خبرهای داغ:
فرمانده تیپ 116 شهید صفوی قزوین

پایش مبادی ورودی استان توسط لشگر 16 زرهی قزوین/ غربالگری 65 هزار نفر در عوارضی قزوین رشت توسط تیپ116 شهیدصفوی قزوین

سرهنگ بیژنوند گفت: طی هفت روز بالغ بر 65 هزار نفر در عوارضی قزوین رشت پایش شدند. همچنین در وردی شهر رودبار که تیپ 316 در آن مستقر است و نیز در غرب استان نیز همین پایش توسط دوربین های حرارتی و دستگاه های تب سنجی و اورژانسی که از سوی ارتش مستقر شده، پایش می شوند.
کد خبر: ۹۲۲۷۶۲۵
|
۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵

سرهنگ مرادعلی بیژنوند فرمانده تیپ 116 شهید صفوی قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین بیان کرد: همزمان با فرمان مقام معظم رهبری به تمامی نیروهای مسلح مبنی بر آماده باش جهت مقابله با بیماری کرونا، به ارتش جمهوری اسلامی ایران به ویژه نیروی زمینی ماموریت داده شد که در استان هایی که از وضعیت خوبی برخوردار نیستند و کرونا در آنجا شیوع بیشتری دارد، مستقر شوند.

 

وی گفت: بر همین اساس ماموریت هایی به لشگر 16 زرهی در قالب سه تیپ، 116 قزوین، تیپ 316 همدان و تیپ 216 زنجان داده شد.

 

فرمانده تیپ 116 شهید صفوی قزوین اظهار کرد: از روز 27 اسفندماه سال گذشته این ماموریت انجام شده و ما در استان گیلان مستقر شدیم به طوری که تیپ 116 قزوین، در عوارضی قزوین رشت و در شهر رشت، تیپ 316 در جنوب استان در شهرستان های منجیل، رودبار و لوشان و تیپ 216 زنجان، در منطقه غرب استان در شهرستان های شفت، فومن و صومعه سرا مستقر می باشند. 

 

سرهنگ بیژنوند عنوان کرد: از بدو فعالیت و استقرار برابر برنامه ابلاغی بایستی تمام خودروهای ورودی و خروچی ضدعفونی و از منطقه حارج می شدند. علاوه بر این اقدامات دیگری نیز به ما واگذار شد که با نصب دوربین های حرارتی کلیه افراد سرنشین خودروها در محل پایش شده و فقط از مسیرهایی که برای آنها مشخص شده می توانند عبور نمایند.

 

وی افزود: چنانچه افرادی دارای تب بالای 37 درجه باشند به مرکز اورژانس سیار هدایت شده و در آنجا پس از پایش، افرادی که مشکوک به بیماری کرونا می باشند یا از مسیر بازگردانده می شوند تا در منزل استراحت کنند و یا در صورت حاد بودن شرایط جسمانی این افراد، به مرکز درمانی که بالغ بر 250 تخت بیمارستانی در آن تعبیه شده، ارجاع و بستری می شوند. گفتنی است این نقاهتگاه دارای 250 تخت بیمارستانی و دارای تمام امکانات درمانی می باشد.

 

سرهنگ بیژنوند اضافه کرد: طی هفت روز بالغ بر 65 هزار نفر در عوارضی قزوین رشت پایش شدند. همچنین در وردی شهر رودبار که تیپ 316 در آن مستقر است و نیز در غرب استان نیز همین پایش توسط دوربین های حرارتی و دستگاه های تب سنجی و اورژانسی که از سوی ارتش مستقر شده، پایش می شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها