خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه همدان خبر داد

راه‌اندازی مرکز آموزش «امام رضا (ع)» برای مقابله با کرونا در همدان

فرمانده سپاه ناحیه همدان از راه‌اندازی مرکز آموزش «امام رضا (ع)» به منظور آشنا کردن بسیجیان برای نحوه مقابله با ویروس کرونا در همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۲۷۶۵۵
|
۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱

راه‌اندازی مرکز آموزش «امام رضا (ع)» برای مقابله با کرونا در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ علی بقایی اظهار داشت: مرکز آموزش «امام رضا (ع)» به منظور آشنا کردن بسیجیان برای نحوه مقابله با ویروس کرونا در این شهرستان راه‌اندازی شد.

وی افزود: احتمال می رود با تداوم شیوع این ویروس در همدان نیاز به نیروهایی برای کمک به کادر پرستاری درمانی باشد بنابراین مرکز آموزش «امام رضا (ع)» راه‌اندازی شد.

فرمانده سپاه ناحیه همدان اضافه کرد: در این مرکز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی به افراد نحوه مقابله با ویروس کرونا آموزش داده می شود تا در صورت نیاز افراد دارای تخصص برای کمک به کادر پزشکی وارد محیط درمانی شوند.

وی اظهار داشت: هدفگذاری صورت گرفته آموزش ۴۰ تا ۵۰ فرد متخصص در این مجموعه است همچنین در دوره آموزش عمومی مقابله با ویروس کرونا سه هزار نفر ساماندهی می‌شوند.

بقایی گفت: نیروی مقاومت بسیج شهرستان همدان همچنین در زمینه غربالگری به کمک دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت آمده است و ۴۰ زن و ۲۵ مرد در این زمینه با شبکه بهداشت همکاری دارند.

وی بیان کرد: این افراد با برقراری تماس تلفنی با شهروندان همدانی اقدام به غربالگری آنان در زمینه ویروس کرونا می کنند.

فرمانده سپاه ناحیه همدان اظهار داشت: با وجود قرار گرفتن در تعطیلات نوروزی و شرایط نامساعد جوی اما همچنان گندزدایی و ضدعفونی معابر و محله ها توسط نیروی مقاومت بسیج ادامه دارد.

وی ادامه داد: آموزش از طریق فضای مجازی، استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی برای اطلاع رسانی، آموزش و توزیع بروشور حاوی مطالب آموزشی از دیگر فعالیت های بسیج برای مقابله با ویروس کرونا است.

بقایی بیان کرد: همچنین نیروهای بسیجی با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت اقدام به تولید ماسک مورد نیاز شهروندان کرده و ۲ دستگاه ضدعفونی متعلق به سپاه در میدان فردوسی و بلوار نجفی مستقر هستند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار