هشت هزار و 183 نفر از جهادگران در چهارمحال و بختیاری در زمینه مقابله با کرونا و خدمت به مردم با کادر بهداشت و درمان استان همکاری می کنند.
کد خبر: ۹۲۲۸۵۷۳
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ سرهنگ پاسدار هوشنگ فولادی در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و بزرگداشت روز پاسدار و روز جانباز، گفت: سپاه قمربنی هاشم علیه السلام از بدو شیوع ویروس کرونا در استان با تشکیل قرارگاه پدافند زیستی وارد میدان شد و با بکارگیری تمام ظرفیت ها و امکانات به کمک شبکه بهداشت و درمان و متولیان قرارگاه مقابله با کرونا در استان شتافت.

فولادی افزود: علاوه بر بکارگیری امکانات گردان جنگ نوین تیپ مقدس آقا قمربنی هاشم علیه السلام و امکانات معاونت بهداشت و درمان سپاه قمربنی هاشم علیه السلام، اقشار مختلف بسیج اعم از بسیج مساجد و محلات، بسیج جامعه پزشکی، بسیج مداحان و هیئات مذهبی، بسیج کارگری و کارمندان و ادارات و بسیج اصناف و بازاریان، بسیج دانشجویی و ...، با اعزام گروه های جهادی در امر خطیر مقابله با کرونا همکاری بسیاری صمیمانه را متولیان بهداشت و درمان استان و بویژه ضدعفونی و پاکسازی معابر، غربالگری سلامت و کنترل مبادی ورودی و خروجی استان و شهرستان ها دارند.

وی گفت: ضدعفونی چهار هزار و 4740 نقطه از معابر و اماکن عمومی و 810 باب از مساجد و اماکن مذهبی و مدارس استان چهارمحال و بختیاری، توزیع هشت هزار و 450 بسته اقلام بهداشتی و ضدعفونی و توزیع 26هزار و 900عدد ماسک و دستکش بین نیازمندان، بخشی از اقدامات بسیج سازندگی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام و رده های اقشاری با کمک 800 گروه جهادی در استان چهارمحال و بختیاری برای مقابله با ویروس منحوس کروناست.

مسئول بسیج سازندگی استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در این مدت بیش از 110هزار لیتر مواد ضدعفونی توزیع شده و 520 گروه جهادی تخصصی در حوزه درمانی و بهداشتی بکارگیری شده اند.

وی گفت: هشت هزار و 183 نفر از جهادگران در سراسر استان چهارمحال و بختیاری در زمینه مقابله با کرونا و خدمت به مردم با کادر بهداشت و درمان استان همکاری می کنند.

این مقام مسئول از تهبه و توزیع 19هزار و 700نسخه بروشور آموزشی، ارائه آموزش چهره به چهره به چهار هزار و 600 نفر و فعالسازی 17 کارگاه تولید ماسک با همت جهادگران خبر داد و افزود: تاکنون بیش از 50 هزار عدد ماسک تهیه و پس از ضدعفونی در اختیار نیازمندان قرار گرفته است.

گفتنی است؛ با همت سپاه قمربنی هاشم علیه السلام 4نقاهتگاه با 200 تخت بیمارستانی برای بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان های استان چهارمحال و بختیاری آماده گردیده تا در صورت نیاز دانشگاه علوم پزشکی مورد استفاده قرار گیرد.

ارسال نظرات