فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: بخش دوم این محموله در روزهای ابتدایی هفته آینده به دست ما می رسد و در کوتاه ترین زمان بین مردم توزیع می شود، سپاه با عمل به تعهدات خود در تلاش است تا بخشی از مشکلات و آلام این مردم را تسکین بخشد.
کد خبر: ۹۲۲۹۲۰۸
|
۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ، سردار حسین معروفی در گفتگویی  ضمن تشریح اقدامات سپاه ثارالله در مناطق سیل زده استان کرمان به خبرنگار راه آرمان گفت: بر اساس اعلام هوشیار باش مرحله دوم وقوع سیلاب در استان کرمان از روز گذشته ۵ قرارگاه مقابله با سیلاب مجددا در استان فعال شده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان مطرح کرد: در منطقه زهکلوت و رودبار دستگاه های مهندسی ما فعال شدند و قرارگاه خدمات اجتماعی جبهه انقلاب اسلامی در حساس ترین وضعیت خود قرار گرفته چرا که احتمال هجوم سیلاب به روستاهای بالا دستی در منطقه وجود داشت.

وی افزود: به منظور مقابله با سیل حدود ۱۳ هزار گونی از منطقه جیرفت تامین و به نقاط تهدید شونده توسط سیل ارسال شد، بخشی از این گونی ها در اختیار مردم قرار گرفته تا با استفاده از آن ها با سیلاب های احتمالی مقابله کنند.

سردار معروفی ابراز کرد: در منطقه رودبار با کمبود دستگاه های مهندسی مواجه هستیم، بنا به درخواست فرماندهی سپاه در منطقه   چندین دستگاه مهندسی مردمی به صورت کرایه ای به منطقه عملیاتی وارد شده تا در صورت نیاز به کارگیری شوند.

پهپادهای سپاه در جستجوی به راه افتادن سیلاب اولیه به پرواز درآمدند

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان یادآور شد: تاکنون با وجود بارش شدید باران در منطقه خوشبختانه سیلابی ایجاد نشده است، با این وجود پهپادهای سپاه بر فراز آسمان منطقه پرواز کرده تا در صورت حرکت سیلاب در بالا دست فرصتی برای آگاه سازی مردم و کاهش خسارات وجود داشته باشد.

وی اظهار کرد: پایش دقیق منطقه و خسارت های وارد شده به مردم همچنان با قدرت ادامه دارد، با مدیریت بسیج سازندگی منطقه به ۴ قسمت تقسیم شده تا کلیه خسارت های وارد آمده به اهالی شامل دام، لوازم خانگی، سرویس های بهداشتی و سایر نیازمندی ها برآورد و جبران شودد.

تعبیه ۳۰۰ تنور گازی در مناطق سیل زده برای پخت نان

سردار معروفی عنوان کرد: با هماهنگی های صورت گرفته ۳۰۰ تنور گازی برای پخت نان در منطقه تعبیه شده است، در برخی روستاها با توجه به اینکه سرویس های بهداشتی در حیاط منازل قرار دارند، بر اساس آخرین آمار به ۵۰۰ سرویس بهداشتی خسارت جدی وارد شده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: بعد از پایان بحران سیلاب کنونی بسیج سازندگی اقدام به بازسازی سرویس های بهداشتی در منطقه می کند، تا با آغاز فصل گرما مشکل جدی برای مردم ایجاد نشود.

وی گفت: سپاه به پشتیبانی خود در منطقه تا آخرین لحظه را ادامه می دهد، اجناسی که به منطقه ارسال می شوند پیش از توزیع به شهرستان جیرفت دپو می شوند، بعد از ضدعفونی و بسته بندی در منطقه توزیع می شوند.

دریافت اولین محموله لوازم خانگی هدیه رهبری در مناطق سیل زده جنوب کرمان

سردار معروفی اذعان کرد: سپاه به دنبال قولی که به مردم منطقه داده بود، مبلغی که فرمانده کل سپاه به عنوان هدیه رهبر انقلاب به منطقه اختصاص داده بود دریافت و بخشی از آن به خرید لوازم خانگی اختصاص یافته در حال حاضر بارگیری شده و در تلاش هستیم تا روز چهارشنبه توزیع شود.

