محمد علی طالبی در خصوص اقدامات استان در زمینه تحقق شعار سال گفت: سال جهش تولید فرصتی مناسب برای توسعه استان صنعتی یزد است و در سال گذشته هم زمینه های خوبی در این خصوص ایجاد شده است.
کد خبر: ۹۲۲۸۰۹۶
|
۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، محمد علی طالبی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا؛ به تولید روزانه افزون بر 50 هزار ماسک در استان اشاره کرد و گفت: اولویت توزیع ماسک با بیمارستان ها است اما به زودی توزیع عمومی نیز صورت خواهد گرفت البته اقداماتی نیز برای خرید ماسک و لباس تخصصی در جهت رفع کمبود دانشگاه انجام گرفته است.

تولید روزانه 50 هزار ماسک و 250 هزار دستکش در استان یزد

استاندار یزد با بیان این مطلب که کرونا فرصت هایی را نیز برای رفع نیازهای استان به وجود آورده است ابراز داشت:به زودی دو واحد تخصصی ماسک در استان راه اندازی خواهد شد که روزانه بالای 150هزار ماسک تولید خواهد کرد و نیاز استان دراین خصوص برطرف می شود.

طالبی افزود: در خصوص تولید دستکش نیز یک واحد با ظرفیت تولید روزانه 250 هزار دستکش در استان راه اندازی شده که نه تنها نیاز استان بلکه نیاز خارج از استان را نیز مرتفع می کند.

این مقام مسئول با اشاره به نیاز استان به واردات الکل در راستای تولید مواد ضدعفونی اظهار داشت: در این خصوص اقدامات لازم انجام و این نیاز برطرف شده است و به زودی یک واحد تولید ضد عفونی کننده دست هم راه اندازی خواهد شد تا به این ترتیب نیاز استان در خصوص این محصول رفع شود.

با تلاش دستگاه های نظارتی مورد جدیدی از احتکار مواد بهداشتی در استان گزارش نشده است

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش با بیان این مطلب که در حال حاضر نیاز استان به مواد ضد عفونی کننده سطوح در روزهای اول شیوع کرونا برطرف شد گفت: توزیع مواد ضدعفونی کننده از طریق سامانه ستکا (سامانه یکپارچه توزیع کالای اساسی) صورت گرفت تا همه چیز شفاف، قابل ردیابی و مدیریت باشد.

طالبی در خصوص موضوع احتکار در استان هم ابراز داشت: در روزهای اول مشکلاتی در این خصوص وجود داشت که با همکاری تعزیزات، اداره اطلاعات و اطلاعات سپاه چندین مورد کشف و اقلام مکشوفه در اختیار مراکز درمانی قرار گرفت و با توجه به برخورد ها و پیگیری های جدی مورد جدیدی در زمینه احتکار نداشته ایم هرچند در حال حاضر دستگاه های نظارتی در حال رصد کامل بازار هستند.

تبعات اقتصادی پسا کرونا؛ بزرگترین دغدغه مسئولان استان

عالی ترین مقام اجرایی استان بزرگترین دغدغه مسئولان استان را تبعات اقتصادی پسا کرونا عنوان کرد و گفت: تبعات اقتصادی ناشی از کرونا به مراتب از مهار این بیماری دامن گیر تر خواهد بود از همین رو بخش اعظم کار بر روی حمایت از تولیدات متمرکز خواهد شد چرا که تولید کنندگان ما در این مدت متضرر شده اند بنابراین در حال تلاش برای دریافت تسهیلاتی برای صنایع متضرر از رکود اقتصادی ناشی از کرونا هستیم

طالبی اضافه کرد: آسیب کرونا به مشاغل خرد و کارگران روزمزد شدید تر است و از همین رو نیز تلاش می کنیم با رایزنی با مراکز خیریه بتوانیم کمک هایی را به این عزیزان داشته باشیم و از خیرین بزرگوار نیز برای مشارکت در این امر خداپسندانه طلب استمداد داریم.

زمینه های تحقق شعار سال در استان یزد ایجاد شده است

وی در بخش پایانی سخنانش در خصوص اقدامات استان در زمینه تحقق شعار سال گفت: سال جهش تولید فرصتی مناسب برای توسعه استان صنعتی یزد است به همین جهت ستاد جهش تولید در استان تشکیل شده و در سال گذشته هم اقدامات خوبی برای کاهش وابستگی به واردات و تکنولوژی واردات انجام گرفته و زمینه های خوبی ایجاد شده است که پس از موضوع کرونا برنامه هایمان را در این ستاد دنبال خواهیم کرد.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات