدند.
کد خبر: ۹۲۲۷۴۸۶
|
۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
 به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، رزمندگانی که دوران جوانی شان را زیر موشک باران و خمپاره‌های دشمن، پیرکردند و در خط مقدم جنگ مردانه ایستادند تا یک وجب از خاک میهن به دست اجنبی نیفتد، حالا در دوران بازنشستگی بازهم وارد میدان رزم شدند آن هم میدان مبارزه با کرونا ویروس تا یک تار مو از سر سلامت مردم کم نشود.

پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت که میدان جنگ با کرونا ،نسبت به دیگر اقشار مردم، برایشان پرخطرتر است چرا که نفس شان را یا گاز خردل به خس خس انداخته یا جسم شان را تیر و ترکش‌ها خراشیده و بعد از سی سال همچنان به یادگار میراث جنگ را با خود دارند! اما وقتی پای میدان رزم به میان می‌آید آن‌ها هم تداعی کننده حرف‌های حاج قاسم سردار دل‌ها هستند و با لحن جدی میگویند ما را از کرونا ویروس میترسانید؟

یک ماه میشود از جنگ با کرونا گذشته است. یک ماه از جنگی که دارد تمام ظرفیت‌های ملت ایران را به رخ جهان می‌کشد. این بار پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، پیشکسوت مبارزه با کرونا هم شدند، همان‌هایی که در بخش بهداری سپاه به مداوای مجروحین می‌پرداختند. امروز هم برای پرستای و مراقبت از بیماران کرونایی دوباره روپوش پرستاری را روی لباس خاکی شان پوشیدند.

از همان روز‌هایی اول ابلاغ فرماندهی سپاه کربلا مبنی بر تشکیل قرارگاه پدافند زیستی، پیشکسوتان عرصه جهاد وشهادت در ناجا، سپاه و نیروی انتظامی برای مبارزه با این ویروس منحوس دوباره به صف شدند. سرهنگ یوسفی در این باره می‌گوید: «با توجه به اینکه پیشکسوتان دارای سن بالا هستند و فعالیت در این عرصه هم برای آن‌ها خطرناک است، اما عده‌ای در بخش سفیران سلامت و ناظران سلامت سازماندهی شدند و  تا به امروز مشغول خدمت به مردم هستند.»

تجربه دوران دفاع مقدس و مراقبت از جان رزمندگان مجروح در خط مقدم جبهه در زیر موشک باران دشمن را هر کسی ندارد جز پرستاران، بهیاران، امدادگران و پزشکان هشت سال جنگ تحمیلی. سرهنگ یوسفی با اشاره به اینکه پیشکسوتان این تجربه گرانسنگ را به میدان مبارزه با کرونا آوردند، خاطر نشان می‌کند: «روانکاوی، مشاوره درمانی و مدیریت روحی و روانی در جنگ با کرونا از جمله الزاماتی است که پیشکسوتان در این شرایط می‌توانند با توجه به تجربه‌ای که در دوران دفاع مقدس داشتند، بکارگیری کنند.»

رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان استان مازندران از بکارگیری ۲۵۰ نفر از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت برای مبارزه با کرونا خبر میدهد و اضافه می‌کند: «با توجه به فراخوانی جامعه پزشکی و حوزه سلامت، استقبال پیشکسوتان در این عرصه چشمگیر بود.»

از ضدعفونی کردن معابر و امکان پرتردد، تهیه اقلام معیشتی و توزیع بسته‌های معیشتی، تولید و ماسک و گان بیمارستانی همچنین رابط بهداشت برای اجرای طرح غربالگری در بسیج ملی مبارزه با کرونا، از غرب تا شرق مازندران، از جمله اقدامات رزمندگان دوران دفاع مقدس در جبهه سلامت است.

سرهنگ یوسفی با اعلام اینکه ۴۰ داوطلب رشته پرستاری دوران دفاع مقدس دوره ویژه مقابله با کرونا و چگونگی مراقبت از بیماران کرونایی را آموزش دیده اند، یادآور میشود: «آماده سازی نقاهتگاه ۲۰۰ تختخوابه بیماران کرونایی در سالن مخابرات شهرستان بابل اقدامی بود که پیشکسوتان عزیز ما کمک رسانی کردند.»

 حال و هوای دوران دفاع مقدس امروز هم حاکم بر کشور بوده و به گفته سرهنگ یوسفی هیچ فرقی نکرده است. رزمندگان دوران ۸ سال دفاع مقدس با همان روحیه بسیجی وارد میدان مبارزه شدند. حتی آنهایی که با داشتن سن بالا یک روز با التماس اصرار می‌کردند که برای دفاع از حرم آل الله  هم به سوریه اعزام شوند، اما حالا داوطلبانه لباس مدافعان سلامت پوشیده و در جبهه مبارزه با کرونا، مشغول فعالیت هستند.

رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان مازندران در پایان از مردم میخواهد که در خانه بمانند. سرهنگ یوسفی با اشاره به سخنان رهبر معظم که بصورت موشکافانه میدان مبارزه را  تحلیل کردند و توصیه‌هایی در مبارزه با کرونا ویروس داشتند، دوباره به مردم یادآور می‌شود: «کادر پزشکی و پرستاری با دلسوزی کار می‌کنند و کسانی که از نزدیک شاهد تلاش کادر درمانی هستند و قتی از آنها تعریف می‌کنند که چه جافشانی‌هایی از خود نشان میدهند، قلب آدم متاثر می‌شود. از مردم میخواهیم برای رفع بیماری این مدت را هم تحمل کنند چرا که آن‌ها در خانه حبس نیستند بلکه برای در امان ماندن از کرونا  در خانه هایشان بمانند و با رعایت توصیه‌های پزشکی باری را از روی دوش کادر پزشکی و پرستاری بردارند  نه اینکه دوباره بار آن‌ها را زیاد کنند.»

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها