محمد مهدی جباری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز از اقدامات انجام شده در مبارزه با ویروس کرونا توسط آن واحد دانشگاهی خبر داد. نصب دستگاه ترموویژن در فرودگاه بین المللی شیراز، ساخت دستگاه تولید ازن و تهیه مواد ضدعفونی کننده دست از جمله این اقدامات است.
کد خبر: ۹۲۲۸۸۸۸
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، محمد مهدی جباری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز از اقدامات انجام شده در مبارزه با ویروس کرونا توسط این واحد دانشگاهی خبر داد.

تلاش ستودنی اساتید بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در مقابله با کرونا

به گفته وی دستگاه ترموویژن (دوربین حرارتی) مورد نیاز برای شناسایی بیماران مبتلا به ویروس کرونا در محل ورودی پروازهای بین‌المللی فرودگاه شهید دستغیب شیراز نصب و راه‌اندازی شد تا کنترل لازم برای مسافران ورودی این فرودگاه  انجام گیرد.

جباری افزود: با استفاده از این دستگاه، کنترل دمای بدن مسافران از راه دور قابل بررسی است. همچنین مرکز تحقیقات فمتو (نانو) دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز توانسته است طراحی و ساخت دستگاه تولید ازن را به‌منظور گندزدایی و پاکسازی سطوح شهری و یا فضاهای خاص داخلی از ویروس‌ها ازجمله ویروس کرونا انجام دهد. ازن یکی از قوی‌ترین مواد ضدعفونی کننده محسوب می‌شود و قدرت و سرعت گندزدایی آن به ترتیب تقریباً هزار و سه هزار برابر کلر است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز اضافه کرد:  به همت حمیدرضا صفایی، دانشیار گروه شیمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز مواد ضد عفونی کننده دست تهیه و به کلیه کارمندان و اعضای هیات علمی متقاضی در سطح استان فارس عرضه گردید.

انتهای پیام/

منبع: روابط عمومی بسیج اساتید استان فارس

ارسال نظرات