سردار شاکرمی بیان کرد: ما در روز سه شنبه 12 فروردین با مشارک تمام دستگاههای اداری یک رزمایش برای مقابله با ویروس کرونا داریم که در این رزمایش با استفاده از ظرفیت های نیروی زمینی سپاه ، تمام معابر شهر ایلام ضدعفونی خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۲۸۵۴۹
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار شاکرمی ، فرمانده سپا امیرالمومنین(ع) استان ایلام ، در گفتگو با خبرنگار ما بمناسبت روز پاسدار و اقدامات سپاه استان ایلام در مهار کرونا ، گفت: ریشه ی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عاشوراست و گفتمان  و تفکر عاشورا امروز در سپاه پاسداران جاری است به گونه ای که  سپاه ، فسلفه ی وجودی خود را از عاشورا گرفته است.

وی گفت: همان واژه هایی که عاشورا را در دل تاریخ به یک گفتمان تبدیل کرد مثل ایثار و از خودگدشتگی ، وفاداری ، ماندن پای مسئولیت ها و ...  امروز همان واژه ها بدنه ی سپاه پاسداران را شکل داده است و این مولفه های پیش برنده ی عاشورا ، به وضوح در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیده می شود.

سردار شاکرمی اظهار کرد: سپاه پاسداران در دل تهدیدها قد کشیده است به گونه ای که هرکجا که کشور در معرض تهدید باشد ، سپاه تمام قد حاضر است و افتخار سپاه این است که خادم مردم است .

فرمانده سپا امیرالمومنین(ع) استان ایلام  ، بیان کرد: در سال 98 که با سیل شروع شد سپاه تمام قد وارد شد و با تمام امکانات خود به صحنه آمد و در کنار مردم بود و در خصوص ویروس کرونا که اواخر سال 98 وارد کشور شد ، سپاه پاسداران تمام امکانات خود را برای مقابله با این ویروس به میدان آورده است و تا آخرین لحظه در کنار مردم خواهد بود.

وی ادامه داد: با به وجود آمدن ویروس کرونا و فراگیر شدن آن در کشور ، در حوزه بهداشت و درمان در کنار وزارت بهداشت ، داشته های خود را به میدان آوردیم و با برپایی بیمارستان صحرایی و پخش مواد ضدعفونی کننده و امکاناتی که از قبل داشتیم سعی کردیم در رفع این مشکل موثر باشیم .

فرمانده سپا امیرالمومنین(ع) استان ایلام ، با اشاره به نقش بسیج و گروههای جهادی برای مقابله با کرونا ، گفت: در حوزه غربالگری ، سپاه تمام قد پای کار آمد و بسیجیان ما توانستند در تمام نواحی استان 75 درصد مردم را غربالگری کنند و بچه های بسیج یک سامانه ی را طراحی کردند که می تواند تست 72 ساعتی  تشخیص کرونا را به 3 ساعت تقلیل دهد.

سردار شاکرمی ، افزود: در حوزه تولیدات،  سپاه کارهای بزرگی را انجام داد و بیش از 15 کارگاه را برپا کرد و بیش 200 هزار ماسک تولید شد و با این کار بازار کنترل شد و در اختیار قشر کمک درآمد قرار گرفت.

فرمانده سپا امیرالمومنین(ع) استان ایلام ، خاطرنشان کرد: در حوزه ضدعفونی کردن معابر ، در همان روزهای اول که شرایط شهر ایوان در وضعیق قرمز  بود ، ما حضور پیدا کردیم و معابر شهر را ضدعفونی کردیم و این کار در تمام شهرستان های دیگر هم انجام شد.

وی بیان داشت:  ما در روز سه شنبه 12 فروردین با مشارک تمام دستگاههای اداری یک رزمایش برای مقابله با ویروس کرونا داریم که در این رزمایش  با استفاده از ظرفیت های نیروی زمینی سپاه ، تمام معابر شهر ایلام ضدعفونی خواهد شد.

سردار شاکرمی ، گفت: امروز این ویروس در تمام جهان و حتی در کشورهایی که ادعا دارند آمار مبتلا شدن بسیار بالا رفت و در مهار کردن این ویروس عاجز هستند ولی خوشبختانه در کشور ما همه پای کار آمده اند و با هم دلی و کمک هم به راحتی خواهیم توانست بر این ویروس غلبه کنیم .

 

ارسال نظرات