سپاه با عمل به تعهدات خود در تلاش است تا آلام مردم را تسکین بخشد

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: بخش دوم این محموله در روزهای ابتدایی هفته آینده به دست ما می رسد و در کوتاه ترین زمان بین مردم توزیع می شود، سپاه با عمل به تعهدات خود در تلاش است تا بخشی از مشکلات و آلام این مردم را تسکین بخشد.

وی عنوان کرد: در شهرستان ریگان یگان ارتش به فرماندهی سرتیپ معمارباشی در حال خرمت رسانی است، جاده های روستای حسین آباد دامداری ریگان تا روز گذشته مسدود بودند که نهایتا در عملیات مشترک ارتش و سپاه بازگشایی شد و در حال حاضر ترددهای اولیه در حال انجام است.

سردار معروفی گفت: نیازمندی های اهالی این روستا با بازگشایی مسیر تامین، آب آشامیدنی و آذوقه برای آن ها تامین شده، فرمانده سپاه بم و نرماشیر پشتیبانی تغذیه ای این منطقه را پوشش می دهند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: سپاه در مناطق سیل زده ریگان خانه به خانه وضعیت را بررسی کرده و اقلام مورد نیاز از طریق سپاه و بنیاد مستضعفان تامین می شود.

توزیع ۲۰۰بسته تغذیه ای در حاشیه شهرستان سیل زده کهنوج

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان کهنوج چند مجموعه زیر آب رفته بودند، سپاه به خسارت دیدگان در تامین وسایل مورد نیاز کمک می کند، روز گذشته ۲۰۰ بسته تغذیه ای در بین خانه های حاشیه شهر کهنوج که خسارت دیده بودند، توزیع شد.

سردار معروفی یادآور شد: سپاه تا آخرین لحظه کنار مردم ایستاده و تا عادی سازی وضعیت منطقه را ترک نمی کند، لازم است از صبر و متانت مردم جنوب استان و خیرین و گروه های جهادی که به توصیه ها عمل کرده و وارد منطقه نشدند، تشکر ویژه ای کنیم.

سپاه به نیروی کار غیر بومی در مناطق سیل زده نیاز ندارد

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تاکید کرد: ما به نیروی کار در منطقه نیاز نداریم، مردم و گروه های جهادی جنوب استان به کمک سپاه آمدند، اگر فردی آورده ای نقدی یا غیر نقدی دارد می تواند در اختیار سپاه قرار دهد و ما در بین مردم توزیع کنیم.

وی در خصوص اقدامات پیش گیرانه سپاه در منطقه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا افزود: در ابتدای وقوع سیل به مسئولان اعلام کردم سپاه منطقه را قرق می کند و اجازه ورود هیچ فرد غریبی را به منطقه نمی دهیم، در این بین برخی افراد از این تصمیم ما مکدر شدند اما این تصمیم برای سلامتی مردم ضروری بود.

سردار معروفی اظهار کرد: مردم جنوب استان با سیلابی مهیب دست و پنجه نرم کردند در این بین اموال، دام و کشاورزی آن ها دچار خسارات شدید شده است در این شرایط لازم است که ما از آن ها مراقبت کنیم تا به جانشان آسیبی وارد نشود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان یادآور شد: افرادی که در مناطق جنوبی در حال امداد رسانی هستند و با مردم ارتباط دارند به صورت مداوم از نظر سلامت کنترل می شوند و مجهز به دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی کننده هستند.

وی تصریح کرد: همه بسته هایی که به منطقه وارد می شوند پیش از توزیع به طور کامل ضدعفونی می شوند متاسفانه با توجه به سفید بودن منطقه از نظر شیوع ویروس کرونا منطقه باوری به احتمال شیوع ویروس ندارند.

سردار معروفی در پایان خاطرنشان کرد: وقوع سیل سبب افزایش ارتباطات اجتماعی در منطقه شده است از این رو کنترل مداوم برای حفظ جان مردم لازم است ضمن آنکه رطوبت موجود در منطقه شرایط مساعدی برای رشد ویروس فراهم می کند.

سلیمانی

ارسال نظرات