خبرهای داغ:
یادداشت/

پاسدار یعنی جهاد و شهادت حسینی، یعنی «حاج قاسم سلیمانی»

پاسدار یعنی همچون «حاج قاسم» پیرو و مدافع ولی بودن، از ولی و رهبر حمایت کردن، پاسدار یعنی یک سرباز ولایی بودن، پاسدار یعنی یک کلمه انقلاب ماندن و انقلابی زیستن؛ پاسدار یعنی جهاد و شهادت حسینی، یعنی «حاج قاسم سلیمانی».
کد خبر: ۹۲۲۸۴۲۵
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸

پاسدار یعنی جهاد و شهادت حسینی، یعنی «حاج قاسم سلیمانی»به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، با انتخاب روز ولادت و مبارک امام حسین(ع) به عنوان روز پاسدار؛ ضمن تبریک ولادت امام حسین(ع) و همچنین تبریک این روز به تمامی پاسداران خط امام حسین(ع) باید به این نکات کلیدی اشاره شود که چه رمزهایی در این نامگذاری وجود دارد.

نکته اول که باید بدان اشاره کرد تامل و دقت در زندگی و سیره امام حسین(ع) است که پاسداران در آن راه می‌خواهند قدم بگذارند. امام حسین (ع) پاسدار اسلام، عدل، عدالت، نماز، امر به معروف، نهی از منکر، جهاد و ... بود. پس مسیر و راه پاسداران مشخص می‌شود. پاسدار مدافع آن چیزی است که مقتدایش و رهبرش برای آن به شهادت رسید و یک لحظه هم از این مسیر جدا نشد.

نکته دوم: توجه امام حسین(ع) به مردم زمانه خود است. او هرگز یک لحظه در کمک به مردم و نجات آنها دریغ نکرد. همواره آنها را به سمت خوبی‌ها دعوت می‌کرد، از آنان غافل نبود، ناراحتی آنان را ناراحتی خود می‌دانست، در مشکلات همواره کنار آنها بود. پاسدار هم باید از مردم خودش غافل نباشد، در سختی‌ها و گرفتاری‌ها؛ در هنگام سیل و زلزله، در هنگام مشکلات اقتصادی،  بیماری و سختی پیش قدم باشد و از آلام و درد مردم بکاهد.

نکته سوم: در بعد فردی و توجه عمیق امام حسین(ع) به معنویت است. انس با نماز و قرآن و پرورش روحیه معنوی و در مسیر صراط الهی بودن همواره شاخص انسان کامل است که امام حسین (ع) از آن یک لحظه دریغ نکرد. پاسدار هم باید با تاسی از مقتدای خود به پرورش معنویت در وجود خود  همت گذارد.

نکته چهارم: جهاد برای رسیدن به آرمان‌ها و شهید شدن در این مسیر است. امام حسین (ع) با تمام توان برای احیای دین و زنده نگه داشتن مکتب تلاش کرد و سرانجام برای تحقق مکتب ناب اسلام از دادن جان هم دریغ نکرد. پاسداران انقلاب اسلامی در راه شکوفایی این انقلاب همواره باید آماده جهاد و شهادت باشند. کما اینکه پاسداران عزیز از ابتدای انقلاب و در صحنه‌های مختلف برای تحقق آرمان‌های انقلاب جهاد کردند و حتی جان خود را تقدیم این انقلاب و نظام کردند.

نکات زیادی را می‌توان بیان کرد و بدان اشاره کرد اما یک نمونه از پیروان واقعی راه امام حسین(ع) شهید بزرگوار «حاج قاسم سلیمانی» است که به عنوان الگو و مثال مورد اشاره است. شهید زنده‌ای که جهاد و شهادتش همواره برای مردم جهان قابل بیان است. یک لحظه سکون، یک لحظه توقف در او مشاهده نمی‌شود. در هنگام جنگ، در هنگام دفاع از نظام، در هنگام دفاع از ولی و رهبر، در هنگام دفاع از مظلومین جهان، در هنگام دفاع از حریم اهل بیت(ع)، در هنگام دفاع از مردم مظلوم، در هنگام سختی‌های مردم در سیل و زلزله و ... همیشه و همه جا حضور دارد، جان بر کف هست و در این راه به فیض شهادت می‌رسد. پاسدار یعنی همچون «حاج قاسم» پیرو و مدافع ولی بودن، از ولی و رهبر حمایت کردن، پاسدار یعنی یک سرباز ولایی بودن، پاسدار یعنی یک کلمه انقلاب ماندن و انقلابی زیستن. پاسدار یعنی جهاد و شهادت حسینی، یعنی «حاج قاسم سلیمانی».

یادداشت از: جواد قاسم آبادی - مدیر عقیدتی حوزه شهید مبارکی همدان

انتهای پیام/

ارسال نظرات